لایه برداری ، هیدارته کردن و آبرسانی پوست با مواد طبیعی
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

با پیشرفت تکنولوژی و زندگی پرمشغله ای که برای خود ساخته ایم ممکن است وقت آن را نداشته باشیم تا از پوستمان مراقبت کنیم. تنها کافی است یک ساعت از وقت خود را صرف تمرکز و محافظت از پوست خود کنید ، پس از صرف این زمان متوجه خواهید شد که مک چقدر پوست شما احتیاج به مراقبت داشته است. چهره ای زیبا و بی نقص آرزوی افراد زیادی است که برای رسیدن به آن هرکاری می کنند. با این حال یک پوست هیدراته نشانی از جوانی و شادابی پوست است. شما با راهکارهای این مقاله می توانید به راحتی به یک پوست هیدراته شده و جوان دست پیدا کنید. بدین منظور در این قسمت از نمناک قصد معرفی روتین مراقبت از پوست با راهکارهای طبیعی در منزل را داریم.

آموزش آبرسانی پوست با اصول کاملا طبیعی
1. گام اول - پاکسازی پوست :
پاکسازی صورت بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست می باشد تا بدین روش هرگونه آلودگی، گرد و غبار و مواد آرایشی را از سطح پوست از بین ببرید.

نحوه انجام:

ابتدا پاک کننده ای متناسب با پوست خود انتخاب کنید ، چنانچه پوست چربی دارید از پاک کننده های فاقد روغن استفاده کنید و اگر پوست خشکی دارید از پاک کننده های ملایمی که کف می کنند استفاده کنید.

صورت خود را با آب گرم بشویید ، مقداری از پاک کننده انتخابی خود را کف دست تان بریزید و با حرکات دورانی صورت خود را مالش دهید تا آلودگی ها پاک شوند و در نهایت پوست خود را با آب خنک به خوبی بشویید.

- آنچه که ما توصیه می کنیم این است که برای پاکسازی صورت خود از عسل خالص استفاده کنید چرا که عسل خواص ضد باکتریایی داشته و آبرسان خوبی برای پوست محسوب می شود. کافی است مقداری عسل را بر صورت خود پخش کنید و به مدت 1-2 دقیقه پوست خود را با آن ماساژ دهید و سپس به خوبی صورتتان را بشویید. عسل متناسب با انواع پوست می باشد.

آبرسانی پوست چیست

2. گام دوم - لایه برداری :
لایه برداری مرحله ای مهم در روتین مراقبتی از پوست می باشد زیرا تمامی سلول های مرده را از سطح پوست از بین برده و باعث باز شدن منافذ پوستی خواهد شد، با لایه برداری پوست شما جوان و سالم بنظر خواهد رسید.

نحوه انجام:

پس از پاکسازی صورت ، لایه برداری متناسب با پوست خود را انتخاب کنید. خرید محصولات گارنیر از الانزا مقداری از کرم لایه بردار را بر نوک انگشت خود بریزید و با حرکات دورانی به سمت بالا، پوست خود را مالش دهید، این عمل را به مدت چند دقیقه انجام دهید و در نهایت پوست خود را با آب خنک به خوبی بشویید.

- آنچه که ما توصیه می کنیم این است که از لایه بردار های طبیعی استفاده کنید :

برای پوست های نرمال یک قاشق چای خوری جو دوسر + یک قاشق عسل + یک قاشق چای خوری روغن زیتون را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

برای پوست های چرب یک قاشق چایخوری عسل + یک قاشق چای خوری آب + یک قاشق چای خوری شکر را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
برای پوست های خشک یک قاشق چای خوری عسل + یک قاشق چای خوری روغن زیتون + یک قاشق چای خوری روغن بادام زمینی را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
آبرسانی پوست در خانه

3. گام سوم - بخور صورت :
بخور باعث تسکین پوست شده و منافذ آن را به خوبی باز می کند به همین دلیل به پوست اجازه می دهد تا سموم را آزاد کند.

-نحوه انجام:

ابتدا کاسه ای را پر از آب داغ کنید ، حوله ای را بر سر خود قرار دهید و سپس صورت خود را نزدیک کاسه خم کنید تا بخار جذب صورت شود فقط دقت کنید که زیاد خم نشوید چرا که ممکن است بخارات آب داغ سبب سوزاندن پوست شما شود و به مدت 5-10دقیقه صبر کنید ، چنان چه احساس کردید آب رو به خنکی رفته است مجدد آن را داغ کنید تا بخار بیشتری از آن خارج شود.

آنچه که ما در بخش سلامت پوست و موی نمناک توصیه می کنیم این است که به منظور بخور دادن ، از چند برگ و یا قطراتی از رزماری استفاده کنید زیرا رزماری حاوی آنتی اکسیدان بوده و ترکیب آن با آب داغ باعث باز شدن بهتر منافذ پوستی خواهد شد.

4. گام چهارم - اعمال ماسک :
پس از بخور، پوست آماده تغذیه می شود. ماسک صورت باعث تغذیه رسانی ، تقویت و درخشندگی پوست می شود. هم چنین با فاکتورهای مضر آلودگی ، پیری زودرس ، اشعه مضر خورشید و مواد شیمیایی مقابله می کند.

-نحوه انجام:

ابتدا ماسکی دست ساز متناسب با پوست خود تهیه کنید و سپس لایه نازکی از ماسک را بر صورت خود اعمال کنید، فقط دقت کنید ماسک را اطراف چشم و دهان خود نمالید. دستگاه مرطوب کننده هوا را روشن کنید و یا به حمامی پر از بخار بروید تا اثرات جادویی ماسک ظاهر شود. پس از مدت زمان توصیه شده صورت خود را به خوبی با آب خنک بشویید.

-آنچه که ما توصیه می کنیم این است که به منظور اعمال ماسک از مواد طبیعی با دستورالعمل زیر استفاده کنید :

اگر پوست نرمالی دارید یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید.
اگر پوست چربی دارید یک قاشق غذاخوری گل سر شوی را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.
اگر پوست خشکی دارید یک دوم موز پوره شده را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید.
آموزش آبرسانی پوست

5. گام پنجم - استفاده از تونر :
حال وقت آن رسیده است که پس از بازشدن منافذ پوستی از تونر استفاده کنید زیرا باعث ازبین بردن آکنه شده و پوست را آبرسانی می کند.

- نحوه انجام :

تونری متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید و با استفاده از پد ، تونر را بر پوست صورت خود بمالید فقط دقت کنید که اطراف چشم و دهان خود استفاده نکنید.

صبر کنید تا تونر بصورت طبیعی روی پوست خشک شود و فقط چنانچه پوست ترکیبی دارید استفاده از تونر را بر منطقه Tشکل صورت محدود کنید.

آنچه که ما توصیه می کنیم این است که یک دوم قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک قاشق چای خوری آب مخلوط کنید و به عنوان تونر استفاده نمایید. سرکه سیب باعث حفظ تعادل PH پوست می شود.

6. گام ششم - استفاده از مرطوب کننده :
آخرین مرحله از روتین مراقبتی پوست استفاده از یک مرطوب کننده می باشد الانزا بیزانس  تا به درخشش و هیدراتاسیون پوست کمک کند.

-نحوه انجام:

ابتدا مرطوب کننده ای متناسب با پوست خود انتخاب کنید و مقداری از آن را بر نوک انگشت خود بریزید و با حرکات دورانی به سمت بالا پوست خود را ماساژ دهید.

اجازه دهید تا مرطوب کننده بطور طبیعی جذب پوست و خشک شود.

-آنچه که ما توصیه می کنیم این است که از مرطوب کننده های طبیعی زیر استفاده کنید :

برای پوست های نرمال از یک دوم قاشق چای خوری روغن بادام یا زیتون استفاده کنید.
برای پوست های چرب از یک دوم قاشق چای خوری روغن جوجوبا یا یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا استفاده کنید.
برای پوست های خشک از یک دوم قاشق چای خوری روغن نارگیل یا ارگان استفاده کنید.
آب رسانی پوست

سایر نکات و احتیاطات لازم درباره آبرسانی پوست در خانه:
بلافاصله پس از درمان پوست آرایش نکنید ! حداقل دو ساعت صبر کنید تا پوست نفس بکشد.
از مقادیر توصیه شده در لیست بالا بطور دقیق استفاده کنید.
روتین مراقبتی از پوست را هفته ای یکبار انجام دهید تا علاوه بر سالم ماندن پوست ، بافت پوستی نیز بهبود یابد.
قبل از شروع تمام مواد مورد نیاز را آماده و در دسترس خود قرار دهید.
محیطی آرام برای خود مهیا کنید زیرا شرایط استرس زا باعث از بین رفتن اثرات مراقبت پوستی خواهد شد.
درصورت بروز هرگونه احساس ناراحتی حین استفاده از مواد اولیه سریعا پوست خود را تمیز کنید.

پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض نور افتاب، مواد آلاینده موجود در هوا، استرس های روزانه و استفاده بیش ازحد از مواد آرایشی مستعد از دست دادن آب و خشکی میباشد ، که در اثر این پدیده پوست تکیده، پیر و بیمار به نظر خواهد رسید، آبرسانی( هیدرودرمی) روشی دردسترس و بسیار مؤثر براي پيش‌گيري و درمان این عوارض محسوب می شود
کم آبی( یا خشکی) یکی از شایع ترین مشکلات پوست است که در هر مدل پوستی( خشک، چرب و مختلط) بروز پیدا میکند. کم آبی سبب خشکی پوست و روند پیری و چین وچروک را تشدید ميکند . کم آبی در پوست های چرب معمولاً ناشی از مراقبت اشتباه است.

یکی از شیوه های شاداب کردن پوست، آب رسانی( هیدرودرمی) با دستگاه میباشد . با این شیوه به علت رطوبت رسانی به سلول های لایه شاخی، پوست شاداب تر و چین وچروک سطحی پوست کم تر ميشود . در این شیوه توسط دستگاه هیدرودرمی، ژل آبرسان به سلول های خشکیده ، رسانده ميشود .

هیدرودرم ابریژن و آب رسانی به پوست درمانی است که براي موردهای زیر استفاده ميشود .
- خطوط ریز و چین و چروک
- پیری زودرس
- افتاب سوختگی
- اکنه و جراحت
- پوست های ناصاف
- گرفتگی پوست
- بسته بودن منفذها
- ایجاد بافت های سالم تر

فایده های شیوه هیدرودرم و آبرسانی عبارتند از:
- تمیز کردن سلول های مرده پوست که امکان دارد سبب گرفتگی رنگ چهره شود
- بستن منفذهای باز پوست
- کاهش ظاهر اسیب دیده پوست بخاطر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و افزایش سن
- صاف کردن چین و چروک ها و خطوط ایجاد شده بر روی پوست
- بهبود شرایط برخی از انواع جوش ها و اکنه های روزانه
- ایجاد ظاهر زیباتر، جوان تر، شفاف تر و چه بسا اصلاح ساختار پوست
- آبرسانی و رساندن اکسیژن به لایه های پوست.

روش انجام شیوه هیدرودرم میکرو ابریژن
این شیوه منجصر به فرد بطور هم زمان در پنج سطح گوناگون کار ميکند . در هر نشست هیدرودرمی با استفاده از آب، اکسیژن و گازهای پزشکی ديگر( استفاده از این گازها اختیاری است) که در سرعت فوق صوت ارائه ميشود ، شست و شو پرفشار به آرامی در پوست انجام ميشود . این شستشوی آهسته سبب باز شدن حفره ها و نابود کردن ماده های زائدی است که بصورت طبيعي در زمان چند سال در پوست ایجاد شده اند. ازاین گذشته ، در هر جلسه میکرودرم ابریژن گردش خون میکرو در ناحیه بهبود یافته انجام می شود . پوست با طراوت تر، جوان تر و صاف تر ميشود .

 

آبرسان پوست

یکی از شیوه های شاداب کردن پوست، آب رسانی( هیدرودرمی) با دستگاه میباشد
پیشنهاد ویژه
اگه قصدخریدفرش داری،تخفیف سورناروازدست ندهفروشگاه تخصصی لوازم زناشوییارسال فوری و محرمانه انواع کاندوملباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهسفارش ست نوزادی با متریال الیاف طبیعی

 

عوارض هیدرو میکرودرم ابریژن
در طول جلسات اجمالا هیدرومیکرودرم ابریژن، بسته به مدل پوستی که دارید، پوست شما صورتی رنگ ميشود یا رنگ نسبتا روشن تری پیدا ميکند . با این حال، در طول 15 تا 30 دقیقه بعد از پایان جلسه، پوست شما عموما به رنگ طبيعي خود برمیگردد تا شما بدون هیچ ناراحتي فعالیت های روزانه خود را از سربگیرید.

تمامی شیوه های هیدرومیکرودرم ابریژن چه براي بیمار چه براي کادر پزشکی بی آزار هستند. از آنجایی که در این شیوه از هیچ نوعی از تقوت نور استفاده نمی شود، به همکاری پزشک نیازی نیست. از این رو، هر فرد مجربی از حیث قانونی میتواند شیوه میکرودرم ابریژن را انجام دهد. باتوجه به بی آزار بودن دستگاه هیدرومیکرودرم ابریژن، این دستگاه بعنوان دستگاهی پزشکی که کم ترین اسیب را وارد ميکند ، طراحی شده است.

قبل و بعد از درمان با روش میکرودرم ابریژن
پس از انجام روش هیدرومیکرودرم ابریژن، باید براي مراقبت از پوست از کرم ضد افتاب استفاده کنید. دست کم از کرم ضد افتاب با SPF 30 استفاده کنید و در صورت امکان تلاش کنید از قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید پرهیز کنید. با به سرکردن کلاه لبه پهن و عینک آفتابی از پوست خود مراقب بیشتری به عمل آورید.

قبل از انجام شیوه هیدرومیکرودرم ابریژن با متخصص پوست مشورت کنید. افرادی که در دوازده ماه قبل براي درمان اکنه داروهای ضدآکنه ایزوتریتینوئین را استفاده نموده اند ، نمی توانند این شیوه را انجام دهند، همچنين افردی که عفونت های پوستی فعال مانند زخم یا تبخال دارند، قادر به انجام این شیوه نیستند. افرادی که بیماري پوستی ای دارند که بدرستی قابل معالجه نیست، هم نمی توانند این شیوه درمانی را مورد استفاده قرار دهند.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: