مدل ابرو متناسب با فرم صورت شما کدام است؟
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

داشتن ابروهای متناسب و متعادل نقش زیادی در زیبایی چهره دارد زیرا ابرو و حالت ابرو تکمیل کننده ی زیبایی و هماهنگی صورت می باشند. بسیار پیش آمده که به سالن های زیبایی رفته اید ولی بعد از آرایش ابروهایتان رضایت نداشته اید.

https://elanza.com/mag/sewing-cosmetic-bags/

قصد نداریم در مورد مهارت آرایشگر شما صحبت کنیم ولی تشخیص فرم مناسب ابرو برای فرم صورتتان بسیار مهم است. در این مطلب از نمناک ابتدا شما را با فرم صورتتان آشنا کرده و به شما می گوییم ابروی متناسب با فرم صورت شما کدام است.

مدل ابرو

انواع فرم صورت:
شش فرم اصلی برای صورت وجود دارد:

فرم صورت دایره
فرم صورت مربع
فرم صورت مثلثی
فرم صورت قلب
فرم صورت بیضی
فرم صورت مستطیل
انواع فرم صورت

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟
فرم صورت شما دایره است اگر ...
فرم صورت شما دایره است اگر طول و عرض صورت شما تقریباً برابربوده ودارای یک فک و چانه گرد هستید. هیچ زاویه یا لبه اصلی در این نوع چهره ها دیده نمی شود و استخوان گونه این افراد برجسته نیست. اگر عرض گونه شما پهن ترین قسمت از صورت شماست، احتمالا شکل صورت دایره دارید.

فرم صورت شما مربع است اگر ...
فرم صورت شما مربع است اگر پیشانی، گونه ها و فک عرض تقریبا برابری دارید. افراد دارای صورت مربع شکل دارای فک، کاملا زاویه دار هستند. صورت با فرم مربع، نسبت به فرم صورت دایره دارای انحنای کمتر است و این افراد فک پهن تر و برجسته تری هستند.

https://elanza.com/mag/hair-mask-cream/

فرم صورت مربع

فرم صورت شما مثلثی است اگر ...
فرم صورت شما مثلثی است اگردارای پیشانی باریک و چانه کوچک و تیز هستند. در فرم صورت مثلثی، گونه ها عریض ترین قسمت صورت است، این افراد مانند افراد دارای فرم صورت قلبی پیشانی بلند و پهنی ندارند.

فرم صورت شما قلبی است اگر ...
فرم صورت شما قلبی است اگر دارای پیشانی بلند و پهن و چانه تیزی هستید. صورت های قلبی تا حد زیادی شبیه فرم صورت دایره هستند ولی چهره های قلب شکل، پیشانی پهن تری دارند.

فرم صورت قلبی

فرم صورت شما مستطیل است اگر ...
فرم صورت شما مستطیل است اگر طول صورت شما به طرز محسوسی از عرض آن بلندتر است و دارای پیشانی بلندی هستید. یک صورت مستطیل را می توان از روی فرم فک مربعی تشخیص داد.

فرم صورت شما بیضی است اگر ...
فرم صورت شما بیضی است اگر طول صورت شما از عرض آن بیشتر است. بخش پایینی صورت افرادی که فرم صورت بیضی دارند، نسبت به بخش بالایی بلندتر است. این افراد دارای پیشانی پهن و فک گرد هستند.

فرم صورت بیضی

ابروی مناسب فرم های مختلف صورت
مدل ابرو با فرم صورت بایستی هماهنگی و تناسب داشته باشد. اکنون که دریافتید، صورت شما چه فرمی دارد، در ادامه ی این قسمت از دنیای مد نمناک به شما می گوییم ابروی مناسب فرم صورت شما کدام است.

ابروی مناسب صورت های گرد یا دایره
به خانم هایی که صورت گرد دارند توصیه می کنیم هیچ زمان ابروهایشان را به صورت هلال آرایش نکنند و از این گردی صورتشان استفاده کرده و ابروی هشتی و یا رو به بالا انتخاب کنند. همیشه موقع آرایش و پرکردن ابرو سعی کنید برای ابروها قوس و زاویه ایجاد نمایید.

فرم صورت گرد

ابروی مناسب صورت های مربع
این دسته از خانم ها چنانچه در بخش دنیای مد نمناک می خوانید هم مثل خانم های صورت گرد ابروهای هلال را انتخاب نکنند و با ابروهای حالت دار و رو به بالا زیبایی و تعادل صورت خود را حفظ کنند. ابروهای کوتاه برای این خانم ها مناسب نیست زیرا عرض صورت را بیشتر نشان می دهد پس بهتر است که طول ابروها را بلندتر بگیرید و ابروها باید کمی قوس داشته باشد.

ابروی مناسب صورت های با فرم قلبی
خانم هایی که صورتی با فرم قلبی دارند جزو خانم هایی هستند که انواع فرم های ابرو به جز ابروهای روبه پایین برای صورت انها مناسب است اما بهترین فرم ابرو برای صورت قلبی شکل، ابروهای صاف است و این افراد باید از ابروهای زاویه دار به شدت خودداری کنند زیرا بر باریکی چانه و پهنی پیشانی تاکید می کند.

ابروی صورت قلبی

ابروی مناسب صورت های مثلثی
ابروهای رو به بالا و دنباله دار بهترین مدل ابرو برای این فرم صورت است ولی ابروهای صاف و بی حالت این فرم صورتها را بی حال و خسته نشان می دهد.

ابروی مناسب صورت های بیضی شکل
برای این فرم صورت مدل ابروهای هشتی و رو به بالا مناسب نیست. مدل ابروی صورت هایی با فرم بیضی ، ابروهایی است که در قسمت 2/3 به سمت گوشه های صورت و یا متمایل به پایین باشد.

ابروی مناسب صورت های کشیده
برعکس صورت های مثلثی، این صورت ها با ابروهای صاف زیباتر می شوند و ابروهای شکسته و یا هلالی برای این فرم صورت ها مناسب نیستند.

 

چقدر کرم به پوست‌مان بزنیم؟

معمولا باید یک لایه نازک یک‌دهم میلی‌متری از کرم روی پوست قرار گیرد. بعضی‌ها معتقدند هرچه بیشتر کرم استفاده شود، بهتر است اما این کار فایده ندارد و اثر کرم را افزایش نمی‌دهد.

 

تقریبا یک گرم از کرم را می‌توان برای سطحی حدود 10در10 سانتی‌متر از سطح پوست استفاده کرد، اما یک گرم یعنی چقدر؟

استفاده از «بندانگشت» که بعضی از افراد به آن عادت دارند، برای مشخص کردن مقدار کرم موردنیاز نواحی مختلف بدن مناسب است.

 

یک واحد بندانگشت یعنی مقدار کرمی که از یک تیوب کرم با قطر دهانه خروجی 5 میلی‌متر خارج شود و روی بند اول انگشت اشاره یک فرد بالغ قرار بگیرد. این مقدار تقریبا برابر نیم گرم است.

مقدار کرم لازم برای پوشاندن یک دست، یک واحد بندانگشت است و برای یک کف دست، نصف واحد بندانگشت نیاز است.

 https://elanza.com/mag/good-eyebrow-pencil/

نکته مهم دیگر، تفاوت کرم، پماد و لوسیون است. کاربرد هر یک از این سه تفاوت اساسی دارد.

لوسیون و کرم، نوعی امولسیون، یعنی مخلوط آب و روغن هستند. اگر مقدار آب بیشتر باشد، به آن لوسیون و اگر مقدار روغن بیشتر باشد، به آن کرم می‌گویند، اما چون آب و روغن به راحتی با هم ترکیب نمی‌شوند، در تهیه کرم‌های آرایشی-بهداشتی ماده سومی که حل‌کننده است، اضافه می‌کنند. اما این ماده حلال ممکن است چربی‌های خود پوست را هم حل کند.

 

به همین دلیل بعد از استفاده از برخی کرم‌ها، گاهی احساس سوزش می‌کنیم. به‌خصوص اگر صورت کمی تحریک‌شده و تحت‌درمان با داروهای لایه‌بردار باشد.

اما پمادها، روغن‌های نیمه جامد هستند که فاز آبی ندارند و دچار آلودگی میکروبی نمی‌شوند و نیاز به اضافه کردن مواد نگهدارنده به آنها نیست.

 

با وجود این، چون پمادها خیلی چرب هستند، استفاده از آنها خیلی خوشایند نیست و فقط به عنوان دارو مصرف می‌شوند، زیرا داروهای موضعی در قالب پماد بهتر اثر می‌کنند.

معروف‌ترین پماد، وازلین طبی است که با یک پوشش قوی، مانع تبخیر آب پوست می‌شود و رطوبت آن را حفظ می‌کند.

 

ضدآفتاب فراموش نشود

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب یکی از بهترین روش‌های دفاعی برای جلوگیری از مضرات نور خورشید است که استفاده از آن در تمامی سنین توصیه می‌شود.

 

باید نوع مصرف کرم های ضد آفتاب، با نوع پوست افراد همخوانی داشته باشد.
پیشنهاد ویژه
تاب کودک,خرید تاب,تاب کودک آنیلمدرن ترین طراحی تاب کودک استاندارد و ایمنتیکبانبرای خرید بلیط اول اینجا سر بزندستگاه کره ساز,تهیه کره خانگیآسانترین روش تهیه کره خانگی/دستگاه کره گیر

افراد در استفاده از این کرم‌ها باید با پوست خود آشنا باشند و مطابق با نوع پوست خود از آن استفاده کنند.

افراد باید از کرم‌هایی استفاده کنند که SPF آن بالای 30 باشد.

حتما باید یک لایه نازکی از کرم‌های ضد آفتاب بر روی پوست باقی بماند.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در روزهای ابری و بارانی نیز لازم است.

نفوذ نور خورشید در پوست‌هایی که در اثر شستن خیس می‌شوند، بیشتر است و باعث تیرگی پوست می‌شود.

 

کسانی که به دفعات از روش برنزه کردن پوست با نور خورشید استفاده می‌کنند، بعد از گذشت چند سال دچار عوارضی از جمله تیرگی و لکه‌های پوستی و سرطان‌های پوست می‌شوند که در زیبایی آنها تاثیر بدی دارد

عوامل شبیه نور خورشید مانند نور تلویزیون، کامپیوتر و مهتابی نیز از عوامل سوختگی پوست هستند.

پوست‌های چرب به دلیل داشتن عامل محافظت کننده، بهترین نوع پوست هستند.

افرادی که پوست بدنشان چرب است، دیرتر دچار چین و چروک و سرطان پوست می‌شوند.

 

افرادی که دارای پوست خشک هستند باید مراقبت بیشتری از پوستشان داشته باشند.

کسانی که به دفعات از روش برنزه کردن پوست با نور خورشید استفاده می‌کنند، بعد از گذشت چند سال دچار عوارضی از جمله تیرگی و لکه‌های پوستی و سرطان‌های پوست می‌شوند که در زیبایی آنها تاثیر بدی دارد.

منبع: نمناک

 





:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: