نوشته شده توسط : ismaeil sahab

یوگا یکی از ورزش هایی است که به بهبود سلامت جسم و روح کمک می کند. در این مطلب چند  خرید محصولات لانکوم از الانزا حرکت یوگا برای صورت معرفی می شود که به رفع چین و چروک کمک می کنند.

 

یوگای صورت و چند حرکت موثر یوگا

در بین تمام روش های ضد پیری که از خانم های خانه دار گرفته تا سلبریتی ها از آنها استفاده می کنند، یک روش قدیمی و موثر وجود دارد که البته طرفداران زیادی هم دارد. یوگا یک روش ضد پیری است که زمان را برای پوست صورت شما آهسته می کند.

 

یوگای صورت مجموعه ای از تمرین هاست که برای صورت خود انجام می دهید. این تمرین ها به ریلکس شدن عضلات کمک می کند.

 

برخی پزشکان زیاد با یوگای صورت موافق نیستند، اما طرفداران این روش معتقدند یوگا برای صورت می تواند چهره را آرام کند و در نهایت حالت هایی که بر اثر بیانات پر تنش در چهره خود داریم و از آنها اطلاعی نداریم، با استفاده از یوگای صورت برطرف می شوند. رفع تمام این تنش ها به لیفت طبیعی چهره کمک می کند.

 

آنلیس هاجن Annelise Hagen ، مربی یوگا در نیویورک در این باره می گوید: آرام کردن عضلات صورت، به ویژه بخش هایی که فشار و کشش را بیشتر تحمل می کنند مانند فک، ابروها و پیشانی، می تواند مانع ایجاد چین و چروک در صورت شود.

 

از آنجایی که عضلات صورت وزنه بلند نمی کنند یا نمی توانند روی تردمیل تمرین کنند، زمانی که با نوک انگشت روی این عضلات فشار وارد می کنید یا حالت های خاصی در چهره خود ایجاد می کنید، در حقیقت در حال تقویت این عضلات هستید. ادعا نمی شود که یوگای صورت می تواند تمام چین و چروک ها را برطرف کنید، اما به هرحال روشی است که به رفع افتادگی صورت کمک زیادی می کند.

 https://www.digikala.com/brand/lancome/

در ادامه به چند حرکت یوگا برای صورت اشاره می کنیم که توصیه می کنیم شما هم امتحان کنید.

 

برای صاف کردن پیشانی

چشم های خود را کامل باز کنید، سعی کنید تا حد امکان قسمت های سفید چشمتان در معرض دید باشد. چشم ها را همینطور نگه دارید تا زمانی که آب در چشمان تان جمع شود.

 

این حرکت به تقویت عضلات اطراف چشم ها و پیشانی کمک می کند و تاثیرات منفی اخم کردن را با حرکت متضاد از بین می برد.

 

شکل دهی به گونه ها

از طریق دهان یک نفس عمیق بکشید و هوای زیادی را به داخل ریه ها ببرید سپس هوا را به سمت گونه ها ببرید، گونه های خود را باد کنید، مانند قورباغه و سپس هوا را آزاد کنید.

 

این حرکت عضلات گونه ها را تقویت می کند و از لاغر شدن این عضلات و گود افتادن آنها جلوگیری می کند. اگر به افرادی که با ساکسوفون کار می کنند دقت کنید، این افراد همیشه دارای گونه های پر و سفت هستند. زمانی که از یک عضله به شکل خاصی استفاده می کنید، ظاهر صورت را تغییر می دهد.

 

فواید یوگای صورت
یوگا یک روش ضد پیری است که زمان را برای پوست صورت شما آهسته می کند

 

برطرف کردن اخم

تصور کنید تصمیم دارید با پلک پایین چشمک بزنید، در ابتدا کمی سخت به نظر می رسد اما مغز خیلی سریع یاد می گیرد چطور این کار را انجام دهد. ابتدا پلک پایین خود را بلند کرده و رها کنید، بدون اینکه هیچ عضله دیگری را در صورت خود حرکت دهید. سپس نوک انگشت های خود را کنار چین خوردگی های بیرون در دو طرف چشم ها قرار دهید تا به این ترتیب کمی فشار به عضله وارد شود. به یاد داشته باشید نباید پوست خود را بکشید چرا که این ناحیه بسیار حساس است. به علاوه باید پوست این ناحیه تمیز و مرطوب باشد تا از سفتی و تنگی آن جلوگیری شود.
پیشنهاد ویژه
لیزر هموروئید و بواسیراز بیماری دردناک هموروئید خلاص شویدافزایش قد,بهترین را افزایش قد,جراحی افزایش قدرسیدن به قد دلخواه با سریعترین زمان ممکنفروشگاه تخصصی لوازم زناشوییکاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

 

با تمرین دادن عضلات اطراف چشم ها پوست این ناحیه سفت شده و از چروک خوردن پوست این قسمت روی هم پیشگیری می شود.

 

چهره عروسکی برای از بین بردن چروک های بینی و لب

طوری لبخند بزنید که دندان های تان دیده شوند، سپس نوک انگشتان خود را به آرامی بر روی چین و چروک های بین لب و بینی قرار دهید. عضلات را به سمت بالا ببرید و نوک انگشت ها را به سمت پایین و بر روی عضله فشار دهید تا کمی مقاومت ایجاد شود.

 

یکی از مهم ترین نشانه های جوانی گونه های برجسته است که به همین دلیل بسیاری از خانم ها برای پر شدن گونه های خود به آنها ژل تزریق می کنند. به گفته هاجن این حرکت به تقویت عضلات گونه و برجسته شدن آنها کمک می کند. زمانی که نوک انگشتان شما عضلات صورت را فشار می دهند، عضله هم به نوک انگشت فشار وارد می کند که این امر به قوی شدن و پر شدن عضله کمک می کند.

 

پیشگیری از افتادگی چانه و گردن با حرکت نوزاد

برای پیشگیری از افتادگی چانه و گردن نوک زبان خود را به سقف دهان فشار دهید، سپس لبخند زده و چانه را به سمت سقف بالا برید.

 

ممکن است هیچوقت ضد آفتاب زدن به صورت خود را فراموش نکنید، اما گردن را اغلب ضد آفتاب نمی زنید، به همین دلیل گردن یکی از اولین بخش هایی است که علائم پیری را نشان می دهد. این حرکت به سفت شدن پوست فک کمک می کند و همچنین با این حرکت بر روی عضلات فک، گردن و عضلات بالای قفسه سینه کار می کنید.

 

برگردان صورت به حالت عادی

این حرکت بسیار ساده است، کافیست چشم های خود را ببنید، نقطه بین ابروها را تجسم کنید و یک لبخند کوچک بزنید. این حرکت به بازگشت چهره به حالت اولیه خود کمک می کند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/sport/darman/benefits7-face-yoga.html



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

استفاده از ماسک، راهی لذت بخش و تسکین دهنده برای التیام پوست است. با وجود انواع گوناگونی از ماسک ها، ماسک ورقه ای بخاطر استفاده اسان، بین مردم محبوبیت خاصی دارد. این ماسک ها، از پارچه ای شبیه به حالت صورت درست شده و قسمت های قرار گرفتن چشم و بینی و دهان را بریده اند و به مایعی مغذی و یا اسانسی اغشته نموده اند.
استفاده از ماسک، راهی لذت بخش و تسکین دهنده برای التیام پوست است. با وجود انواع گوناگونی از ماسک ها، ماسک ورقه ای بخاطر استفاده اسان، بین مردم محبوبیت خاصی دارد. این ماسک ها، از پارچه ای شبیه به حالت صورت درست شده و قسمت های قرار گرفتن چشم و بینی و دهان را بریده اند و به مایعی مغذی و یا اسانسی اغشته نموده اند.

 

این پارچه مثل مانعی، از خارج شدن ماده های مغذی جلوگیری نموده و سبب تأثير حداکثری خرید محصولات هیدرودرم از الانزا  ماسک می شود. درصورتی که مایل به استفاده از این نوع ماسک هستید، باید نوع پوست خویش را معلوم کنید و بر اساس آن ماسک را انتخاب نموده و بر اساس راهنمايي های زیر از آن استفاده کنید.

 

ماسک ورقه ای چیست؟

محتويات ماسک های ورقه ای بیشتر مثل محتويات سرم هاست تا ماسک های معمولی. این ورقه ها از جنس پنبه و یا شبه پنبه ساخته شده اند که اغشته به ماده های سرم مانند می باشد. این ماسک ها شبیه ماسک های ديگر چرب و روغنی نیستند و احتیاج به تمیز کاری ندارند و ترکیب آنها تمیز و شیری است بیشتر مثل ژل مایع رقیق.

 

ماسک های ورقه ای از قبل به شکلی طراحی شده و برش خورده اند که تمام پستی بلندي ها و خطوط صورت را می پوشانند، روی چشم و بینی و دهان باز می ماند.

 

ماسک ورقه ای ,ماسک ورقه ای چیست
انواع ماسک های ورقه ای

 

انواع ماسک های ورقه ای برای انواع پوست

 

ماسکی با ترکیبات طبیعی انتخاب کنید

بهتر است که برای انتخاب ماسک، به ترکیباتش هم توجه کنید. ماده های طبیعی برای هر نوع پوستی بهترند و تاثیرگذاری بیشتری دارند. ماسکی را انتخاب کنید که کلمه “ارگانیک” بر روی آن حک شده و عصاره های کیوی و یا آلوئه ورا دارد.

 

از ماسک هایی که رنگ های مصنوعی، پارابن یا روغن های معدنی دارند، استفاده نکنید؛ برای این که به پوست اسیب می رسانند.

 

آلوئه ورا خواص پاک سازی و مرطوب کنندگی دارد که جای زخم را التیام می بخشد، اکنه را کاهش داده و از پیری جلوگیری می کند. کیوی هم پوست را صاف و سفت می کند.

 

رفع اکنه ها با ماسک عصاره ی حلزون

ماسک عصاره حلزون برای افرادی که اکنه دارند، بسیار مطلوب است؛ چرا‌که پوست را آبرسانی می کند و درمانی برای پوست اسیب دیده می باشد. چنانچه جایی از پوست تان باز شده، ماسک های ورقه ای ژلی تاثیرگذارتر از ماسک های ورقه ای پنبه ای معمولی، برای رفع مشکل هستند. افرادی که پوست معمولی دارند بهترین انتخاب میتواند ماسک عصاره ی حلزون باشد.

 

از ماسک آب رسان طبیعی برای پوست مختلط استفاده کنید

اگر روی بینی و پیشانی تان چرب است ولی ديگر نقاط صورت تان خشک است، از ماسکی آب رسان و پاک کننده استفاده کنید. بهتر است که این ماسک، از ماده های طبیعی مانند خزه ی دریایی تشکیل شده باشد که هم زمان به سم زدایی و مرطوب کنندگی پوست، کمک می کند.

 

ماسک ژلی شفاف برای تسکین پوست

این نوع ماسک، با مرطوب کردن مناطق ملتهب پوست، سبب تسکین آن می شود. بعد از استفاده از آن هم، پوست را به خوبی نرم و مرطوب می کند. افرادی که اگزما را تجربه نموده اند میتوانند این ماسک را برای کاهش درد و برطرف نمودن آن استفاده کنند.

 

برای پوست های چرب، از ماسک ماست استفاده کنید

این گونه از ماسک ها، منافذ باز را کاهش داده و تولید چربی پوست را کنترل می کنند. بعلاوه، ماست مثل لایه بردار عمل نموده و به خوبی منفذها را تمیز می کند.

 

پوست خشک را با مرطوب کردن، التیام می بخشد

مرطوب کننده ها، سبب آبرسانی به منفذها شده و خطوط پوست را کاهش می دهند. از ماسک ورقه ای که مرطوب کننده هایی مانند هیالورونیک اسید، بوتیلین گلیکول و گلیسیرین استفاده کنید تا از پوسته پوسته شدن پوستتان خلاص شوید.

 

ماسک ورقه ای ,ماسک ورقه ای چیست
فایده های ماسک های ورقه ای

 

فایده های ماسک های ورقه ای چیست؟

ممکن است از افراد دیگر اثرات گوناگون این ماسک ها را شنیده باشید. ولی در واقع ماسک های ورقه ای چین و چروک های سطحی پوست را که در اثر خشکی به وجود آمده اند از بین می برند، التهابات را از بین می برند، پوست های خسته راتازه می کنند و به پوست درخشندگی می دهند.

 

چنانچه این ماسک ها را بصورت هفتگی استفاده کنید پوست را مرطوب و برّاق می کند. شاید استفاده روزانه آنها بهتر باشد ولی به دلیل گران بودن نمی توان این کار را انجام داد. یکی از نکات منفی این ماسک ها این است که جوشها را از بین نمی برد و چربی پوست را کم نمی کند. برای پوست های جوش دار بهتر است از ماسک های مطلوب پوست های چرب استفاده کرد مانند ماسک خاک رس.

 

البته با ترکیب ماسک ها نتیجه بهتری می گیرید. مثلا برای اینکه میزان رطوبت رسانی این ماسک ها را بالا ببرید میتوانید پیش از استفاده نخست صورت را لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست از بین بروند و جذب رطوبت بیشتر شود. یا این که نخست ماسک رس بزنید و بعد از آن ماسک ورقه ای. یکی ديگر از فواید این ماسک ها راحت بودن استفاده آنها در زمان سفر است. هم زیاد جا گیر نیستند و هم این که نیازی به تمیز کاری ندارند حتی میتوانید بعد از استفاده صورت خود را نشوئید.

 

ماسک های ورقه ای چطور بیشترین تأثير را می گذارند؟

 

برای این که بهترین نتیجه را بگیرید، موردهای زیر را رعایت کنید:

قبل از هر چیز صورت خویش را بشویید. استفاده از ماسک های حاوی سرم روی پوست کثیف اشتباه ترین کار است. در صورت کثیف بودن پوست صورت، هیچ فایده ای از ماسک نمی برید.

 

هیچ وقت ماسک را بیش از ۲۰ دقیقه روی صورت خود نگذارید. این کار به پوست اسیب می رساند. همیشه پیش از استفاده از ماسک، دستور العمل روی آنرا بخوانید. حتی گاهی لازم است بر اساس دستورالعمل، کم تر از ۲۰ دقیقه ماسک را از روی صورت خود بردارید.
پیشنهاد ویژه
فروشگاه تخصصی لوازم زناشوییراهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشوییبستنی نوت الانزا ژلاتو,دسر آماده,سفارش بستنیلذت متفاوت تری از خوردن بستنی تجربه کنفروشگاه تخصصی لوازم زناشوییژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

 

هیچ وقت پس از بر داشتن ماسک، صورت خود را نشویید. با سرم باقی مانده از ماسک به آرامی صورت خود را ماساژ دهید تا سرم کاملاً جذب پوستتان شود. در پایان میتوانید کرم مرطوب کننده (moisturising cream) هم استفاده کنید.

 

چنانچه در زمان روشنی روز از ماسک استفاده می کنید، پس از پایان کار ضد افتاب بزنید.

 

عارضه های استفاده از ماسک ورقه ای چیست؟

هدف از استفاده از ماسک های ورقه ای تغذیه کردن و آبرسانی به پوست است نه پاک سازی یا لایه برداری. بنابراین این ماسک ها نمی توانند تاثیری را که ماسک های لایه بردار و پاک سازی کننده( مانند ماسک خاک رس و … که خمیری هستند و باید شسته شوند) دارند روی پوست اعمال کنند و نباید جایگزین آنها شوند.

 

همچنین ، در بعضی از انواع ماسک های ارزان و بی کیفیت، از سرم هایی استفاده می شود که خيلي زود تبخیر میشوند و رطوبت را از لایه های عمیق پوست جذب می کنند. لازم نیست حتماً از ماسک های گرانبها استفاده کنید ولی سعی کنید فریب ارزانی را هم نخورید و به پوستتان اسیب نزنید.

 

از آنجایی که ماسک ورقه ای سطح پوست را می پوشاند میتواند سبب افزایش دمای آن شود. این اتفاق برای افرادی که دچار اکنه هستند چندان خوب نیست زیرا افزایش دمای پوست تعداد باکتری ها را در سطح آن افزایش می دهد و سبب پیدایش اکنه می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، ماسک های خود را در یخچال مراقبت کنید.

 

بعضی ترکیبات موجود در ماسک ها مانند روغن نارگیل و تخم مرغ نیز امکان دارد سبب بسته شدن روزنه های پوستی شود پس پیش از خرید ماسک حتماً به ترکیبات داخل آن توجه کنید. چند وقتی پیش شایعاتی در خصوص بهداشتی نبودن ماسک های ورقه ای مطرح گردید ولی این ماسک ها در صورتی که از برند معتبری باشند در شرایط کاملاً بهداشتی تهیه میشوند و شما بدون نگرانی میتوانید از آنها استفاده کنید.

 

ماسک ورقه ای ,ماسک ورقه ای چیست
عوارض ماسک ورقه ای

 

استفاده از ماسک ورقه ای

 

1- گذاشتن ماسک بر روی صورت

ماسک را از بسته خارج نموده و بطور کامل بازش کنید. بعد آنرا روی صورت گذاشته و دقت داشته باشید که قسمت های بریده شده ی چشم و بینی و دهان بر روی ماسک، بدرستی بر روی صورت قرار گیرند. چند ثانیه ماسک را بر روی پوست فشار دهید تا به خوبی به پوست بچسبد و کاملاً با پوست در تماس باشد.

 

2- ماسک را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت بگذارید

برای آگاهی از مدت زمان استفاده از ماسک، اطلاعات روی بسته را مطالعه کنید. مدت زمان استفاده از بیشتر ماسک ها 15 تا 20 دقیقه است. موسیقی دلخواه تان را بگذارید و دراز بکشید تا جادوی ماسک کار خود را بکند.

 

ممکن است که درصورتی که ماسک را مدت بیشتری برروی پوست بگذارید، خشک شده و رطوبت پوست را بگیرد. بهتر است که ساعت زنگ بگذارید تا بیش از زمان لازم، ماسک بر روی صورت نماند.

 

3- برداشتن ماسک

پس از این که زمان استفاده از ماسک تمام شد ، آنرا از قسمت چانه بلند کنید و به طرف بالا بکشید تا بطور کلی از پوست جدا شود.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/cuticle/sheet8-mask-used.html



:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

 بعد از کرم روز، کرم مرطوب‌کننده و حدود 20 دقیقه بعد، کرم ضدآفتاب باید زده شود.

بسیاری از پزشکان متخصص پوست و مو معتقدند هیچ کرمی برای پوست موثر نیست مگر اینکه ممتد و با دقت مصرف شود در غیر این صورت هیچ کرمی با یک بار مصرف‌ معجزه نمی‌کند. یکی از روش‌های مراقبت از پوست، استفاده از کرم‌های روز و شب است اما سوال‌های زیادی در مورد آنها وجود دارد. با دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مورد اینکه اصلا از چه زمانی و از چه سنی باید مراقبت‌های پوستی را شروع کنیم، گفت‌وگو کرده‌ایم.

https://www.digikala.com/brand/pantene/

پوست ما چرا و چگونه پیر می‌شود؟
پوست به‌طور طبیعی به مرور زمان و با افزایش سن دچار تغییراتی می‌شود که بخشی از آن خارج از اراده و به دلیل طبیعت انسان است و برخی مربوط به وضعیت زندگی و عواملی مثل آب‌وهوا، شرایط فرد مانند بیماری‌ها و استرس‌های عصبی است. صدمه‌هایی هم که به پوست وارد می‌شود، روی جوانی و سلامت آن تاثیرگذار است که مهم‌ترین این صدمه‌ها نورآفتاب است. ضربه‌ها، خراشیدگی‌ها و زخم‌ها، سرما و گردوغبار و شن نیز به پوست آسیب می‌زنند. استفاده از کرم‌های زیبایی و آرایشی غیراستاندارد و تغذیه بد هم از قدرت حفاظتی پوست می‌کاهند. اوج جوانی و شادابی پوست در 25سالگی است. از این سن به بعد، ساخت‌وساز کلاژن به تدریج کم و چین‌وچروک پوست یا پیری فیزیولوژیک آغاز می‌شود. حالا اگر صدمه‌ها و عوامل خطرزای بیرونی بیشتر و مراقبت کمتر باشد، این روند سریع می‌شود مخصوصا از 50 سالگی به بعد که هورمون استروژن که در کلاژن‌سازی نقش بسزایی دارد، ناگهان متوقف می‌شود.

چطور می‌شود جلوی این روند پیری پوست را گرفت؟
فقط با انجام مراقبت‌های پوستی و پرهیز از عوامل صدمه‌زا می‌توان جلوی این تغییرات را گرفت یا روند آن را الانزا کندتر کرد. رسیدگی به پوست ضروری است و یکی از راه‌های آن استفاده از کرم‌های روز و شب است.

این کرم‌‌های روز و شب چگونه از پوست مان محافظت می کنند؟
پیش از تعریف کرم‌ روز و شب باید بگوییم که استفاده صرف این کرم‌ها بدون داشتن شیوه زندگی سالم نمی‌تواند مانع بروز آسیب‌ها و چروک پوست شود. کسی که به مصرف موادقندی زیاد، خوردن غذاهای چرب و شیرین، مصرف زیاد و بیش از حد شیر، سیگارکشیدن (به دلیل تنگی عروق و گردش ناکافی خون در پوست) و نوشیدن الکل که روی عروق و کبد تاثیرگذار است عادت دارد، زندگی‌اش پراسترس است و با بدخوابی و انجام ندادن فعالیت‌های جسمی و ورزش زندگی می‌کند و قصد تغییر این شیوه را ندارد، نباید انتظار داشته باشد کرم‌ها چین ‌و چروک زودرس پوست و زمینه‌های مستعد برای صدمه‌های پوستی را از بین ببرد. از طرفی قرارگیری مستمر در زیر نورآفتاب مهم‌ترین عامل پیری پوست است. ضمن اینکه می‌توانیم این علت‌ها را تا حدی تعدیل کنیم، می‌توانیم از کرم‌های محافظ نیز استفاده کنیم.

تذکر بجا و مهمی بود. حالا لطفا از ترکیب‌های کرم روز و شب بفرمایید.
کرم شب ، کرم محافظی است که ترکیب‌های مختلفی از جمله اسید هیالورونیک، آلفا هیدروکسی‌اسید و ویتامین C دارد. این ترکیب‌ها روی کلاژن‌سازی پوست تاثیر می‌گذارند و کلاژن‌سازی را افزایش و تخریب آن را کاهش می‌دهند. کرم‌های شب به این علت باید در شب استفاده شوند که در برابر نورآفتاب کم‌تاثیرند. البته فقط در برابر نورخورشید، نه لامپ‌های معمولی خانه بنابراین می‌توان نیم‌ساعت قبل از خواب آنها را استفاده کرد.

کرم ‌روز چطور؟
کرم‌ روز هم تقریبا همان ترکیب‌ کرم ‌شب را دارد با این تفاوت که این کرم را می‌توان زیر نورخورشید و هنگام بیرون رفتن از خانه هم استفاده کرد. مواد موجود در آن در برابر نور آفتاب حساسیت ایجاد نمی‌کند. این کرم هم مانع جلوگیری از تخریب کلاژن می‌شود. البته کرمی که برای صورت استفاده می‌شود، با کرمی که برای دور چشم استفاده می‌شود، متفاوت است. دور چشم، پوست بسیار نازکی دارد و اگر کرم ‌روز یا شب دور چشم مالیده شود، جذب پوست می‌شود و صدمه ایجاد می‌کند.

استفاده از کرم ‌روز برای حفاظت از پوست در برابر چروکیدگی و پیری الزامی است یا مرطوب‌کننده برای پوست کافی است؟
کرم ‌روز اولین کرمی است که بلافاصله پس از بیدارشدن و شستشوی پوست بایداستفاده کرد ولی اگر کسی بخواهد از پوست خود واقعا مراقبت کند، نباید به این کرم اکتفا کند و بعد از آن باید کرم‌های دیگری مصرف کرد. خشکی پوست در پیر و چروک‌شدن پوست اثر دارد. علت این خشکی چه افزایش سن و عوامل طبیعی باشد و چه عوامل محیطی یا عوامل ژنتیکی باید مرطوب‌کننده به کار برد. همه باید مرطوب‌کننده بزنند.

پس کرم مرطوب کننده خیلی مهم است؟
بله، کرم مرطوب‌‌ کننده به پوست رطوبت می‌رساند و باید بیش از یک بار در روز استفاده شود. حتی اگر کسی پوست چربی دارد و سنش زیر سن یائسگی است نیز باید از کرم‌های مرطوب‌کننده بدون ‌چربی استفاده کند ولی بعد از یائسگی که از چربی پوست کاسته می‌شود، مرطوب‌کننده باید از نوع چرب باشد. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب نیز ضروری است، چه در هوای آفتابی و چه در هوای ابری و بارانی.

ضدآفتاب را چه زمانی باید استفاده کرد؟ قبل یا بعد از کرم‌ روز؟
بعد از کرم روز، کرم مرطوب‌ کننده و حدود 20 دقیقه بعد، کرم ضدآفتاب باید زده شود.

از چه سنی باید از این کرم‌ها استفاده کرد؟
اگر فردی بخواهد واقعا از پوست خود به خوبی محافظت کند، بهترین سن شروع استفاده از این کرم‌ها 25 سالگی به بعد است اما از سنین 27تا30 سالگی مصرف کرم‌شب و مرطوب‌کننده و ضد‌آفتاب بهترین تاثیر را دارد. بعد از یائسگی نیز حتما باید کرم‌ روز استفاده شود. در حال حاضر کرم‌های روزی ساخته شده است که هم مرطوب‌کننده دارد و هم ضدآفتاب اما این کرم‌ها تاثیر کرم‌های جداگانه و تک را ندارند. مثل کرم‌ پودر و پنکیک‌هایی می‌ماند که روی آنها «حاوی ضد‌آفتاب» هم نوشته شده است و به‌هیچ‌وجه تاثیر استفاده جداگانه از ضدآفتاب را ندارند و برای زمان‌های کوتاه تاثیر دارند.

پوست افرادی که از کرم‌های روز و شب استفاده می‌کنند، واقعا با کسانی که فقط از ضدآفتاب استفاده می‌کنند، تفاوت دارد؟
بله، مطالعه‌های انجام شده روی صورت دوقلوها نشان داده است، قلی که منظم، دقیق و مستمر از این کرم‌ها استفاده می‌کند، به‌وضوح چند سال جوان‌تر از قل دیگر خود به نظر می‌رسد. نکته مهم دیگر این است که این کرم‌ها را حتما باید با نظر پزشک مصرف کرد. پزشک با توجه به نوع و رنگ پوست، بیماری‌ها و عوامل دیگر کرم مناسب را توصیه می‌کند.

ماسک قبل از آرایش میهمانی و عروسی
سلامت و زیبایی پوست برای خانمها همیشه مهم است و اغلب آنها دوست دارند که در مهمانی ها و مجالس، پوستی صاف و درخشان داشته باشند. پوست صورت مهم ترین بخش از زیبایی چهره هر شخص است و اگر پوست خوبی نداشته باشید، به طور یقین زیبایی شما آنطور که باید دیده نمی شود. بنابراین قبل از آرایش باید به فکر پوست خود باشید. در این بخش از نمناک چند ماسک صورت قبل از آرایش را که تاثیر فوق العاده ای بر روی پوست صورت می گذارید ، برای آماده کردن پوست ارائه کرده ایم.

گذاشتن ماسک قبل ازآرایش اهمیت بسیاری دارد. یک ماسک خوب علاوه بر تغذیه پوست توسط ویتامین ها، پوست را پاکسازی و سم زدایی می کند، همچنین با آبرسانی از پیری زودرس جلوگیری می کند.

برای استفاده از ماسک ابتدا باید نوع پوست خود را مشخص کنید. مثلا افرادی که پوست آنها خشک است از ماسک های آبرسان و مرطوب کننده استفاده می کنند و افرادی که دارای پوست چربی هستند، باید از ماسکهای پاک کننده چربی اضافه استفاده نمایند.

ماسک های طبیعی و خانگی از مواد طبیعی تهیه می شوند بنابراین عوارض خاصی را در پی نخواهند داشت. قبل از استفاده از ماسک ها، باید صورت خود را از هر نوع آلودگی و آرایشی توسط آب و پاک کننده های مرغوب تمیز کنید و سپس به آرامی صورت خود را خشک نمائید.

ماسک قبل ارایش

انواع ماسک های قبل از آرایش
برای استفاده از ماسک قبل از انجام آرایش می توان نوع لایه بردار و یا ضد چروک که موجب زیبایی و جوانتر شدن پوست می شوند را انتخاب نمود. برای داشتن نتیجه بهتر پس از شستشوی صورت، پوست خود را بخور دهید تا منافذ پوست باز شود و مواد مغذی به راحتی جذب پوست گردد.

ماسک سفیده تخمه مرغ:
در مهمانی ها برای داشتن پوستی شاداب و زیبا از یک ماسک نشاط بخش استفاده کنید ، ماسک سفیده تخم مرغ مانند یک لیفتینگ موقت عمل می کند، زیرا سفیده تخم مرغ حالت چسبندگی دارد و علاوه بر شفافیت پوست، جوش های صورت را نیز ترمیم می کند. این ماسک را با قلم موی نرم روی صورتتان بزنید و . بعد از نیم ساعت این ماسک وقتی کاملا جذب وخشک شد پوست را ابتدا با آب ولرم وسپس حتما با آب سرد وخنک بشویید.

مواد لازم

1 عدد سفیده تخم مرغ
2 قاشق غذاخوری آب لیمو
مواد لازم را با یکدیگر مخلوط کرده و با یک قلم مو روی صورت بزنید یک عدد سفیده تخم مرغ را با دو قاشق آبلیمو تازه مخلوط نموده و بعد از هم زدن روی پوست صورت تمیز خود بزنید ، فقط مراقب باشید این ماسک را اطراف چشم و روی جراحت یا بریدگی یا جوش های سرباز استفاده نکنید. بعد از خشک شدن این ماسک روی صورت و گذشت نیم ساعت ، صورت را با آب ولرم بشوئید تا مواد از روی پوست چاک شوند. سپس با آب سرد شستشو داده و صورت را خشک کنید .بعد از ماسک، صورت خود را با کرم آب رسان مرطوب کنید.

سفیده تخم مرغ

ماسک عسل و روغن بادام:
افرادی که پوست آنها خشک است می توانند قبل از آرایش از ماسک عسل استفاده کنند. عسل با خاصیت حفظ رطوبت مانند یک مرطوب کننده فوق العاده عمل می کند ، همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که آن را تبدیل به یک ماده ضد جوش بسیار عالی کرده است. عسل ماده ای ملایم است به همین دلیل برای پوست های حساس نیز مناسب است با اضافه کردن مواد دیگر به آن می توان چربی بیش از حد یا تیرگیپوست را نیز برطرف کرد.

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق غذاخوری روغن بادام
مواد لازم را با یکدیگر مخلوط کرده و پوست را با آن ماساژ دهید. سپس با گذشت 20 دقیقه صورت را شستشو دهید. این ماسک موجب لطافت و زیبایی پوست قبل از آرایش می شود.

ماسک خیار و گلاب:
رای شادابی پوست و رفع خستگی چهره، ماسک خیار و گلاب انتخاب فوق الهاده ای است. این ماسک با تنظیم pH اپیدرم و رطوبت رسانی به پوست منجر به رفع خستگی از چهره می شود. همچنین برای شفاف سازی پوست، از بین بردن جوش ها و جای جوش ها، درمان آفتاب سوختگی و ... تاثیر بسیار زیادی دارد .

دو روش برای تهیه این ماسک وجود دارد
مواد لازم

خیار رنده شده
2 قاشق غذاخوری گلاب
روش اول
مواد لازم را با یکدیگر مخلوط کرنید. سپس دو عدد پد پنبه ای را به مدت دو ساعت درون این ترکیب قرار دهید. این ترکیب باید درون یخچال و یا فریزر و در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. بعد از خارج کردن ماسک از یخچال یا فریزر، پد ها را روی محل لک های صورت یا جای جوش ها به مدت 20 دقیقه قرار دهید. سپس صورت خود را با آب سرد یا ولرم شستشو دهید.

روش دوم

گلاب را با مقداری آب خیار ترکیب کرده و پوست صورت را با آن ماساژ دهید. ماسک خیار تاثیر بسیار زیادی در درخشش و جذابیت پوست دارد و برای آماده کرد پوست برای آرایش بسیار مفید است.

خیار

ماسک ماست:
ماست به تنهایی می تواند به عنوان نرم کننده پوست صورت مورد استفاده قرار گیرد. کمی ماست را به صورت خود بزنید و بعد از گذشت 20 دقیقه پوست را شستشو دهید . این ماسک یکی از بهترین ماسک ها برای قبل از آرایش است.

ماسک ماست و جوانه گندم:
پوست شفاف و با طراوت را می توان توسط ماسک جوانه گندم و ماست بدست آورد. این ماسک دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت صورت است. علاوه بر این لایه بردار خوبی نیز می باشد.ماسک ماست و جوانه گندم حاوی فسفر، روی، آهن و اسید فولیک، کلسیم، ید و منیزیوم و … و ویتامین‏های A و B و 1 و 2 B و 12 B E و 1 E است که موجب تازگی و جوانتر شدن پوست می شود و از چین و چروک موجود در آن به تدریج کم می شود.

مواد لازم

مقداری ماست
پودر جوانه گندم
چند قطره عسل
به مقدار کم آب لیمو
مواد لازم را با هم مخلوط کرده و به مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوست قرار دهید . سپس صورت خود را به آرامی بشوئید.

پاکسازی پوست با گلاب یا شیر
برای پاکسازی صورت می توان از گلاب استفاده کرد. این ماده یکی از معجون های زیبایی و قابل اهمیت است و در اکثر ماسک های خانگی صورت رد پایی از گلاب می باشد زیرا خاصیت پاکسازی فوق العاده ای دارد. برای این منظور کافی است قبل از آرایش با پنبه ای آغشته به گلاب، خرید محصولات بایومارین از الانزا به آرامی تمامی نواحی صورت را ماساژ دهید. بعد از 20 دقیقه ، پوست خود را با آب سرد شستشو دهید. به جای گلاب از شیر خام نیز می توان استفاده نمود . شیر خام نیز مانند گلاب یک پاک کننده طبیعی شگفت انگیز برای پوست است.

ماسک موز برای پوست مستعد آکنه
یک عدد موز پوره شده
نصف قاشق چایخوری جوش شیرین
نصف قاشق چایخوری زردچوبه
اگر صورت شما آکنه خفیف تا متوسط دارد این ماسک را می توان در برنامه معمول خود بگنجانید. موز سرشار از ویتامین A است که علاوه بر تقویت گردش خون ،به تمیز شدن منافذ پوستی کمک می کند. زردچوبه باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برد و جوش شیرین موجب جذب چربی اضافی روی پوست می شود.

مواد لازم را با یک دیگر مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست آید. سپس این خمیر را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. بعد از گذشت این زمان ، صورت را با آب ولرم شستشو داده و خشک کنید.

موز

ماسک خیار ، برای پوست های زبر
این ماسک با خاصیت خنک کنندگی که دارد، قرمزی پوست را کم می کند و بوی بسیار خوبی دارد. علاوه بر این موجب لایه برداری پوست و نرم شدن آن می شود.

نصف عدد خیار
یک چهارم لیوان شیر
یک قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
خیار را رنده کرده و بقیه مواد را به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. سپس پوست را در ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد شستشو دهید. این ماسک با نرم تر کردن پوست باعث بهتر قرار گرفتن کرم پودر بر روی صورت می شود.

ماسک جو دوسر برای پوست چرب
نصف فنجان جو دوسر پخته شده
یک عدد تخم مرغ
یک قاشق غذاخوری آب لیمو
مواد لازم را با هم مخلوط کنید، این ترکیب را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. سپس صورت خود را به آرامی شستشو بدهید.

اسید موجود در آب لیمو برای از بین بردن چربی اضافی و سلولهای مرده پوست بسیار مفید است و جو دوسر موجب تسکین پوست می شود، همچنین باعث از بین رفتن لکه های قرمز روی پوست خواهد شد.

 منبع: نمناک



:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

با پیشرفت تکنولوژی و زندگی پرمشغله ای که برای خود ساخته ایم ممکن است وقت آن را نداشته باشیم تا از پوستمان مراقبت کنیم. تنها کافی است یک ساعت از وقت خود را صرف تمرکز و محافظت از پوست خود کنید ، پس از صرف این زمان متوجه خواهید شد که مک چقدر پوست شما احتیاج به مراقبت داشته است. چهره ای زیبا و بی نقص آرزوی افراد زیادی است که برای رسیدن به آن هرکاری می کنند. با این حال یک پوست هیدراته نشانی از جوانی و شادابی پوست است. شما با راهکارهای این مقاله می توانید به راحتی به یک پوست هیدراته شده و جوان دست پیدا کنید. بدین منظور در این قسمت از نمناک قصد معرفی روتین مراقبت از پوست با راهکارهای طبیعی در منزل را داریم.

آموزش آبرسانی پوست با اصول کاملا طبیعی
1. گام اول - پاکسازی پوست :
پاکسازی صورت بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست می باشد تا بدین روش هرگونه آلودگی، گرد و غبار و مواد آرایشی را از سطح پوست از بین ببرید.

نحوه انجام:

ابتدا پاک کننده ای متناسب با پوست خود انتخاب کنید ، چنانچه پوست چربی دارید از پاک کننده های فاقد روغن استفاده کنید و اگر پوست خشکی دارید از پاک کننده های ملایمی که کف می کنند استفاده کنید.

صورت خود را با آب گرم بشویید ، مقداری از پاک کننده انتخابی خود را کف دست تان بریزید و با حرکات دورانی صورت خود را مالش دهید تا آلودگی ها پاک شوند و در نهایت پوست خود را با آب خنک به خوبی بشویید.

- آنچه که ما توصیه می کنیم این است که برای پاکسازی صورت خود از عسل خالص استفاده کنید چرا که عسل خواص ضد باکتریایی داشته و آبرسان خوبی برای پوست محسوب می شود. کافی است مقداری عسل را بر صورت خود پخش کنید و به مدت 1-2 دقیقه پوست خود را با آن ماساژ دهید و سپس به خوبی صورتتان را بشویید. عسل متناسب با انواع پوست می باشد.

آبرسانی پوست چیست

2. گام دوم - لایه برداری :
لایه برداری مرحله ای مهم در روتین مراقبتی از پوست می باشد زیرا تمامی سلول های مرده را از سطح پوست از بین برده و باعث باز شدن منافذ پوستی خواهد شد، با لایه برداری پوست شما جوان و سالم بنظر خواهد رسید.

نحوه انجام:

پس از پاکسازی صورت ، لایه برداری متناسب با پوست خود را انتخاب کنید. خرید محصولات گارنیر از الانزا مقداری از کرم لایه بردار را بر نوک انگشت خود بریزید و با حرکات دورانی به سمت بالا، پوست خود را مالش دهید، این عمل را به مدت چند دقیقه انجام دهید و در نهایت پوست خود را با آب خنک به خوبی بشویید.

- آنچه که ما توصیه می کنیم این است که از لایه بردار های طبیعی استفاده کنید :

برای پوست های نرمال یک قاشق چای خوری جو دوسر + یک قاشق عسل + یک قاشق چای خوری روغن زیتون را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

برای پوست های چرب یک قاشق چایخوری عسل + یک قاشق چای خوری آب + یک قاشق چای خوری شکر را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
برای پوست های خشک یک قاشق چای خوری عسل + یک قاشق چای خوری روغن زیتون + یک قاشق چای خوری روغن بادام زمینی را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
آبرسانی پوست در خانه

3. گام سوم - بخور صورت :
بخور باعث تسکین پوست شده و منافذ آن را به خوبی باز می کند به همین دلیل به پوست اجازه می دهد تا سموم را آزاد کند.

-نحوه انجام:

ابتدا کاسه ای را پر از آب داغ کنید ، حوله ای را بر سر خود قرار دهید و سپس صورت خود را نزدیک کاسه خم کنید تا بخار جذب صورت شود فقط دقت کنید که زیاد خم نشوید چرا که ممکن است بخارات آب داغ سبب سوزاندن پوست شما شود و به مدت 5-10دقیقه صبر کنید ، چنان چه احساس کردید آب رو به خنکی رفته است مجدد آن را داغ کنید تا بخار بیشتری از آن خارج شود.

آنچه که ما در بخش سلامت پوست و موی نمناک توصیه می کنیم این است که به منظور بخور دادن ، از چند برگ و یا قطراتی از رزماری استفاده کنید زیرا رزماری حاوی آنتی اکسیدان بوده و ترکیب آن با آب داغ باعث باز شدن بهتر منافذ پوستی خواهد شد.

4. گام چهارم - اعمال ماسک :
پس از بخور، پوست آماده تغذیه می شود. ماسک صورت باعث تغذیه رسانی ، تقویت و درخشندگی پوست می شود. هم چنین با فاکتورهای مضر آلودگی ، پیری زودرس ، اشعه مضر خورشید و مواد شیمیایی مقابله می کند.

-نحوه انجام:

ابتدا ماسکی دست ساز متناسب با پوست خود تهیه کنید و سپس لایه نازکی از ماسک را بر صورت خود اعمال کنید، فقط دقت کنید ماسک را اطراف چشم و دهان خود نمالید. دستگاه مرطوب کننده هوا را روشن کنید و یا به حمامی پر از بخار بروید تا اثرات جادویی ماسک ظاهر شود. پس از مدت زمان توصیه شده صورت خود را به خوبی با آب خنک بشویید.

-آنچه که ما توصیه می کنیم این است که به منظور اعمال ماسک از مواد طبیعی با دستورالعمل زیر استفاده کنید :

اگر پوست نرمالی دارید یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید.
اگر پوست چربی دارید یک قاشق غذاخوری گل سر شوی را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.
اگر پوست خشکی دارید یک دوم موز پوره شده را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید.
آموزش آبرسانی پوست

5. گام پنجم - استفاده از تونر :
حال وقت آن رسیده است که پس از بازشدن منافذ پوستی از تونر استفاده کنید زیرا باعث ازبین بردن آکنه شده و پوست را آبرسانی می کند.

- نحوه انجام :

تونری متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید و با استفاده از پد ، تونر را بر پوست صورت خود بمالید فقط دقت کنید که اطراف چشم و دهان خود استفاده نکنید.

صبر کنید تا تونر بصورت طبیعی روی پوست خشک شود و فقط چنانچه پوست ترکیبی دارید استفاده از تونر را بر منطقه Tشکل صورت محدود کنید.

آنچه که ما توصیه می کنیم این است که یک دوم قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک قاشق چای خوری آب مخلوط کنید و به عنوان تونر استفاده نمایید. سرکه سیب باعث حفظ تعادل PH پوست می شود.

6. گام ششم - استفاده از مرطوب کننده :
آخرین مرحله از روتین مراقبتی پوست استفاده از یک مرطوب کننده می باشد الانزا بیزانس  تا به درخشش و هیدراتاسیون پوست کمک کند.

-نحوه انجام:

ابتدا مرطوب کننده ای متناسب با پوست خود انتخاب کنید و مقداری از آن را بر نوک انگشت خود بریزید و با حرکات دورانی به سمت بالا پوست خود را ماساژ دهید.

اجازه دهید تا مرطوب کننده بطور طبیعی جذب پوست و خشک شود.

-آنچه که ما توصیه می کنیم این است که از مرطوب کننده های طبیعی زیر استفاده کنید :

برای پوست های نرمال از یک دوم قاشق چای خوری روغن بادام یا زیتون استفاده کنید.
برای پوست های چرب از یک دوم قاشق چای خوری روغن جوجوبا یا یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا استفاده کنید.
برای پوست های خشک از یک دوم قاشق چای خوری روغن نارگیل یا ارگان استفاده کنید.
آب رسانی پوست

سایر نکات و احتیاطات لازم درباره آبرسانی پوست در خانه:
بلافاصله پس از درمان پوست آرایش نکنید ! حداقل دو ساعت صبر کنید تا پوست نفس بکشد.
از مقادیر توصیه شده در لیست بالا بطور دقیق استفاده کنید.
روتین مراقبتی از پوست را هفته ای یکبار انجام دهید تا علاوه بر سالم ماندن پوست ، بافت پوستی نیز بهبود یابد.
قبل از شروع تمام مواد مورد نیاز را آماده و در دسترس خود قرار دهید.
محیطی آرام برای خود مهیا کنید زیرا شرایط استرس زا باعث از بین رفتن اثرات مراقبت پوستی خواهد شد.
درصورت بروز هرگونه احساس ناراحتی حین استفاده از مواد اولیه سریعا پوست خود را تمیز کنید.

پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض نور افتاب، مواد آلاینده موجود در هوا، استرس های روزانه و استفاده بیش ازحد از مواد آرایشی مستعد از دست دادن آب و خشکی میباشد ، که در اثر این پدیده پوست تکیده، پیر و بیمار به نظر خواهد رسید، آبرسانی( هیدرودرمی) روشی دردسترس و بسیار مؤثر براي پيش‌گيري و درمان این عوارض محسوب می شود
کم آبی( یا خشکی) یکی از شایع ترین مشکلات پوست است که در هر مدل پوستی( خشک، چرب و مختلط) بروز پیدا میکند. کم آبی سبب خشکی پوست و روند پیری و چین وچروک را تشدید ميکند . کم آبی در پوست های چرب معمولاً ناشی از مراقبت اشتباه است.

یکی از شیوه های شاداب کردن پوست، آب رسانی( هیدرودرمی) با دستگاه میباشد . با این شیوه به علت رطوبت رسانی به سلول های لایه شاخی، پوست شاداب تر و چین وچروک سطحی پوست کم تر ميشود . در این شیوه توسط دستگاه هیدرودرمی، ژل آبرسان به سلول های خشکیده ، رسانده ميشود .

هیدرودرم ابریژن و آب رسانی به پوست درمانی است که براي موردهای زیر استفاده ميشود .
- خطوط ریز و چین و چروک
- پیری زودرس
- افتاب سوختگی
- اکنه و جراحت
- پوست های ناصاف
- گرفتگی پوست
- بسته بودن منفذها
- ایجاد بافت های سالم تر

فایده های شیوه هیدرودرم و آبرسانی عبارتند از:
- تمیز کردن سلول های مرده پوست که امکان دارد سبب گرفتگی رنگ چهره شود
- بستن منفذهای باز پوست
- کاهش ظاهر اسیب دیده پوست بخاطر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و افزایش سن
- صاف کردن چین و چروک ها و خطوط ایجاد شده بر روی پوست
- بهبود شرایط برخی از انواع جوش ها و اکنه های روزانه
- ایجاد ظاهر زیباتر، جوان تر، شفاف تر و چه بسا اصلاح ساختار پوست
- آبرسانی و رساندن اکسیژن به لایه های پوست.

روش انجام شیوه هیدرودرم میکرو ابریژن
این شیوه منجصر به فرد بطور هم زمان در پنج سطح گوناگون کار ميکند . در هر نشست هیدرودرمی با استفاده از آب، اکسیژن و گازهای پزشکی ديگر( استفاده از این گازها اختیاری است) که در سرعت فوق صوت ارائه ميشود ، شست و شو پرفشار به آرامی در پوست انجام ميشود . این شستشوی آهسته سبب باز شدن حفره ها و نابود کردن ماده های زائدی است که بصورت طبيعي در زمان چند سال در پوست ایجاد شده اند. ازاین گذشته ، در هر جلسه میکرودرم ابریژن گردش خون میکرو در ناحیه بهبود یافته انجام می شود . پوست با طراوت تر، جوان تر و صاف تر ميشود .

 

آبرسان پوست

یکی از شیوه های شاداب کردن پوست، آب رسانی( هیدرودرمی) با دستگاه میباشد
پیشنهاد ویژه
اگه قصدخریدفرش داری،تخفیف سورناروازدست ندهفروشگاه تخصصی لوازم زناشوییارسال فوری و محرمانه انواع کاندوملباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهسفارش ست نوزادی با متریال الیاف طبیعی

 

عوارض هیدرو میکرودرم ابریژن
در طول جلسات اجمالا هیدرومیکرودرم ابریژن، بسته به مدل پوستی که دارید، پوست شما صورتی رنگ ميشود یا رنگ نسبتا روشن تری پیدا ميکند . با این حال، در طول 15 تا 30 دقیقه بعد از پایان جلسه، پوست شما عموما به رنگ طبيعي خود برمیگردد تا شما بدون هیچ ناراحتي فعالیت های روزانه خود را از سربگیرید.

تمامی شیوه های هیدرومیکرودرم ابریژن چه براي بیمار چه براي کادر پزشکی بی آزار هستند. از آنجایی که در این شیوه از هیچ نوعی از تقوت نور استفاده نمی شود، به همکاری پزشک نیازی نیست. از این رو، هر فرد مجربی از حیث قانونی میتواند شیوه میکرودرم ابریژن را انجام دهد. باتوجه به بی آزار بودن دستگاه هیدرومیکرودرم ابریژن، این دستگاه بعنوان دستگاهی پزشکی که کم ترین اسیب را وارد ميکند ، طراحی شده است.

قبل و بعد از درمان با روش میکرودرم ابریژن
پس از انجام روش هیدرومیکرودرم ابریژن، باید براي مراقبت از پوست از کرم ضد افتاب استفاده کنید. دست کم از کرم ضد افتاب با SPF 30 استفاده کنید و در صورت امکان تلاش کنید از قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید پرهیز کنید. با به سرکردن کلاه لبه پهن و عینک آفتابی از پوست خود مراقب بیشتری به عمل آورید.

قبل از انجام شیوه هیدرومیکرودرم ابریژن با متخصص پوست مشورت کنید. افرادی که در دوازده ماه قبل براي درمان اکنه داروهای ضدآکنه ایزوتریتینوئین را استفاده نموده اند ، نمی توانند این شیوه را انجام دهند، همچنين افردی که عفونت های پوستی فعال مانند زخم یا تبخال دارند، قادر به انجام این شیوه نیستند. افرادی که بیماري پوستی ای دارند که بدرستی قابل معالجه نیست، هم نمی توانند این شیوه درمانی را مورد استفاده قرار دهند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

جوش ها معمولا روی صورت، گردن، قفسه سینه، پشت و شانه هاو جاهایی که پوست بیشترین غدد چربی را دارد، ظاهر می شوند.

 https://elanza.com/mag/the-best-sunscreen/

● مبارزه با جوش

 

جوش ها معمولا روی صورت، گردن، قفسه سینه، پشت و شانه هاو جاهایی که پوست بیشترین غدد چربی را دارد، ظاهر می شوند. اما می توانید از شر بسیاری از این جوش ها خلاص شوید، برای اینکه پوست تمیز و با طراوتی داشته باشید. باید و نباید های زیر را رعایت کنید.

 

● صورت خود را زیاد نشویید

 

در پوست های خشک کمتر آکنه و جوش دیده می شود. شستن بیش از حد و متناوب پوست را تحریک می کند و باعث تشدید آکنه می شود.

 

معمولا لوسیون ها و صابون ها دارای موادشیمیایی خنثی هستند، به جای استفاده از آنها، روزی ۲ مرتبه محل هایی را که مستعد آکنه هستند با صابون ملایم و آب ولرم بشویید.

 

● از صابون های بدون چربی استفاده کنید

 

صابون های بدون چربی مانع از بسته شدن منافذ باز روی پوست و بروز آکنه و جوش های سرسیاه می شود. از صابون هایی استفاده کنید که روی برچسب آنها کلمه بدون چربی یا « نانوآکنه ژنیک» نوشته شده باشد. صابون را روی صورت خود بمالید و با نوک انگشتان خود روی صورت ماساژ دهید و با آب بشویید. اسفنج ها، لیف و دیگر محصولات خشن برای پوست مضر هستند و باعث تحریک شدن پوست می شوند.

 

● از غذا های مورد علاقه تان دست نکشید

 

اکثر افراد تصور می کنند، غذا های چرب و یا شکلات باعث بروز اکنه می شود. اما آکنه زمانی ظاهر می شود که منافذ توسط چربی ها، سلول های پوست و باکتری ها بسته می شوند و در آن ناحیه التهاب و تورم ایجاد می شود. اگر غذا های خاصی باعث بروز آکنه شما می شود، از خوردن آنها اجتناب کنید، اما لازم نیست برای اینکه پوست خوبی داشته باشید خوردن پیتزا و شکلات را برای همیشه کنار بگذارید.

 

● به صورت تان دست نزنید

 https://elanza.com/mag/strengthen-eyebrows/

دست زدن به صورت باعث تشدید آکنه می شود. علاوه بر این صورت خود را روی دستان نگذارید و هنگام استفاده از تلفن همراه، نگذارید تلفن با صورت شما تماس پیدا کند. دستان و تلفن چربی ها و جرم های زیادی را با خود حمل می کنند که می تواند باعث تحریک شدن جوش ها شود. تعریق نیز آکنه را تشدید کند. اگر عرق می کنید، حتما صورت خود را به آرامی با آب شستشو دهید.

 

● مرطوب کننده های فاقد چربی بزنید

 

پوست سالم مرطوب است. از مرطوب کننده های فاقد چربی استفاده کنید که روی برچسب آنها کلمه« نان کامدوژنیک»، حک شده باشد. این کلمه بدین معناست که منافذ را مسدود نمی کند. شاید از اینکه روی پوست آکنه دارو مستعد آکنه مرطوب کننده بزنید، احساس خوبی نداشته باشید، اما یک مرطوب کننده خوب و مناسب باعث آرامش پوست شده و آکنه ما را غیرفعال نگه می دارد.

 

● جوش ها را فشار ندهید

 

فشار دادن جوش ها فقط مشکلات را بیشتر می کند. نه تنها کمکی به بهبود نمی کند، کلیه پروسه بهبودی را به تأخیر می اندازد و خطر ایجاد زخم را افزایش می دهد. علاوه بر این فشار دادن جوش ها باعث می شود موادعفونی داخل جوش به جاهای دیگر پوست سرایت کند، بنابراین التهاب و تورم بیشتری ایجاد خواهد شد.

 

● کرم پودر بدون چربی

 

اگر جزء آن دسته از خانم هایی هستید که زیاد صورت خود را آرایش می کنید حتما از کرم پودر های فاقد چربی استفاده کنید. قبل از اینکه از این محصولات استفاده کنید، صورت خود را با آب سرد بشویید. در ضمن به خاطر داشته باشید که حتما قبل از رفتن به تختخواب آرایش صورت خود را پاک کنید.

 

● آرایش سنگین نداشته باشید

 

نوشیدن آب در طول روز باعث مرطوب ماندن پوست می شود، اما نباید فقط به آب اکتفا کنید، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب که غنی از میوه و سبزیجات تازه، ویتامین AوE باشد نیز برای پوست لازم است، زیرا این دو ویتامین نقش مهمی در بهبود و طراوت پوست ایفا می کند.

 

سبزیجات سبز برگ دار مثل اسفناج و بروکلی نیز غنی از ویتامین E هستند. ویتامین A را می توانید از طریق میوه ها و سبزیجات رنگی مثل هویج، هلو، طالبی و فلفل ها نیز تامین کنید.

 

● داروها سریع اثر نمی کنند


پیشنهاد ویژه
افزایش قدافزایش قد توسط تیم جراحی و پزشک حرفه ایلباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهکلی ست جدید بچه گانه زیر 50هزارتومان!تبلیغات ، چاپ ,جذب فالورکسب و کارت رو نجات بده!

داروهای مخصوص آکنه یک شبه آکنه را درمان نمی کند. اکثر درمان ها اگر هر روز استعمال شوند، شاید تا ۸هفته بعد شاهد اثرات بهبودی آنها باشید. گاهی اوقات درمان کامل تا ۸ماه طول می کشد. گاهی اوقات پزشک به شما توصیه می کند، تا تمیز شدن و بهبودی کامل صورت داروها را استفاده کنید، حتی شاید به نظر شما کاملا درمان شده باشید. حتما طبق دستور پزشک خود عمل کنید و به خاطر داشته باشید، مصرف اشتباه و بیش از حد داروها می تواند باعث تحریک شدن پوست شود و اثر برعکس به جای بگذارد.درمان های مختلف را امتحان کنید: نباید همیشه با آکنه زندگی کنید. اگر درمان فعلی شما پاسخگو نیست، با مشورت پزشک خود، درمان های دیگر را امتحان کنید و راجع به درمان های مختلف تحقیق کنید. انواع مختلفی از داروها برای درمان آکنه وجود دارد، داروهای مختلف را امتحان کنید.

 

● حمام آفتاب نگیرید

 

برخی به اشتباه تصور می کنند، برنزه شدن پوست را تمیز می کند، در حالی که اینطور نیست و اشعه های UV بدن را در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست، پیری زودرس و چین و چروک قرار می دهد. بنابراین هرگز حمام آفتاب نگیرید و از رفتن به سولاریوم پرهیز کنید. در ضمن به خاطر داشته باشید که برخی داروهای ضدآکنه حاوی رتینوئید هستند و این ماده پوست را در مقابل آسیب های ناشی از اشعه های UV حساس تر و آسیب پذیرتر می کند.

 

● کرم ضدآفتاب فاقد چربی بزنید

 

از کرم های ضدآفتاب و مرطوب کننده هایی استفاده کنید که SPF آنها حداقل ۱۵ باشد، هر چه میزان SPF بیشتر باشد آسیب دیدگی های ناشی از UVA و UVB کمتر خواهد بود. از محصولاتی استفاده کنید که روی برچسب آنها کلمه «نان کامدوژنیک» حک شده باشد. کرم خود را هر ۲ساعت یکبار تمدید کنید.

 

داروهای مخصوص آکنه یک شبه آکنه را درمان نمی کند. اکثر درمان ها اگر هر روز استعمال شوند، شاید تا ۸هفته بعد شاهد اثرات بهبودی آنها باشید. گاهی اوقات درمان کامل تا ۸ماه طول می کشد. گاهی اوقات پزشک به شما توصیه می کند، تا تمیز شدن و بهبودی کامل صورت داروها را استفاده کنید.

 

کرم پودرها و رژگونه های چرب باعث مسدود شدن منافذ باز می شوند. بهتر است از لوازم آرایشی که دارای املاح معدنی هستند و پایه گیاهی دارند استفاده کنید. پودرها بهتر از کرم پودرها هستند و معمولا چربی بسیار کمتری دارند.

 

● محصولات روغنی مو را کنار بگذارید

 

محصولاتی مانند انواع ژل ها و کرم های مو وقتی موها شانه می شوند و روی صورت می ریزند باعث مسدود شدن منافذ صورت می شوند. با استفاده از شامپوهای فاقد چربی و آکنه ژنیک موهای خود را تمیز نگه دارید. اگر موهای چربی دارید، هر روز موهایتان را شامپو کنید. وقتی می خواهید به موهای خود ژل، روغن و یا اسپری مخصوص مو بزنید، صورت خود را بپوشانید.

 

● موها را از صورت خود دور کنید

 

هنگام خواب موهای خود را از پشت ببندید، تا موها با پوست صورتتان تماس نداشته باشد. در طول روز نیز موها را از صورت خود دور نگه دارید. به خاطر داشته باشید، مو حاوی چربی هایی است که می توانند باعث مسدودشدن منافذ و ایجاد جوش های سرسیاه شوند، حتی اگر از محصولات خاصی استفاده نکنید.

 

● از پنبه کمک بگیرید

 

وقتی می خواهید کرم بزنید و یا آرایش صورت خود را پاک کنید، حتما از پنبه استفاده کنید، اگر برای کرم زدن از دستان خود استفاده کنید، چربی ها و جرم های روی دست خود را به آکنه منتقل می کنید و حالت شما تشدید می شود.

چگونه لوازم آرایشی را از روی لباس ها پاک کنیم و از بین ببریم
امروزه آرایش کردن برای خانم ها به یکی از کارهای همیشگی تبدیل شده است و گاهی ممکن است در حین آرایش مخصوصا زمانی که در این کار عجله می کنند مقداری ازاین لوازم بر روی لباس هایشان بریزند و دردسر زیادی درست نمایند .

در این مواقع خانم ها دو کار در پیش رو دارند یا اینکه لباسشان را عوض کنند و یا لکه را پاک کنند که کار دشواری است و ممکن است جای آن بر روی لباس باقی بماند .در این بخش از رازهای خانه داری در نمناک راه هایی ساده برای از بین بردن لکه های لوازم آرایش را به شما آموزش می دهیم.

ساده ترین روش ها برای تمیز کردن لکه های لوازم آرایشی
خمیر دندان برای پاک کردن لکه رژ لب
برای پاک کردن لکه رژ لب خمیر دندان بر روی لباسی که لکه شده بمالید و سپس لباس را مطابق معمول بشویید تا لکه به طور کامل از بین ببرید.

استفاده از صابون برای پاک کردن لکه رژ لب
برای از بین بردن لکه رژ لب از روی لباس ابتدا لکه را با یک شوینده ملایم مثل صابون بشویید تا پاک و تمیز شود.

استفاده از اسپری مو برای لکه رژ
اسپری مو در مواقع می تواند به شما کمک کند تا از شر لکه های رژ بر روی لباستان خلاص شوید.اسپری را روی لکه اعمال کنید و سپس اجازه دهید تا خشک شود و بعد از یک دستمال مرطوب استفاده کنید و روی لکه بکشید.فقط توجه داشته باشید، که از اسپری ای استفاده کنید که حاوی الکل است، در غیر اینصورت جواب نخواهید گرفت.

لکه کرم پودر روی لباس

ترفندهای بینظیر خانگی برای از بین بردن لکه لوازم آرایش
الکل برای از بین بردن لکه رژ یا لوازم آرایشی چرب
یک تکه پنبه را در الکل بخیسانید و سپس روی لکه بمالید، که به سرعت باعث از بین رفتن آن می شود.الکل لکه های ناشی از رژ لب و هرگونه لوازم آرایشی چرب و مومی را نیز راحت تر از بین می برد.

از بین بردن لکه رژ با آمونیاک
محلول های پاک کننده مانند مواد شوینده ی مایع، الکل ایزو پروپیل و آمونیاک، چربی ها را در خود حل می کنند. پس ابتدا لکه ی رژ لب را با پارچه ی مرطوب تمیز کنید، سپس از محلول تان استفاده کنید و لباستان را بشویید و آبکشی کنید.

پاک کردن لکه ریمل
برای پاک کردن لکه ریمل، بهتر است آن را با یک حلال روغنی مخصوص موجود در خشکشویی ها پاک کنید. حلال های روغنی، سبب از بین رفتن چسبندگی پروتئین ها در ریمل می شوند . برای پاک کردن لکه ریمل حلال را روی لکه قرار دهید تا خشک شود، سپس محکم برس بکشید و با توجه به نوع پوشاک آن را بشویید.

پاک کردن لکه لاک ناخن با نوار چسب
برای پاک کردن لکه لاک ناخن، سرعت عمل بسیار مهم است و بهتر است سریع آن را پاک و برطرف نمود بدین طریق که یک نوار چسب تمیز را روی لکه بچسبانید و مانند یک نوار مومی بکشید تا به آسانی لاک کنده شود.

پاک کردن لاک با استون
یک دستمال کاغذی را به استون آغشته کنید و روی لک گذاشته و فشار دهید تا لاک از روی لباس به روی دستمال منتقل شود. دوباره دستمال کاغذی اغشته به استون را روی لک بگذارید و این کار را تا پاک شدن کامل لاک به دستمال ادامه دهید و هر بار، جای دستمال کاغذی را تغییر دهید تا دوباره لباس را لک نکند.

قبل از استفاده از استون برچسب روی لباس را چک کنید و استون را روی پارچه های استات یا سلولز تری استات استفاده نکنید زیرا با پارچه ذوب می شود.

استفاده از یک سشوار لکه کرم پودر
اگر شما از هرگونه کرم پودر شل بر روی صورتتان استفاده کردید، میدانید که ممکن است بر روی لباستان چکه کند، مخصوصا اگر لباس تیره باشد و کرم روشن و یا بالعکس که بیشتر خود را نشان می دهد. در این مواقع هیچ گونه موادی تاثیرگذار نیستند و چنانچه در بخش نکات خانه داری نمناک می خوانید می توانید فورا از سشوار استفاده کنید که جریان هوا و بخار موجود در آن باعث از بین رفتن لکه می شود.

لکه ریمل روی لباس

تکنیک های موثر و جالب برای رفع لکه های لوازم آرایش
پاک کردن لکه مواد آرایشی مایع صورت
برای این مواد، پاک کردن لکه مواد آرایشی مایع صورت که روغنی هستند از صابون های مایع و مواد شوینده لکه بر که می توانند چربی را از بین ببرید استفاده کنید بدین طریق که ابتدا با پارچه ی تمیز مواداضافه را پاک کنید و سپس پاک کننده تان را روی لکه بمالید و ماساژ دهید تا لکه از بین برود.

پاک کردن لکه رنگ مو
یکی از سخت ترین لکه هایی که می توان آنرا پاک کرد لکه رنگ مو است. برای پاک کردن لکه رنگ مو از روی لباس از الکل استفاده کنید.همچنین از یک حلال، مانند تربانتین یا مایع های سبکتر برای از بین بردن لکه استفاده کنید.

پاک کردن لکه رنگ مو با جوش شیرین
کمی جوش شیرین را با کمی مایع ظرفشویی در مقداری آب بریزید و مخلوط کنید. این ترکیب در پاک کردن لکه های رنگ از روی لباس موثر است.

پاک کردن لکه لوسیون با گلیسرین
اگر احیانا هنگام استفاده از لوسیون مقداری از آن روی لباس شما لک ایجاد کرد برای از بین بردن آن از گلیسیرین استفاده کنیدابتدا . گلیسیرین را روی لکه بچکانید و چند دقیقه بعد لباس را با آب سرد و مایع ظرفشویی بشویید.

https://elanza.com/mag/good-powder-cream/

پاک کردن لکه ضد آفتاب با گلیسیرین
اگر ضد آفتاب شما بر روی لباستان ریخته و ایجاد لک کرده است می توانید این لکه را هم مانند لکه لوسیون با گلیسیرین و مایع ظرف شویی از بین ببرید با این تفاوت که بهتر است لباس را با آب گرم بشویید زیرا چربی موجود در این کرم ها با آب گرم بهتر پاک می شود.

کرم ضد آفتاب

بهترین راه برای از بین بردن لکه لوازم آرایشی روی لباس
روش های موثر دیگر برای پاک کردن انواع لوازم آرایشی
از دستمال های آرایش پاک کن استفاده کنید:

این دستمال ها فقط برای پاک کردن آرایش کاربرد ندارند، از آنها می توان برای از بین بردن لک روی لباس حاصل از آرایش نیز استفاده کرد.

حتی در بسیاری از فستیوال های برند لباس در صورت بروز چنین مشکلاتی، فوری از این گونه دستمال ها استفاده می کنند.فقط به خاطر داشته باشید، این روش تا زمانی که مواد آرایشی تازه و تر است جواب می دهد، با گذشت زمان و در صورت خشک شدن، این روند به سختی جوابگو است و این ترفند بر روی لباس های پنبه ای تاثیرگذار تر است و راحت تر پاک می شود، اما روی ابریشم به سختی عمل می کند، چون ابریشم ابتدا جذب میکند و بعد رنگ را نشان می دهد که در ان شرایط کار دشوارتر شده است.

کرم اصلاح:

به مدت 10 دقیقه، کرم اصلاح را بر روی لکه مورد نظر اعمال کنید. پس از آن شاهد حل شدن لکه توسط کرم و از بین رفتن آن خواهید بود. بعد از گذشت 10 دقیقه می توانید ناحیه مورد نظر را با آب سرد به آرامی بشویید.

استفاده از تکه های یخ:

تکه ای یخ را روی لکه لباستان اعمال کنید و به شدت روی لباس بکشید، یخ و آب سرد برای از بین بردن لکه عالی هستند، برخلاف آب گرم که باعث پخش شدن بیشتر لک می شود.پس از اعمال هر گونه کمپرس و اب گرم اجتناب کنید.

استفاده از صابون و آب:

اگر ابزار بالا را در دسترس نداشتید، امیدتان را از دست ندهید و از اب و صابون استفاده کنید.فقط دستمال حوله ای و یا توالت هم در اختیار داشته باشید. چنانچه در بخش رازهای خانه داری نمناک گفته ایم در این مواقع ابتدا مقداری آب سرد را بر روی لباس بریزید و صابون را روی لکه به آرامی بکشید، بعد از دستمال کاغذی استفاده کنید و سعی بر پاک کردن لکه داشته باشید.توجه داشته باشید که دستمال را جابجا نکنید و نکشید ، چرا که بیشتر باعث پخش شدن لکه می شوید.

لکه رنگ مو از لباس

لکه لوازم آرایشی را چگونه پاک کنیم؟
نکات پاک کردن لکه مواد آرایشی
لکه های تازه، راحت تر از لکه های خشک شده پاک می شوند پس سرعت عمل در پاک کردن لکه موثر است.

هرگز لکه را مالش ندهید زیرا لکه به عمق پارچه نفوذ می کند و فقط با یک پارچه به آرامی به لکه ضربه بزنید.

محلول های ضد لک، را روی پشت پارچه استفاده کنید تا لکه، در پارچه پخش نشود.

 

منبع: https://namnak.com/%D9%84%DA%A9%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4.p12394



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

این قرن ۲۱ است، عصر تکنولوژی اطلاعات و جهانی شدن، مادی و مصرف است. مردم در تلاش برای ایجاد میلیون ها دلار هستند که بتوانند لوکس زندگی کنند.
این قرن ۲۱ است، عصر تکنولوژی اطلاعات و جهانی شدن، مادی و مصرف است. مردم در تلاش برای ایجاد میلیون ها دلار هستند که بتوانند لوکس زندگی کنند. داشتن محصولاتی که توسط برندهای لوکس زیر تولید شده نمادی از طبقه بالا و وضعیت در چنین جامعه ای نظر گرفته شده است، از آنجایی که قیمت محصولات این برندها در کاتالوگ هایشان فوق العاده گران است کسیکه یکی از لوازمش از چنین برند هایی باشد ثروتمند محسوب می شود.

https://elanza.com/mag/category/cosmetic-beauty/

1- گوچی Gucci
این نام تجاری در سال ۱۹۲۱ توسط Guccio گوچی در ایتالیا تاسیس شد. این برند در سراسر جهان برای کالاهای چرمی با کیفیت عالی و سبک مد ایتالیایی مشهور است. گوچی به عنوان بهترین نام تجاری ایتالیایی درنظر گرفته شده است است و در نمودار ایجاد شده توسط Interbrand که ۱۰۰تا از بهترین مارک های سراسر جهان را لیست کرده است، برگزیده می باشد. این امر در مورد تولید ۲۲۰۰۰۰۰۰۰۰ دلار را به طور سالانه تعمیم داده شده است.


2- برند معروف لباس زنانه هرمس (Hermès)

هرمِس، شرکت فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس است، که در سال ۱۸۳۷ تأسیس شد. این شرکت، متخصص در طراحی و ساخت لوازم چرم، لوازم جانبی، لباس ‌های آماده، عطر و کالاهای با کیفیت می باشد.

 

شرکت هرمس در سال ۱۸۷۳ توسط تیری هرمس تأسیس شد. لوگوی کنونی شرکت هرمس که از دوک، کالسکه و اسب تشکیل شده، از دهه ۱۹۵۰ به بعد، مورد استفاده قرار گرفته است. دفتر مرکزی این شرکت، در خیابان فُبورگ-سَن-اُنورِه شهر پاریس فرانسه قرار دارد.


3- برند معروف لوییس ویتون Louis Vuitton
این سبک مد فرانسوی مورد علاقه کسانی ست که معنای سبک و خود نمایی را می دانند. این برند مختص عینک آفتابی، کالاهای چرمی، ساعت، کفش می باشد. ایران ناز، ال وی مونو که برای خود نشانی است و این برند را به نماد مجسمه تبدیل ساخته است. میگویند این شرکت محصولات خود را به بالاترین قیمت در این صنعت به فروش می رساند که موید این حقیقت است که درآمد سالانه آن حدود ۲٫۷ میلیارد دلار می باشد.


4- فندی از معروف ترین برندهای معروف حهان است

فندی نیز مانند برند آرمانی در ایتالیا پایه گذاری شده است. این برند در ۱۹۲۵ توسط ادواردو و اَدِل فندی تاسیس شد. شرکت فندی در رم، ایتالیا واقع شده است. فندی دومین قدیمی ترین برند پوشاک در این فهرست است. خانواده فندی کارش را با یک فروشگاه پوست و چرم شروع کرد. اکنون شعبه‌های این برند در سراسر دنیا وجود دارد. بخش زیادی از برند فندی متعلق به لوئیس ویتون است.

 

درست مانند بسیاری از برندهای دیگر، فندی نیز کفش، پوشاک، اکسسوری، ساعت، لوازم جانبی چرمی، کیف دستی زنانه و گوشواره طراحی و تولید می‌کند. درحال‌حاضر فندی یکی از لوکس‌ترین برندهای پوشاک ۲۰۱۷ است. این برند در سراسر دنیا بیش از ۲۰۰ فروشگاه دارد و سود سالانه‌ی آن به ۱.۱ میلیارد یورو می رسد.

 https://elanza.com/mag/category/mode-and-fashion/

5- شنل Chanel
Chanel برند مد معروف با آیکون کوکو Chanel است و بعنوان ظریف ترین و شیک ترین برند در مد لباس زنانه در نظر گرفته می شود. Chanel تولید بالایی در کالاهای لوکس ، عطر ، لباس و لوازم آرایشی و خیلی چیزهای دیگر دارد. اغراق نیست اگر بگویم که برند Chanel یکی از برند های شناخته شده در سراسر جهان است.

 

6- برند لباس زنانه زارا (Zara)

زارا یک برند پوشاک و زیورآلات است و کار خود را از شهر ارتشیو در گالیسیا آغاز کرد. برند لباس زنانه زارا ناو سرفرماندهی گروه فروشگاه های زنجیره ای ایندیتکس محسوب می شود. کمپانی ایندیتکس یک مجموعه بزرگ نساجی و طراحی اسپانیایی و بزرگترین گروه مد جهان است، که به غیر از زارا، مالک برندهای دیگری، مانند ماسیمو دوتی، پول اند بر، اویشو، اوترکه، استرادیواریوس و برشکا نیز می باشد.

 

این شرکت در سال ۱۹۷۵ توسط روزالیا مرا گوینتیا و آمانسیو اورتگا تأسیس شده‌است. این شرکت ادعای مشهوری دارد، مبنی براینکه برای تولید و توسعه و روانه بازار کردن یک محصول جدید، تنها به دو هفته زمان نیاز دارد.


7- باربری Burberry
باربری یک نام برند لوکس بریتانیایی است که همه چیز از عطر و لباس تا زیورآلات را تولید می کند. محصولات این برند دارای الگوی بسیار مشخصی است که توسط خانه مد در همه جا کپی شده است. درآمد شرکت یک میلیارد دلار در سال است.

Fendi -8
Fendi یک برند ایتالیایی است که بخاطر کیف های دستی خود بسیار شناخته شده است. فعالیت خود را از سال ۱۹۲۵ به صورت مختصر آغازکرد اما از زمانی که LVMH مالکیت آن را گرفت در سراسر جهان به رسمیت شناخته شد. تولید Fendi حدود ۳۳۸،۵۰۰،۰۰۰ دلار در سال است.

9- برند لباس زنانه لویی ویتون (Louis Vuitton)

لویی ویتان، که به اختصار ال‌وی نیز خوانده می‌شود، شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی است، که در سال ۱۸۵۴ توسط طراح فرانسوی لویی ویتون تأسیس شد. این شرکت طیف وسیعی از کالاهای لوکس را تولید و ارائه می نماید. از محصولات این برند می توان به کالاهای چرمی، لباس های آماده، کفش، ساعت، طلا و جواهر، لوازم جانبی، عینک آفتابی، انواع کیف و چمدان، نوشت افزار و کتاب اشاره کرد.

 

برند لویی ویتان یکی از پیشروهای صنعت مد در جهان است، که محصولات خود را از طریق بوتیک های مستقل، فروشگاه های زنجیره ای و وب سایت شرکت، به فروش می رساند. شرکت لویی ویتان، برای شش سال متوالی (۲۰۰۶–۲۰۱۲) به عنوان با ارزش‌ترین نام تجاری در زمینه کالاهای لوکس در جهان شناخته شده است.

 

10- Christian Dior برند معرف کالاهای چرمی
کریستین دیور در LVMH سهام دارد و دفتر مرکزی آن در پاریس است. این برند در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد و بهترین ارایه همزمان مد و همچنین لوازم جانبی و کالاهای چرمی است. با بیش از ۱۶۰ فروشگاه خرده فروشی در سراسر جهان ، تعجب آور نیست که درآمد آن حدود ۱۸ میلیارد دلار در سال است.


11- گس - Guess

گس شرکت کالای لوکس آمریکایی است که در زمینه طراحی، تولید و توزیع انواع پوشاک و لوازم جانبی بازار مد مانند ساعت مچی، جواهرات و عطر فعالیت دارد.

این شرکت در سال ۱۹۸۱ توسط پل مارسیانو تاسیس شد و پیشرفت آن به گونه ای بوده که هم ‌اکنون مالک شبکه ای از ۴۸۴ شعبه فروشگاه و بوتیک در سراسر جهان به علاوه فروشگاه های زنجیره ای مارسیانو استور نیز می باشد. دفتر مرکزی و شعبه اصلی فروشگاه های شرکت گس در شهر لس آنجلس، کالیفرنیا، قرار دارد.

 

این برند بیشتر به دلیل تولید لباس های جین خود برای مردان و زنان شهرت دارد و با درآمد حدود 1.19 بیلیون دلار، جزو گران ترین برندهای موجود در جهان است.

 

برند لباس, مارک های معروف لباس مردانه
معرفی برندهای معروف لباس
پیشنهاد ویژه
آموزش زبان,بهترین آموزشگاه زبان,یادگیری زبانآموزش زبان انگلیسی از صفر تا 100بادکنک آرایی,سفارش فینگرفود در تهران,آموزش فینگرفود آموزش پخت لذیذترین غذاهاتیکبانبلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

 

12- پرادا Prada Prada
پرادا یکی از برندهای پرطرفدار در جهان نظر گرفته شده است است و بدون شک یک مارک شناخته شده است. این برندتوسط یکی از آیکون های مد به نام ماریو پرادا تاسیس شد و سال هاست که لوازم جانبی چرم ، کلاه و کفش تولید میکند. پرادا ۱۷۰۰۰۰۰۰۰۰ دلار را به طور سالانه درآمد دارد.


13- دولچه و گابانا-Dolce & Gabbana

دولچه و گابانا شرکت کالای لوکس و خانه مد ایتالیایی است که در سال ۱۹۸۵ توسط دمینیکو دولچه و استفانو گابانا، دو طراح ایتالیایی، در شهر میلان تاسیس شد. این شرکت دارای دو برند مجزا به نام های دولچه و گابانا و دی اند جی است که هر یک خط و سیاست‌های خود را دنبال می کنند.

 

دولچه و گابانا یکی از برند های معروف و گران قیمت است.

دولچه و گابانا مخصوص اقلام بیشر تجملی و گران قیمت است. این برند که به پیچیدگی طرح هایش و به عنوان برندی لوکس و گران قیمت شناخته شده است، طرفداران بسیاری در میان چهره های شناخته شده جهان دارد. دولچه و گابانا از جواهرات، ساعت، لوازم آرایش، عطر، عینک آفتابی و کیف و کفش گرفته تا لباس زیر و لباس شب و خلاصه تمام ریز و درشت پوشاک و اکسسوری را تولید می کند که ظرافت و زیبایی بی نظیری دارند.

 

از آنجا که این برند به دلیل بالا بودن کیفیت و زیبایی کالاهایش جزو لوکس ترین برندهای جهان است، در میان گران ترین ها نیز قرار می گیرد.


14- christion Louboutin Prada
این طراح برای زنان کفش تولید می کند که بسیار زیبا هستند. در سال ۱۹۹۱ در فرانسه تاسیس شد، این کفش ها منحصر به فرد هستند زیرا کف همه آنها قرمز است. او می گوید که هدف اصلی او این است که زنان حس اعتماد به نفس داشته باشندو نیازی به گفتن نیست، اگر او توان داشتن این کفش ا دارد، چرا نباید خود رادر راس جهان احساس کند؟

15- ورساچه Versace Versace
جیانی ورساچه برندی ایتالیایی است و در سال ۱۹۷۸ تاسیس شد. این برند محبوبیت فوری خود را پس از آن که اولین بوتیک افتتاح شد به دست اورد و امروز، آن را در میان بهترین و گران ترین برندها در جهان است. این شرکت هر چیزی که فکرش را کنید تولید می کند کفش، لباس تا عطر.


16- آرمانی- Armani

آرمانی شرکت طراحی مد و لباس ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۵ توسط جورجو آرمانی تاسیس شد. این شرکت به طراحی و ساخت محصولات متنوعی شامل کالاهای لوکس، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، طراحی داخلی، جواهرات، عینک و ساعت با برندهای گوناگون می پردازد.

 

جورجو آرمانی و سرجیو گالئوتی این شرکت را با سرمایه ده هزار دلار، در سال ۱۹۷۵ در شهر میلان بنیان گذاشتند و آنقدر پیشرفت شان قابل ملاحظه بوده که در پایان سال ۲۰۰۵ میزان فروشی برابر با ۱٫۶۹ میلیارد دلار داشته و به یکی از گران ترین برندها جهان تبدیل شده اند.

 

این شرکت هم ‌اکنون مالک شبکه ای از ۳۰۰ فروشگاه و بوتیک در ۳۶ کشور جهان است و در حدود ۴۷۰۰ کارمند و ۱۳ نمایندگی تولید در سراسر جهان دارد.

 

آرمانی همچنین از طریق همکاری با سایر شرکت‌ها در حیطه‌های تازه‌ای مانند ساخت هتل ها و مراکز تفریحی زنجیره‌ای و حتی ساخت گوشی‌های موبایل و همچنین تولید عطرهای زنانه و مردانه، پس از همکاری با شرکت لوازم آرایشی لورئال، کار خود را آغاز کرده است.


17- هرمس Hermes Hermes
هرمس یک برند فرانسوی است که برای تولید خیره کننده ترین کیف ها و روسری شناخته شده است. عطر آنها آسمانی و چرم آن نرم تر از پوست میباشد. لوگوی آن در نوع خود متمایز است را در خود دارد و شرکت در حدود ۲ میلیارد دلار در سال درامد دارد.

ترکیابت مرگ آور لوازم آرایشی که نمیشناسید
متاسفانه ایران یکی از بازارهای داغ محصولات آرایشی اروپایی است و همین احساس خطر را در استفاده لوازم آرایشی و عدم توجه افراد به برند و ترکیبات آن دوچندان می کند،بیشتر خانم ها از فرط خوشحالی و ذوق زدگی هنگام خرید لوازم آرایشی جدید فقط به مارک آن ها توجه می کنند و حتی نگاهی هم به فهرست مواد تشکیل دهنده آن نمی اندازند.

در حالی که بعضی مواد به کار رفته در رژ لب، لاک ناخن، ریمل، کرم های صورت، ضدآفتاب ها، دئودورانت ها و... می تواند عوارض زیادی چون سرطان، اختلالات هورمونی و مانند این ها به دنبال داشته باشد.

دکتر استکی مالکان عضو انجمن مواد آرایشی سالم و نویسنده کتاب تنها به دنبال صورت زیبا نباشید در مورد «رویه زشت صنعت زیبایی» می گوید:«پوست به شدت مواد مختلف روی خود را جذب می کند و علاوه بر این موادشیمیایی که روی لب های تان استفاده می کنید به راحتی می توانند وارد دهان شما و بعد وارد دستگاه گوارش شوند.»بعضی از مارک ها غیر استاندارد یا تقلبی و قاچاق تمام مواد مصرفی شان را روی برچسب محصول تولیدی نمی نویسند. انجمن مواد آرایشی سالم و ایمن ضمن آنکه به شما توصیه می کند لوازم آرایشی خود را از برندهای معروف و معتبر تهیه کنید، لیستی از مواد شیمیایی مضر را منتشر کرده است که در ادامه مطلب هر کدام را برای شما توضیح می دهیم.

لوازم آرایشی

اختلال در فعالیت غدد

ماده خطرناک 1:پارابن

روی برچسب رژلب را نگاه کنید و به دنبال هر عبارتی باشید که در آن واژه paraben وجود دارد، مثلا عبارت propylparaben، ethylparaben و... که نشان می دهد یکی از مواد هم خانواده این ماده مضر در رژ لب وجود دارد. این ماده شیمیایی می تواند فعالیت های غددی را کمی مختل کند یعنی به عبارت ساده تر می تواند وضعیت هورمون ها را در بدن شما به هم زند.این ماده به طور وسیعی در مواد آرایشی استفاده می شود و در واقع یک ماده نگهدارنده است که از رشد میکروب ها جلوگیری می کند، این ماده همچنین در ریمل، کرم های صورت، ضدآفتاب ها، دئودورانت ها و....وجود دارد.

به وجود آورنده اختلالات هورمونی

ماده خطرناک 2:فتالات

واژه فتالات که به صورت Phthalates ممکن است روی برچسب رژ لب دیده شود ماده ای است که در آزمایشگاه مشخص شده، باعث به وجود آمدن اختلالات هورمونی می شود و با آزمایش روی حیوانات نیز مشاهده شد، در جنین آن ها نقص هایی را به وجود می آورد. معمولا 2 قسم از این ماده در مواد آرایشی استفاده می شود یکی بنزیل فتالات(BBP) و دیگری دی بوتیل فتالات(DBP).

سرطان زا

ماده خطرناک 3:بوتیل هیدروکسی

ماده بوتیل هیدروکسی که روی برچسب ماده آرایشی شما به صورت (Butylated Hydroxyanisole) نوشته می شود به عنوان یک ماده نگهدارنده شناخته می شود اما چندی پیش موسسه ملی سم شناسی آمریکا اعلام کرد، می تواند در انسان ها منجر به سرطان شود اما متاسفانه در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی مثل رژ لب و خط چشم این ماده وجود دارد.

کدام شامپوها سمی هستند

ماده خطرناک 4:سورفاکتانت

از مواد رایجی که در بعضی محصول ها یافت می شود، می توان به ماده ای اشاره کرد که به ویژه در محصولات حاوی سورفاکتانت یافت می شود و از طریق پوست و تنفس و گوارش قابل جذب بوده و گفته می شود علاوه بر خشکی و التهاب پوست و مخاط ها، درصورت مصرف زیاد آثار سرطان زایی نیز دارد. ایزوپروپیل الکل و الکل های مشابه که به وفور در این محصولات یافت می شود، می تواند باعث خشکی، التهاب و درماتیت آلرژیک و چروک خوردگی سریع تر پوست شود.

سدیم لوریل سولفات و آمونیوم لوریل سولفات که در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی یافت می شود، در دسته سورفاکتانت های آنیونی قرار می گیرند و در اکثر مواد شوینده و کف کننده استفاده می شوند، سورفاکتانت های کاتیونی نیز که بار الکتریکی مثبت دارند، در محصول هایی از قبیل نرم کننده ها و صاف کننده های مو و لباس به عنوان ضدالکتریسته ساکن وجود دارند. مصرف این مواد علاوه بر آثار التهابی و آلرژیک بر پوست و چشم، درصورت جذب سیستمیک یا خورده شدن به طور اشتباهی می تواند آثار داخلی متعددی داشته باشد.

لوازم آرایشی

ایجاد کننده حساسیت های شدید

ماده خطرناک 5:اکسی بنزون

اگر خواستید رژلب یا هر نوع کرم مخصوص لب بخرید که روی آن ادعا شده بود که از لب های شما در مقابل اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند حتما روی برچسب آن را ببینید تا در آن اکسی بنزون (Oxybenzone) نباشد این ماده می تواند باعث به وجودآمدن حساسیت یا اختلال هورمونی شود حتی می تواند به سلول ها نیز آسیب برساند.

به وجود آورنده عوارض داخلی

ماده خطرناک 6:فرمالدئید

فرمالدئید که در خیلی از این محصول ها مثل رژ لب، لاک ناخن و... یافت می شود، می تواند باعث التهاب و تحریک پوستی شده و درصورت تماس مزمن باعث ضعف عمومی شود. رنگ های شیمیایی متعددی که در محصول های مختلف، به ویژه در محصول های زیبایی و آرایشی مصرف می شود، می تواند درصورت رعایت نکردن استانداردهای خاص، مشکل ساز باشد.

هنگام خرید توجه کنید

مواد آرایشی بهداشتی را از مراکز معتبر خریداری کنید مواد آرایشی بهداشتی که در کناره های خیابان یا مراکز غیرمعتبر با قیمت های پایین تر به فروش می رسند قابل اعتماد نیستند. برخی از تولیدکنندگان این مواد از ترکیبات ممنوعه که ارزان تر هم هستند برای ساخت مواد آرایشی کمک می گیرند و برای شان سلامت مصرف کننده اهمیتی ندارد. مواد آرایشی بهداشتی را از مراکز معتبر با مارک شناخته شده تهیه کنید و قبل از خرید هم برچسب روی آن را بخوانید تا از نبود هر نوع ماده و ترکیب ممنوعه در آن مطلع شوید.

به خوشبوها اعتماد نکنید

https://elanza.com/mag/

مواد خوشبو کننده

روی برچسب مواد آرایشی خود را نگاه کنید تا در آن عبارت Fragrance وجود نداشته باشد به خصوص اگر پوستی حساس دارید چون این افزودنی های خوشبو می توانند باعث تحریک پوست شما شوند و مشکلاتی را ایجاد کنند. حتی گاهی در تولید عطر و ادکلن، باز مقدار زیادی ماده معطرکننده به محصول اضافه می شود که می توانند باعث سردرد، سرگیجه، آلرژی پوستی و تغییرات رنگ پوست شوند. هرگاه قصد خرید یک محصول آرایشی و بهداشتی داشتید دقت کنید که روی آن عبارت fragrance free نوشته شده باشد.

لوازم آرایشی

پوست های روشن استفاده نکنند

وازلین

وازلین در بسیاری از محصولات مربوط به لب وجود دارد و بسیار شنید ه ایم که می تواند لب را از آفتاب سوختگی و ترک خوردن حفاظت کند و آن را تغذیه کند. وازلین یک چربی معدنی تهیه شده از نفت است و معمولا چربی های معدنی در افرادی که پوست روشن دارند باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی می شود(مثلا موجب تشدید آفتاب سوختگی ها می شود) و در مکانیسم طبیعی مرطوب سازی خود پوست دخالت می کند و در آن اختلال به وجود می آورد و درنتیجه پوست خشک و ترک خورده می شود.

در واقع وقتی شما محصولی با این قصد می خرید که پوست تان را نرم و لطیف و زیباکند ولی وازلین باعث به وجود آمدن حالت هایی عکس این خواسته می شود. شرکت های مختلف تولید کننده محصولات زیبایی از این ماده استفاده می کنند چون به شدت ارزان است.

 

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/mode/mode/expensive3-clothing2-brands.html



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

اگر تمایل دارید به موها و ناخن‌های خود آرایش خاصی بدهید حتما مطمئن شوید که این روش‌های زینتی مثل کاشت ناخن مصنوعی به بافت‌های شما آسیب نرسانند

 

 

بیشتر ما فراموش کرده‌ایم که ناخن‌ها و موهایمان بیش از آن که به آرایش و تزئین ظاهری نیاز داشته باشند، محتاج مواد معدنی و املاح مغذی خاصی هستند تا سلامت آنها را به شکل صحیحی تامین کند. چه بسا که بسیاری از این روش‌های آرایشی و زیبایی، عوارض نامطلوب بلند مدتی روی موها و ناخن‌ها برجای می‌گذارند.

 https://elanza.com/mag/common-more-selling/

متاسفانه اکثر ما هزینه زیادی را صرف آرایش و تهیه لوازم آرایشی و براق و تزئین کردن موها و ناخن‌هایمان می‌کنیم اما اغلب از نیاز اصلی این بافت‌های مهم در بدنمان غافل هستیم و پس از آسیب‌دیدگی آنها به فکر جبران می‌افتیم. چه بسا که برای زیباتر کردن ظاهری آنها برای یک مدت کوتاه ‌به موها و ناخن‌هایمان آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کنیم.

 

چند نکته مهم :

 

1 - یک رژیم غذایی چرب و سرشار از مواد غذایی قندی و فرآوری شده بدون شک نمی‌تواند مواد غذایی لازم و کافی را برای تولید و تکثیر سلولهای سالم فراهم کند و فقر ریزمغذی‌ها از عوامل موثر در آسیب‌دیدگی موها و ناخن‌ها است.

 

2 - افزودن کرم و محصولات مرطوب کننده و سایر محصولات موضعی و با استعمال خارجی نمی‌توانند تاثیر دائمی و قابل ملاحظه‌ای داشته باشند چون به قشر داخلی موها و بستر ناخن‌ها نفوذ نمی‌کنند بنابراین تاثیر آنها موقتی و کوتاه مدت است.

 

3 - نوشیدن الکل و استعمال سیگار به همراه تماس با هوا و محیط زیست آلوده از فاکتورهای مهم دیگر در آسیب‌دیدگی این بافت‌ها هستند.
پیشنهاد ویژه
وکس صورت,اپیلاسیون بدن,موبرژل اصلاح ضدجوش مناسب آقایان و خانم هاتیکبانسریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلفافزایش قد,بهترین را افزایش قد,جراحی افزایش قدرسیدن به قد دلخواه با سریعترین زمان ممکن

 

راهکار موثر در سلامت ناخن و مو :

 

بهترین راهکار برای سالم و زیباتر شدن موها و ناخن‌ها، انتخاب مواد مغذی مناسب و تداوم در مصرف آنها است. بیوتین و سایر ویتامین‌های ضروری می‌توانند در تحریک و رشد مناسب پیازهای مو نقش مفیدی داشته باشند.

 https://elanza.com/mag/best-brand-lip-pencil/

به طور خلاصه تامین ویتامین‌ها و املاح ضروری برای بدن تاثیر متمایزی براین بافت‌ها دارد.

 

همچنین متخصصان توصیه می‌کنند اگر تمایل دارید به موها و ناخن‌های خود آرایش خاصی بدهید حتما مطمئن شوید که این روش‌های زینتی مثل کاشت ناخن مصنوعی به بافت‌های شما آسیب نرسانند و با روش‌های مصنوعی سلامت طبیعی بدن خود را به خطر نیندازید.

تکنیک های آرایش صورت گرد
صورت هر کس فرم خاص خودش را دارد مثلا گرد، کشیده، مربعی و... اما برخی از افراد از فرم صورت شان راضی نیستند و دوست دارند آن را کمی تغییر دهند یا حداقل کاری کنند که ایرادها و نقاط ضعف آن را بپوشانند؛ این موضوع بیشتر برای خانم هایی که صورت شان گرد و تپل است پیش می آید، این دسته از افراد ترجیح میدهند صوت شان کمی لاغر تر و کمی کشیده تر به نظر برسد اما لاغری صورت حالا حالاها زمان میبرد.

آرایش صورت گرد

رازهای آرایش صورت گرد
دسته ای از خانم ها که دوست دارند فرم صورت شان را تغییر دهند و ایرادهای آن را بپوشانند باید از ترفندهای آرایش کمک بگیرند، در این بخش از دنیای مد نمناک نکات آرایش صورت های گرد را ملاحظه میکنید.

- خانم هایی که فرم صورت شان گرد است باید از کرم پودرهایی استفاده کنند که پایه صورتی داشته باشد، این نوع کرم پودرها گردی صورت را کم میکنند.

میکاپ صورت گرد

https://elanza.com/mag/suitable-powder-cream/

نکات مهم میکاپ صورت گرد
- اگر فرم صورت تان گرد است و چشم های ریزی دارید خط چشم دنباله دار بکشید اما اگر چشمان تان درشت است فقط ریمل بزنید کافی است.

- رژگونه زدن برای صورت های گرد و تپل باید به این صورت باشد که رژگونه تان را از روی استخوان گونه به سمت بالا و نزدیک چشم ها بکشید.

- در صورتی که پیشانی تان بلند است موهای جلوی سرتان را یکطرفه درست کنید و در صورتی که پیشانی تان کوتاه است موهایتان را بالا جمع کنید.

تکنیک های آرایش

ترفندهای آرایشی برای صورت گرد
- برای انتخاب رنگ رژلب سراغ رنگ های گرم و رژلب های پررنگ بروید.

- در آرایش صورت تان از رنگ های روشن استفاده نکنید و رنگ های تیره را ترجیح دهید.

 منبع: https://namnak.com/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%AF.p1807



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

 

آرایش مناسب ، آرایشی است که در اثر گرما و رطوبت به هم نریزد

 

بابی براون آرایشگر معروف در زمینه تثبیت آرایش صورت در گرما و رطوبت زیاد برخی و در مجالس،توصیه هایی برای شما دارد. او میگوید آرایشی که تثبیت نمیشود تاثیر نامطلوبی بر آرایش صورت و زیبایی چهرۀ شما می گذارد. در این شرایط، گویی آرایش بر صورت سنگینی می‌کند و گاهی همۀ نقوش آرایشی روی صورت در میانۀ روز آب می شوند و پایین می ریزند. اهمیت ندادن به بهم ریختگی آرایش کار پسندیده ای نیست ؛ برای رفتن به سر کار یا شرکت در مراسمی خاص مثل جشن ازدواج، داشتن ظاهری آراسته و آرایشی مناسب و حفظ آن ضروری است. برای حفظ طراوت صورت آرایش شده در هوای خیلی گرم، می‌توانید ضمن استفاده از لوازم آرایش ضدآب و ضد گرما از نکات و راهنمایی هایی که در ذیل بدانها اشاره شده است نیز استفاده کنید.

 

 https://elanza.com/mag/best-brand-lip-pencil/

در مورد آرایش صورت

 

Sunless tanner کرم ضد آفتابی است که من از آن خیلی راضی هستم چون با اطمینان همۀ صورت را می پوشاند و محافظ بسیار خوبی در برابر آفتاب داغ تابستان است. این کرم را یکبار در هفته روی پوست صورت خود که بی آرایش و پاک شده با شیرپاک کن است، بمالید.برای آنکه خطوط مرزی روی صورتتان به جای نماند، باید کرم را تا کنار گوشها و روی گردن نیز بزنید. میان سه رنگ روشن، متوسط و تیرۀ این کرم، رنگی را انتخاب کنید که با پوستتان هماهنگ است. به عنوان مثال، اگر معمولا" از کرم برنز تیره استفاده می کنید، رنگ تیرۀ این محصول را انتخاب کنید.

 

 

کرم مرطوب کنندۀ رنگی

 

از کرمهایی که کمترین رنگ را دارند استفاده کنید. کرمهای مرطوب کننده با رنگهای روشن بهترین انتخاب برای پوشش صورت است. از کرمی استفاده کنید که SPF ( فاکتور محافظت در برابر آفتاب) آن از 15 به بالا باشد و رنگ کرم مرطوب کننده را نزدیکترین رنگ به رنگ پوستتان انتخاب کنید. یکی از کرم های مرطوب کننده مناسب که حاوی مواد ضد آفتاب نیز هست.

 

 

کرم پودر خشک

 

این کرم برای پوست های ناصافی که نیاز به پوشاننده های سنگین تری دارند مناسب است. کرم پودر خشک برای تابستان که معمولا" پوست کمی چرب تر می شود، مناسب است. در بسیاری از مواقع این کرم پودر بر کرم پودر چرب و مایع ارجحیت دارد - حمل این کرم پور راحت است چون نمی ریزد و شما می توانید آن را در کیف آرایش، همراه خوتان داشته باشید__ همچنین در ساخت این کرم پودر، از مواد مات و بدون جلایی استفاده شده است که چربی مازاد پوست را جذب می کند. بروشور این کرم را بخوانید و مطمئن شوید کرم تابستانی آن سیلیکا داشته باشد. سیلیکا مادۀ معدنی است که چربی پوست را جذب می کند.

 

 

پنکک مات

 

پنکک مات برای تابستان بسیار مناسب است چون برق ناشی از چربی پوست را می گیرد. از این پنکک می توانید فقط روی نقاط چرب پوست استفاده کنید مثل پیشانی، بینی و چانه.

 

 

کاغذ خشک کن

 

این کاغذهای خشک کن یکبار مصرف هستند و چربی های اضافی روی پوست را بر می دارند. شما می توانید هر چند بار که نیاز پیدا کردید از این کاغذها استفاده کنید چون ضرری برای پوست ندارند.

 

 

 

در مورد چشمها، گونه ها و لب ها

 

استفاده از پنکک، به عنوان آستر آرایش چشم

 

قبل از آرایش چشم، روی پلکهای خود پودر پنکک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می شود و پوست آماده می شود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به جای سایه های کرمی از سایه های پودری استفاده کنید؛ چون سایه های کرمی معمولا" حاوی کرم های نرم کننده هستند و دوام زیادی ندارند.

 

 

خط چشم های ژله ای و مایع
پیشنهاد ویژه
فروشگاه تخصصی لوازم زناشوییارسال فوری و محرمانه انواع کاندومماسک،ماسک فیلتردار،ماسک سه لایهماسک های سلامت با رویه ی قابل شستشولباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهکلی ست جدید بچه گانه زیر 50هزارتومان!

 

این خط چشم ها ضدآب هستند و روی پوست پخش نمی شوند. می توان گفت مثل چسب روی پوست می چسبند و به ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولا" چرب است و با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش می شود.

 

 

رژ گونه

 

اگر پوست خیلی چربی دارید، از رژ گونۀ خشک استفاده کنید و اگر پوست خشک یا معمولی دارید، از رژگونۀ پودری استفاده کنید. از رژگونه های کرمی، که حاوی کرم نرم کننده هستند و در گرمای هوا سرازیر و پخش می شوند استفاده نکنید.

 

 

خط لب

 

هر رژ لبی با هر ویژگی و مارکی در صورتی روی لب پایدار خواهد ماند که قبل از آن روی لبها، خط لب کشیده شود. خط لب مرزی را روی لب مشخص می کند که رنگ رژلب از آن بیرون نمی زند و پخش و پاک نمی شود. سعی کنید از خط لب همرنگ با رنگ طبیعی لبهایتان استفاده کنید. حتما" خط لب را قبل از رژ لب بزنید به این ترتیب که خطی دور لبها بکشید و سپس روی لبها را نیز کمی خط لب بکشید و بعد رژ لب یا برق لب بزنید.

 

 

از رنگهای تابستانی استفاده کنید

 

برای آرایش چشمها از سایه هایی که رنگ های تابستانی را تداعی می کنند استفاده کنید، مثل سبز نعنایی، آبی آسمانی یا صورتی روشن. از همان سایه ای که روی پلکها زده اید یک لایه از ریشه تا نوک مژه ها بزنید و بعد دو لایه ریمل روی آن بزنید.

 

روی پوستتان را با پودر براق و درخشان با تن شامپانی یا برنز، های لایت زیبایی بزنید. روی گونه ها را نیز از همین رنگ رژ گونه بزنید تا رنگ پوست شما یکنواخت و هماهنگ گردد.

 

استفاده از برق لب های که رنگ سرد دارند مثل برق لب صورتی، هلویی یا قرمز-صورتی درخشش و زیبایی رژ لب را روی لبها، دوچندان می کند. همچنین می توانید با استفاده از یک سوآب کمی رنگ روغنی شفاف روی رژ لب خود بزنید .اثر این رنگ های روغنی روی لب مثل اثر برق لب است.

 

روش صحیح کشیدن ابرو با مداد
داشتن ابروهای زیبا تاثیر بسیاری در زیبایی چهره دارد ، به طوری که با داشتن چهره زیبا اگر ابروهای توخالی و یا نامرتبی داشته باشید ، زیبایی خاصی به صورت خود ببخشید.

بسیاری از خانمها وقت کافی برای رفتن مداوم به آرایشگاه ندارند و یا نمی خواهند که هزینه زیادی برای مدل دادن به ابروان خود صرف کنند . بهترین کار استفاده از روش های آسان ولی کاربردی طراحی ابرو در خانه است. در این بخش از دنیای مد نمناک روش صحیح طراحی و کشیدن ابرو را به شما آموزش خواهیم داد.

داشتن ابرو طبیعی و پر در کنار زیبایی باعث جوانتر نشان دادن چهره می شود . اگر به طور طبیعی ، ابروهای شما ضخیم و پرپشت نیست یا هنگام برداشتن و مرتب کردن ابرو اشتباه کرده اید و آنها را بیش از حد باریک کرده اید، با رعایت چند نکته ظریف می توانید ابروهای دلخواه خود را داشته باشید. روشهای مختلفی از قبیل کشیدن ابرو با مداد ، سایه و ... برای داشتن ابرو هایی پرپشت، پهن و زیبا وجود دارد.

https://elanza.com/mag/shampoos-without-iranian-foreign-sulfate/

مداد ابرو کشیدن

آموزش کشیدن ابرو با مداد
مدل ابرو تاثیر بسیاری بر چهره و کاهش یا افزایش سن دارد .مثلا قوس ابرو صحیح می تواند سن شکا را کمتر نشان دهد و فاصله ی بین دو ابرو ، ترکیب صورت شما را به طور کل عوض می کند.

قبل از هرچیز باید محصول آرایش ابرو که مورد نیاز است را انتخاب کنید، سپس نوبت به انتخاب رنگ می رسد. این مرحله شاید سخت تر باشد، پیدا کردن رنگی بتواند ابروهای شما را بسیار طبیعی نشان دهد شاید کمی دشوار باشد.

رنگ متناسب با رنگ ابروهای خود راانتخاب کنید . قانونی که برای بسیاری از افراد کارساز بوده است انتخاب رنگ یک درجه از روشن تر از رنگ موها می باشد. اگر رنگ مو قهوه ای سوخته است برای ابروها یک درجه از آن روشن تر را انتخاب کنید و اگر موهای بلوند دارید یک درجه تیره تر از موهایتان را در نظر بگیرید که بتواند روی ابرو خودش را بهتر نشان دهد.

در غیر اینصورت از تستر رنگ ابرو بر روی یکی از ابروهای خود امتحان کنید . از خودتان عکس بگیرید و با توجه عکس ، انتخاب کنید که کدام رنگ را می خواهید. پس از انتخاب محصول حالا دست به کار شوید.

مرحله اول :شانه زدن ابروها به سمت بالا

ابروهای خود را توسط شانه ابرو، رو به بالا شانه بزنید. این کار باعث نمایان شدن جاهای خالی در ابرو می شود و شما متوجه می شوید فضاهی کم مو در ابروهایتان کجا قرار دارد که باید آن را پر کنید. در صورت بلند بودن ابروها ، از قیچی برای مرتب کردن استفاده کنید.

شانه زدن ابروها

مرحله دوم :پر کردن ابروها

با توجه به حالت طبیعی ابروها، با محصول ابرویی خریداری شده ، داخل ابروهای خود را پر کنید . آرام کشیدن روی ابرو باعث طبیعی تر شدن ابرو می شود و هم خیلی پررنگ نشود.

البته در ابتدا میتوانید قبل از شروع کار ، شکل کلی ابرو را با مداد ابرو بکشید. خط بالا را با فاصله کمی از تاج ابرو کشیده و خط پایین ابرو را نیز با کمی فاصله از ابتدای ابرو بکشید تا شکل طبیعی تری در ابروهای شما ایجاد کند.

مرحله سوم :مرتب کردن خطوط

برای محو کردن خط های کشیده شده در ابرو از یک قلم موی کوچک یا یک پد آرایشی برای کم کردن اثر خطوط استفاده کنید.

مرحله چهارم :شانه زدن و اصلاح کار انجام شده

پس از پر کردن داخل ابروها متوجه ایرادهای احتمالی کار خود خواهید شد. برای بار آخر ابروها را رو به بالا شانه بزنید تا اگر فضای خالی باز هم باقی مانده است را پر کنید.

سپس ابروها را به حالت اول بازگردانید، برای دیدن درستی کار خود ، چند قدم از آینه فاصله بگیرید تا اگر ایرادی داشته باشد را مشاهده کنید. نیازی نیست که ابروها دقیقا شبیه هم باشند ، فقط باید به اندازه کافی شبیه به هم کشیده شوند.

https://elanza.com/mag/cheek-makeup-training/

پر کردن ابرو با مداد

مرحله پنجم :

در مرحله آخر کمی کانسیلر به استخوان زیر ابرو بزنید تا با پنهان کردن مو های ریز احتمالی که خطوط ابرو را نامنظم نشان می دهند ، ابرویی جذاب و مرتب داشته باشید.

نکات مهم در کشیدن ابرو
ابروهای خود را بیش از حد زاویه دار نکنید، چرا که حالتی نازیبا و غیر طبیعی در ابرو به وجود می آید.
حتماً از یک مداد ابروی استاندارد و با کیفیت برای این کار استفاده کنید.
پس از انجام آرایش ابرو با مداد اگر متوجه نقاط خالی در ابرو شدید با استفاده از براش کوچک می توانید مقداری سایه ابروی ملایم را در بین مو های ابرو پخش کنید.
سعی نکنید که ابروهایتان را بیش از حد زاویه دار کنید، با این کار ابرو ها حالتی نازیبا و غیر طبیعی به خود می گیرند.
در مرحله آخر آرایش ابرو برای زیبا تر به نظر رسیدن ابرو ها با یک مداد یا سایه چشم سفید رنگ زیر ابرو ها را حالت دهید.

 

منیع:

https://www.beytoote.com/attire/face-attire/pat-array-face.html



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

داشتن ابروهای متناسب و متعادل نقش زیادی در زیبایی چهره دارد زیرا ابرو و حالت ابرو تکمیل کننده ی زیبایی و هماهنگی صورت می باشند. بسیار پیش آمده که به سالن های زیبایی رفته اید ولی بعد از آرایش ابروهایتان رضایت نداشته اید.

https://elanza.com/mag/sewing-cosmetic-bags/

قصد نداریم در مورد مهارت آرایشگر شما صحبت کنیم ولی تشخیص فرم مناسب ابرو برای فرم صورتتان بسیار مهم است. در این مطلب از نمناک ابتدا شما را با فرم صورتتان آشنا کرده و به شما می گوییم ابروی متناسب با فرم صورت شما کدام است.

مدل ابرو

انواع فرم صورت:
شش فرم اصلی برای صورت وجود دارد:

فرم صورت دایره
فرم صورت مربع
فرم صورت مثلثی
فرم صورت قلب
فرم صورت بیضی
فرم صورت مستطیل
انواع فرم صورت

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟
فرم صورت شما دایره است اگر ...
فرم صورت شما دایره است اگر طول و عرض صورت شما تقریباً برابربوده ودارای یک فک و چانه گرد هستید. هیچ زاویه یا لبه اصلی در این نوع چهره ها دیده نمی شود و استخوان گونه این افراد برجسته نیست. اگر عرض گونه شما پهن ترین قسمت از صورت شماست، احتمالا شکل صورت دایره دارید.

فرم صورت شما مربع است اگر ...
فرم صورت شما مربع است اگر پیشانی، گونه ها و فک عرض تقریبا برابری دارید. افراد دارای صورت مربع شکل دارای فک، کاملا زاویه دار هستند. صورت با فرم مربع، نسبت به فرم صورت دایره دارای انحنای کمتر است و این افراد فک پهن تر و برجسته تری هستند.

https://elanza.com/mag/hair-mask-cream/

فرم صورت مربع

فرم صورت شما مثلثی است اگر ...
فرم صورت شما مثلثی است اگردارای پیشانی باریک و چانه کوچک و تیز هستند. در فرم صورت مثلثی، گونه ها عریض ترین قسمت صورت است، این افراد مانند افراد دارای فرم صورت قلبی پیشانی بلند و پهنی ندارند.

فرم صورت شما قلبی است اگر ...
فرم صورت شما قلبی است اگر دارای پیشانی بلند و پهن و چانه تیزی هستید. صورت های قلبی تا حد زیادی شبیه فرم صورت دایره هستند ولی چهره های قلب شکل، پیشانی پهن تری دارند.

فرم صورت قلبی

فرم صورت شما مستطیل است اگر ...
فرم صورت شما مستطیل است اگر طول صورت شما به طرز محسوسی از عرض آن بلندتر است و دارای پیشانی بلندی هستید. یک صورت مستطیل را می توان از روی فرم فک مربعی تشخیص داد.

فرم صورت شما بیضی است اگر ...
فرم صورت شما بیضی است اگر طول صورت شما از عرض آن بیشتر است. بخش پایینی صورت افرادی که فرم صورت بیضی دارند، نسبت به بخش بالایی بلندتر است. این افراد دارای پیشانی پهن و فک گرد هستند.

فرم صورت بیضی

ابروی مناسب فرم های مختلف صورت
مدل ابرو با فرم صورت بایستی هماهنگی و تناسب داشته باشد. اکنون که دریافتید، صورت شما چه فرمی دارد، در ادامه ی این قسمت از دنیای مد نمناک به شما می گوییم ابروی مناسب فرم صورت شما کدام است.

ابروی مناسب صورت های گرد یا دایره
به خانم هایی که صورت گرد دارند توصیه می کنیم هیچ زمان ابروهایشان را به صورت هلال آرایش نکنند و از این گردی صورتشان استفاده کرده و ابروی هشتی و یا رو به بالا انتخاب کنند. همیشه موقع آرایش و پرکردن ابرو سعی کنید برای ابروها قوس و زاویه ایجاد نمایید.

فرم صورت گرد

ابروی مناسب صورت های مربع
این دسته از خانم ها چنانچه در بخش دنیای مد نمناک می خوانید هم مثل خانم های صورت گرد ابروهای هلال را انتخاب نکنند و با ابروهای حالت دار و رو به بالا زیبایی و تعادل صورت خود را حفظ کنند. ابروهای کوتاه برای این خانم ها مناسب نیست زیرا عرض صورت را بیشتر نشان می دهد پس بهتر است که طول ابروها را بلندتر بگیرید و ابروها باید کمی قوس داشته باشد.

ابروی مناسب صورت های با فرم قلبی
خانم هایی که صورتی با فرم قلبی دارند جزو خانم هایی هستند که انواع فرم های ابرو به جز ابروهای روبه پایین برای صورت انها مناسب است اما بهترین فرم ابرو برای صورت قلبی شکل، ابروهای صاف است و این افراد باید از ابروهای زاویه دار به شدت خودداری کنند زیرا بر باریکی چانه و پهنی پیشانی تاکید می کند.

ابروی صورت قلبی

ابروی مناسب صورت های مثلثی
ابروهای رو به بالا و دنباله دار بهترین مدل ابرو برای این فرم صورت است ولی ابروهای صاف و بی حالت این فرم صورتها را بی حال و خسته نشان می دهد.

ابروی مناسب صورت های بیضی شکل
برای این فرم صورت مدل ابروهای هشتی و رو به بالا مناسب نیست. مدل ابروی صورت هایی با فرم بیضی ، ابروهایی است که در قسمت 2/3 به سمت گوشه های صورت و یا متمایل به پایین باشد.

ابروی مناسب صورت های کشیده
برعکس صورت های مثلثی، این صورت ها با ابروهای صاف زیباتر می شوند و ابروهای شکسته و یا هلالی برای این فرم صورت ها مناسب نیستند.

 

چقدر کرم به پوست‌مان بزنیم؟

معمولا باید یک لایه نازک یک‌دهم میلی‌متری از کرم روی پوست قرار گیرد. بعضی‌ها معتقدند هرچه بیشتر کرم استفاده شود، بهتر است اما این کار فایده ندارد و اثر کرم را افزایش نمی‌دهد.

 

تقریبا یک گرم از کرم را می‌توان برای سطحی حدود 10در10 سانتی‌متر از سطح پوست استفاده کرد، اما یک گرم یعنی چقدر؟

استفاده از «بندانگشت» که بعضی از افراد به آن عادت دارند، برای مشخص کردن مقدار کرم موردنیاز نواحی مختلف بدن مناسب است.

 

یک واحد بندانگشت یعنی مقدار کرمی که از یک تیوب کرم با قطر دهانه خروجی 5 میلی‌متر خارج شود و روی بند اول انگشت اشاره یک فرد بالغ قرار بگیرد. این مقدار تقریبا برابر نیم گرم است.

مقدار کرم لازم برای پوشاندن یک دست، یک واحد بندانگشت است و برای یک کف دست، نصف واحد بندانگشت نیاز است.

 https://elanza.com/mag/good-eyebrow-pencil/

نکته مهم دیگر، تفاوت کرم، پماد و لوسیون است. کاربرد هر یک از این سه تفاوت اساسی دارد.

لوسیون و کرم، نوعی امولسیون، یعنی مخلوط آب و روغن هستند. اگر مقدار آب بیشتر باشد، به آن لوسیون و اگر مقدار روغن بیشتر باشد، به آن کرم می‌گویند، اما چون آب و روغن به راحتی با هم ترکیب نمی‌شوند، در تهیه کرم‌های آرایشی-بهداشتی ماده سومی که حل‌کننده است، اضافه می‌کنند. اما این ماده حلال ممکن است چربی‌های خود پوست را هم حل کند.

 

به همین دلیل بعد از استفاده از برخی کرم‌ها، گاهی احساس سوزش می‌کنیم. به‌خصوص اگر صورت کمی تحریک‌شده و تحت‌درمان با داروهای لایه‌بردار باشد.

اما پمادها، روغن‌های نیمه جامد هستند که فاز آبی ندارند و دچار آلودگی میکروبی نمی‌شوند و نیاز به اضافه کردن مواد نگهدارنده به آنها نیست.

 

با وجود این، چون پمادها خیلی چرب هستند، استفاده از آنها خیلی خوشایند نیست و فقط به عنوان دارو مصرف می‌شوند، زیرا داروهای موضعی در قالب پماد بهتر اثر می‌کنند.

معروف‌ترین پماد، وازلین طبی است که با یک پوشش قوی، مانع تبخیر آب پوست می‌شود و رطوبت آن را حفظ می‌کند.

 

ضدآفتاب فراموش نشود

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب یکی از بهترین روش‌های دفاعی برای جلوگیری از مضرات نور خورشید است که استفاده از آن در تمامی سنین توصیه می‌شود.

 

باید نوع مصرف کرم های ضد آفتاب، با نوع پوست افراد همخوانی داشته باشد.
پیشنهاد ویژه
تاب کودک,خرید تاب,تاب کودک آنیلمدرن ترین طراحی تاب کودک استاندارد و ایمنتیکبانبرای خرید بلیط اول اینجا سر بزندستگاه کره ساز,تهیه کره خانگیآسانترین روش تهیه کره خانگی/دستگاه کره گیر

افراد در استفاده از این کرم‌ها باید با پوست خود آشنا باشند و مطابق با نوع پوست خود از آن استفاده کنند.

افراد باید از کرم‌هایی استفاده کنند که SPF آن بالای 30 باشد.

حتما باید یک لایه نازکی از کرم‌های ضد آفتاب بر روی پوست باقی بماند.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در روزهای ابری و بارانی نیز لازم است.

نفوذ نور خورشید در پوست‌هایی که در اثر شستن خیس می‌شوند، بیشتر است و باعث تیرگی پوست می‌شود.

 

کسانی که به دفعات از روش برنزه کردن پوست با نور خورشید استفاده می‌کنند، بعد از گذشت چند سال دچار عوارضی از جمله تیرگی و لکه‌های پوستی و سرطان‌های پوست می‌شوند که در زیبایی آنها تاثیر بدی دارد

عوامل شبیه نور خورشید مانند نور تلویزیون، کامپیوتر و مهتابی نیز از عوامل سوختگی پوست هستند.

پوست‌های چرب به دلیل داشتن عامل محافظت کننده، بهترین نوع پوست هستند.

افرادی که پوست بدنشان چرب است، دیرتر دچار چین و چروک و سرطان پوست می‌شوند.

 

افرادی که دارای پوست خشک هستند باید مراقبت بیشتری از پوستشان داشته باشند.

کسانی که به دفعات از روش برنزه کردن پوست با نور خورشید استفاده می‌کنند، بعد از گذشت چند سال دچار عوارضی از جمله تیرگی و لکه‌های پوستی و سرطان‌های پوست می‌شوند که در زیبایی آنها تاثیر بدی دارد.

منبع: نمناک

 



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

پیدا کردن بهترین مدل و قالب ابرو برای خانم ها یکی از دغدغه های مهم است، ابرو و مدل آن تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد پس باید هنگام برداشتن ابرو ها یک سری نکات مهم و ترفندهای ضروری را بدانید و رعایت کنید تا به ابروهای ایده آل تان برسید.

https://elanza.com/mag/use-lip-pencil/

فرم دادن به ابروها زیبایی چشم ها را نیز تحت تاثیر قرار میدهد، در انتخاب باریک یا پهن بودن مدل ابرو باید بدانید کدام بیشتر به صورت تان می آید. در این بخش از دنیای مد نمناک نکات و ترفندهای خوبی برای برداشتن ابرو به شما میگوییم که بسیار کمک کننده هستند.

اصلاح ابرو

ترفندهای برداشتن ابرو
نکات مهم هنگام برداشتن ابرو:
با یک پنبه به ابروهایتان تقویت کننده بزنید
ابروها را به سمت بالا شانه کرده و موهای بلند را کوتاه کنید


از یک موچین خوب استفاد کنید
با استفاده از آینه هایی با بزرگنمایی بالا میتوانید موهای ریز زیر ابرو را ببینید و بردارید
بهتر است ابرو به اندازه طول چشم باشد
بالای ابرو را زیاد برندارید
بعد از برداشتن ابروها پارچه ای نرم و سرد روی ابروها بگذارید
برداشتن ابرو اولین بار

https://elanza.com/mag/shampoos-without-sulfate/

برداشتن ابرو با موچین
رنگ ابرو را چگونه انتخاب کنیم؟
اگر موهای تیره ای دارید رنگ ابرو باید دو درجه از رنگ مو روشن تر باشد این یک قانون است اما اگر موهایتان بلوند و روشن است ابروهایتان بهتر است دو درجه تیره تر باشند. اگر هم دوست داشته باشید میتوانید رنگ ابروهایتان را دقیقا رنگ موهایتان کنید.

انتخاب مدل ابرو
برای انتخاب مدل ابرو باید به فرم صورت تان توجه کنید و بر اساس آن مدل ابروهایتان را انتخاب کنید. برای صورت های گرد ابروهای زاویه دار انتخاب کنید و برای صورت های کشیده ابروهای بلند یعنی طول دم ابرو زیاد باشد.

ابرو برداشتن

انتخاب مدل ابرو مناسب فرم صورت

یکی از مهمترین مسائل در حفظ زیبایی ظاهری افراد، مدل مو می باشد. بهتر است مدل مو با توجه به فرم صورت، جنس موها و سن و سال انتخاب شود. در این مقاله برترین مدل های مو کوتاه زنانه 2019 را برای شما گردآوری نموده ایم.

 

اگر شما قصد کوتاه کردن موهای خود را دارید در این مقاله می توانید برترین و جدیدترین مدل های موی کوتاه زنانه را مشاهده نموده و مدل موی خود را از میان آن ها انتخاب نمایید.

وقتی با شخصی برای اولین بار ملاقات دارید ، احتمالا دوست دارید شما را به بهترین شکل ممکن ببینند. اگر پیشانی بلندی دارید و مایل به پنهان کردن آن هستید ، روش های بسیاری وجود دارد که می توانید توجه فرد را به مناطق دیگر منتقل کنید. مدل های مختلف مو ، روش های آرایش و غیره را امتحان کنید تا آن را بپوشانید و به بالا بردن اعتماد به نفس خود کمک کنید.
مدل موهای خود را تغییر دهید

1- مدل موی چتری بهترین راه برای پنهان کردن پیشانی بلند می باشد. چتری که جلوی موها صاف باشد و هرچه به سمت پهلوها می رود بلند تر باشد. این مدل مناسب ترین و جذابترین مدل برای پیشانی بلند است .

 https://elanza.com/mag/dechlorination-cream/

این مدل برای همه چهره ها مناسب نیست مثلا برای کسانی که بینی پهن و بزرگی دارند این مدل باعث کوچکتر نشان دادن بینی نمی شود.مدل چتری انواع مختلفی دارد میتوانید مدل موی مناسب خود را از روی مجلات انتخاب کنید مثلا اگر صورت شما گرد است مدل موی چتری تا چتری کناره ها خودداری کنید.

 

مدل مو برای پیشانی بلند , پیشانی بلند
راههایی برای کوتاه نشان دادن پیشانی

 

2- به دنبال مدل های ساده باشید.اگر میخواهید موهای خود را به سمت بالا ببرید ، موهای خود را به صورت کج جدا کنید و آن را به حالت شل به کناره ها ببرید. مقداری کمی از موها را به سمت بالای سر ببرید وآنها را با یک بابلیس با حرارت کم پیچ دهید تا جلوه زیبایی برای چهره شما به وجود آورد.

 

از بردن موها از قسمت جلو به پشت سر خودداری کنید. کشیدن موها به پشت سر و استفاده از اسفنج جالب نخواهد بود.

 

مدل مو برای پیشانی بلند , پیشانی بلند
کوتاه نشان دادن پیشانی

 

3- موهایتان را با مدل های لایه لایه پر حجم کنید .هر چه پیشانی بلند تر باشد چهره بسار بزرگ نشان داده می شود .موهای صاف، صاف هم چهره شمارا بلندتر نشان می دهد موهای موج دار و حجیم چهره را متعادل تر میکند.

میتوانید با استفاده از محصولات ارایشی مو و یا فر کردن موها با یک برس گرد بزرگ و سشوار به موهای خود حجم دهید.

 

مدل مو برای پیشانی بلند , پیشانی بلند
مدل مو برای پیشانی بلند

 

4- موهای جلوی خود رایک طرف آن را به صورت نخ نخ مدل دهید و یک حالت نامتقارن در قسمت جلوی موها ایجاد کنید .این باعث میشود توجه ها به سمت چشمها کشیده شود.

 

مدل مو برای پیشانی بلند , پیشانی بلند
جدید ترین مدل مو برای پیشانی بلند

 

آرایش خود را صحیح انجام دهید.

1- از یک کانتور برنز در قسمت باای پیشانی استفاده کنید تا پیشانی کوتاه تر به نظر بیاید.فراموش نکنید که با یک اسفنج و یا برس مخصوص آرایش رنگ برنز را درست در قسمت روشن پیشانی محو کنید تا آرایش طبیعی به نظر بیاید.

 

مدل مو برای پیشانی بلند , پیشانی بلند
کانتورینگ پیشانی بلند

 

2- آرایش چشم میتواند تاثیر گذار باشد به این شکل که از سایه چشم و خط چشم استفاده کنید تا توجه را به سمت خود بکشاند . آرایش چشم در کل میتواند تاثیر زیادی در زیبایی شما بگذارد.

 

برای داشتن یک نگاه شگفت انگیز در شب ، با استفاده از یک سایه چشم خاکستری ، آبی ، بادمجانی یا قهوه ای روی پلک بالایی خود استفاده کنید و از سایه خطی گرفته تا حالت دار کار کنید. با استفاده از یک قلم مو کرکی و حرکات نرم ، سایه ای پر رنگ تر از همان رنگ را درون چین و چروک بزنید. با سایه چشم بدون رنگ ، سایه چشم خود را با سایه بدون رنگ 1 تا 2 سایه روشن تر از رنگ طبیعی پوست خود برجسته کنید. سپس با خط چشم و ریمل دلخواه آرایش چشم خود به پایان برسید.

 

مدل مو برای پیشانی بلند , پیشانی بلند
کوتاه کردن پیشانی

 

3- رژ گونه استفاده کنید . یک رنگ قهوه ای روشن یا هلویی روشن را انتخاب کنید و آن را با یک برس روی گونه های خود بمالید. همچنین سعی کنید از برس را به سمت بالا ببرید تا چهره خود را بلند کنید و اندازه پیشانی خود را کاهش دهید.


پیشنهاد ویژه
تور استانبول را با پرشین هتل رزرو کنیدقیمت تور های ترکیه شکسته شد!وکس صورت,اپیلاسیون بدن,موبرژل اصلاح ضدجوش مناسب آقایان و خانم هاوکس صورت,اپیلاسیون بدن,موبرچطورازشرموهای زائدخلاص شویم؟/موبر هرمودر

مدل مو برای پیشانی بلند , پیشانی بلند
نکاتی برای کوتاه نشان دادن پیشانی

 

استفاده از لوازم جانبی

1- یک کلاه زیبا استفاده کنید . گذاشتن کلاه به شما امکان می دهد مقداری از پیشانی خود را بپوشانید و سبک شخصی خود را همزمان بیان کنید.

اگر با دوستان به سمت ساحل می روید ، یک کلاه آفتابی روکش دار بگذارید. تا هم پیشانی خود را پنهان کرده و هم صورت خود را در برابر اشعه UV محافظت کنید.

 

مدل مو برای پیشانی بلند , پیشانی بلند
کلاه گذاشتن برای کوتاه نشان دادن پیشانی

 

2- ابروی زیبا یکی از راههایی است است که می توانید تقریبا برای هر نوع ظاهری استفاده کنید . از یک مداد ابرو و یا پودر استفاده کنید .ابتدای ابروها کمرنگ تر از ادامه ابرو باشد تا ابروها کوتاهتر نشان داده شود. و بیشتر مداد را به سمت بیرون از ابرو بکشید.

 

از ژل ابرو شفاف استفاده کنید تا بتوانید خط ابروی خود را در جای خود نگه دارید و آنها را در تمام طول روز عالی به نظر برسد.

 

مدل مو برای پیشانی بلند , پیشانی بلند
مدل ابرو برای کوتاه نشان دادن پیشانی

 

3- یک گردنبند جذاب و خیره کننده استفاده کنید. لباس خود را با یک گردنبند کوچک و یا یک جفت گوشواره شیک کامل کنید تا دیگران شما را تحسین کنند.

 

 

منبع:

https://namnak.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D9%88.p648



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()