نوشته شده توسط : ismaeil sahab

ریزش مو یکی از معضلاتی است که خیلی از افراد به فروشگاه اینترنتی خصوص آقایان از آن رنج می برند. در گذشته برای این مشکل راه حل کاربردی وجود نداشت، اما به مرور زمان با پیشرفت علم و تکنولوژی روش کاشت مو وارد حیطه پزشکی شد. کاشت مو یکی از روش های نوینی است که برای درمان بی مویی حرف اول را می زند، اما برای انجام این کار از چند روش می توان استفاده کرد اما به طور کلی مو از ناحیه ای از بدن شخص برداشته و آن را انتقال یا پیوند به نواحی دیگر از بدن می دهند.

انواع روش های کاشت مو:1 . روش کاشت مو به صورت جراحی 2 .کاشت مو به صورت غیرجراحی

روش نوین کاشت مو
متخصصان پوست و مو در کشور آمریکا به تازگی روشی نوین برای کاشت موهای ضخیم ابداع کردند که در آن موهای ضخیم از پشت سر افراد برداشته می شود و به صورت خاصی آن را از میان پوست عبور می دهند و در زمان انجام این کار محیط پوست ساختاری لجن شکل به خود می گیرد.


کاشت مو
تصاویری از روش جدید کاشت مو
بر اساس این گزارش متخصصان پوست و عمل زیبایی دانشگاه کالیفرنیا آمریکا برای کاشت موی ضخیم بر روی سر افراد کچل مو را داخل یک محوطه پلاسمایی لزج می کارند تا مو حالت شکننده به خود نگیرد و به صورت کاملا صاف در پوست قرار گیرد.

کاشت مو
تصاویری از روش جدید کاشت مو
گفتنی است؛ ریشه موهای کاشته شده بسیار براق است و طوری در سر افراد جلوه می کند که کمتر کسی این فکر به ذهنش خطور می کند که این مو مصنوعی و از سر فرد دیگری برداشته شده است.

شما موهای‌تان را معمولا چگونه روی سرتان جمع می‌کنید؟ آنها را با کلیپس پشت سرتان نگه می دارید یا همیشه با یک کش، آنها را دم‌اسبی می‌بندید؟ میانه‌تان با بافتن مو چه‌طور است؟

اعتقاد دارید که موهای بافته همیشه مرتب و تمیز باقی می‌مانند؟ هیچ می‌دانستید بستن غلط موها می‌تواند در آسیب دیدن ریشه مو و ریزش آن موثر باشد؟


در این مطلب، ما 5 دلیل ریزش موی خانم ها را آورده‌ایم. نگاهی به این دلایل بیندازید. شاید علت ریزش موی شما هم، یکی از این 5 عامل باشد:


1- ریزش مو به دلیل بافتن یا دم‌اسبی کردن موها

خیلی‌ها عادت دارند موهای‌شان را در طول روز، پشت سرشان به حالت دم‌اسبی جمع کنند یا ببافند، ولی این کار می‌تواند یکی از دلایل ریزش شدید موها باشد. هر نوع کشیدن طولانی مدت مو و بافتن سفت آن، باعث ریزش موقتی مو (آلوپسیای کششی) ‌می شود.


این ریزش مو معمولا بین 3 تا 6 ماه طول می‌کشد و به تدریج متوقف می‌شود و بعد به آرامی، موها شروع به رشد مجدد می‌کنند. اما اگر این مدل بستن مو، برای سال‌های زیادی ادامه ‌یابد، ممکن است به ریزش دایمی مو منجر گردد.

در برخی موارد، مو به علت کشیده شدن، نزدیک پوست سر می‌شکند. این نوع ریزش مو اغلب در پیشانی و کناره‌های پوست سر (جایی که مو تحت بیشترین فشار است)، دیده می شود.

ریزش مو فقط پس از استفاده ی دائمی از مدل‌های فوق رخ می‌دهد و با انتخاب گاه به گاه این قبیل مدل موها، این عارضه اتفاق نمی افتد.

 

بیشتر بخوانید: مزوتراپی مو

ریزش مو


خرید اینترنتی ماسک نفس با فیلتر ملت بلون + ارسال رایگان به سراسر کشور

کدوم ارز دیجیتال رو بخریم تا بیش از 500درصد سود کنیم؟ سریع ثبت نام کنید



2- ریزش مو به دلیل بارداری

بعضی از خانم‌ها پس از زایمان، دچار ریزش موی شدید می‌شوند. این نوع ریزش مو، به "آلوپسیای بعد از زایمان" معروف است و عادی و گذرا است و حدود 2 تا 3 ماه پس از زایمان اتفاق می‌افتد.

این ریزش مو، حدود 1 تا 6 ماه ادامه می‌یابد، سپس رشد طبیعی مو از سر گرفته می‌شود. این نوع ریزش مو ممکن است پس از سقط جنین هم دیده شود.

 

البته همه مادران دچار این عارضه نمی‌شوند. برای جلوگیری از ریزش مو با موهای‌تان با ملایمت برخورد کنید. آنها را کمتر دستکاری کنید. از برس‌های نرم برای شانه کردن موهایتان استفاده کنید. موهای‌تان را به آرامی بشویید و خشک کنید. این نوع ریزش مو به ندرت بیش از 4 ماه طول می‌کشد.

 

3- ریزش مو به دلیل مصرف قرص‌های ضدبارداری
تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

قرص های ضدبارداری را خیلی از خانم ها مصرف می‌کنند، ولی تعداد کمی از آنها با خوردن این قرص‌ها دچار ریزش موقتی مو می‌شوند. بیشتر اوقات پس از قطع دارو، ریزش مو رخ می‌دهد. خانم‌هایی که موقع استفاده از این قرص‌ها دچار ریزش مو می‌گردند، ممکن است زمینه ارثی هم داشته باشند و ریزش موهای شان با مصرف قرص‌ تشدید گردد.

وقتی خانمی مصرف این قر‌ص‌ها را قطع می‌کند، دو یا سه ماه بعد متوجه ریزش موهای سرش می‌شود. این ریزش ممکن است 6 ماه طول بکشد و سپس متوقف شود. 6 تا 12 ماه پس از آنکه ریزش مو قطع شد، موی سر مجددا شروع به رشد می‌کند.


ریزش مو
پیشنهاد ویژه
ارتودنسی,متخصص ارتودنسی,ارتودنسی نامرئیمی خواهید دندان های زیباو صاف داشته باشید؟خدمات زیبایی ، پوست و مو ,خدمات پوست مو زیباییلیزر موهای زائد با دستگاه متناسب نوع پوستلیزر هموروئید و بواسیرجراحی زیبایی سینه و شکم

 

4- ریزش مو به دلیل رژیم‌های لاغری عجیب و غریب
اگر رژیم‌های لاغری عجیب و غریب می‌گیرید، بدانید که ممکن است دچار ریزش مو شوید. رژیم لاغری که شدیدا کمبود پروتئین داشته باشد، در رشد مو تاثیر خواهد گذاشت، زیرا مو اساسا از پروتئین تشکیل شده است. افراد باید در هر سنی، به مقدار کافی پروتئین مصرف کنند تا رشد طبیعی مو حفظ گردد. غنی ترین منابع پروتئین به ترتیب شامل تخم مرغ، شیر و لبنیات، انواع گوشت (ماهی، مرغ و گوشت قرمز) و حبوبات است.


افراد گیاهخوار و کسانی که از رژیم های غذایی بدون پروتئین استفاده می‌کنند و مبتلایان به بی‌اشتهایی عصبی (که در میان مانکن‌ها و طرفداران لاغری مفرط، زیاد است)، به سوءتغذیه پروتئینی دچار می‌شوند. در چنین مواردی مو باریک‌ می‌گردد و 2 یا 3 ماه بعد، ریزش شدید مو آغاز می‌شود. این ریزش مو با مصرف کافی و مناسب غذاهای حاوی پروتئین، قابل پیشگیری و جبران است.برخی رژیم‌های لاغری به کم‌خونی فقرآهن منجر می‌گردند که می‌تواند باعث ریزش مو شود.


اما این باور که ریزش مو مربوط به کمبود ویتامین است، نتایج ضد و نقیضی را در تحقیقات نشان داده است. تا کنون هیچ ویتامین جداگانه‌ای یافت نشده است که اثر قابل‌توجهی در رشد مو داشته باشد.

مصرف زیاد ویتامین، به خصوص ویتامین A ممکن است باعث بروز مسمومیت در بدن شود.اگر فکر می‌کنید که کمبود تغذیه‌ای دارید، باید با پزشک مشورت کنید. هر گونه تغییر ناگهانی در برنامه غذایی (مثل رژیم های لاغری بسیار کم کالری)، به ریزش مو منجر می‌گردد.

 

5- ریزش موی طبیعی، نوع زنانه

موهای سر اکثر خانم‌ها با افزایش سن، به‌طور پراکنده کم‌پشت می‌شود که به آن "ریزش موی زنانه" می گویند و مشابه طاسی مردانه است، ولی خانم‌ها هرگز کاملا طاس نمی‌شوند.

این ریزش مو ممکن است مثل طاسی مردانه با عقب رفتگی خط مو همراه باشد. اما اکثرا کم‌پشتی پراکنده ی مو در تمام سر دیده می‌شود و خیلی آهسته‌تر از طاسی مردانه پیشروی می‌کند.


این نوع ریزش مو ممکن است اولین بار پس از یائسگی ایجاد گردد. مردان و زنان هر چه سن‌شان بگذرد، موی کمتری خواهند داشت. وراثت در ریزش موی هر دو گروه نقش دارد. آقایان بیشتر از مادر و خانم ها بیشتر از پدر، ریزش مو را به ارث می‌برند.

عملی‌ترین راه رفع این حالت، مدل دادن مناسب به مو است. گاهی درمان‌های جدید مثل پیوند مو نیز به خانم ها توصیه می‌شود.

 منبع: نمناک

https://elanza.com/
https://elanza.com/category/pancakes


:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

ناخن از اپيدرم كه منشأ مو و لايه خارجي پوست است، سرچشمه مي‌گيرد. به همين دليل بعضي از بيماري‌هاي ناخن و پوست، مشترك هستند. قسمت اصلي ناخن، صفحه ناخن است كه نقش حفاظت از بند انتهايي انگشتان را به عهده دارد.

 

چين‌هاي ناخن در طرفين و ابتداي آن توسط كوتيكول به ناخن چسبيده‌اند. در صورت از بين رفتن آنها زمينه عفونت ريشه ناخن فراهم مي‌شود. ريشه ناخن يا ماتريكس قسمت توليدكننده ناخن محسوب مي‌شود و صدمه به آن باعث تغيير شكل دايمي ناخن مي‌شود.

 https://elanza.com/category/eyebrow-make-up

بستر ناخن كه صفحه ناخن به آن چسبيده است، قسمت نازك‌شده پوست است؛ سرشار از عروق خوني و فاقد چربي زيرجلدي. نكته‌ مهم اين است كه استفاده از مواد آرايشي مخصوص ناخن‌ها معمولا همراه با صدمه‌هاي قابل توجه به ناخن، بافت‌هاي اطراف ناخن و حتي صدمه به پوست نواحي دورتر است كه سعي مي کنم در مورد آن اطلاعاتي به شما بدهم.


همین حالا برنامه نویسی یادبگیر (از صفر تا صد)

خرید پک 25عددی ماسک4لایه با تخفیف ویژه+ارسال رایگان!


اصطلاح لاك ناخن معمولا شامل ملغم‌ها و پوشش‌هاي زير و روي آن است كه به صورت جداگانه يا با هم در يك محصول استفاده مي‌شود. لايه زيرين براي چسبيدن ملغم به ناخن و لايه سطحي براي جلا دادن و افزايش مقاومت ملغم در مقابل سايش به كار مي‌رود. پوليش‌هاي ناخن متشكل از 30 درصد مواد جامد و 70 درصد مواد حلال است. عمدتا مواد تشكيل‌دهنده آنها عبارتند از نيتروسلولز، رزين‌هايي مانند تولوئن، سولفوناميدها، مواد پلاستيكي، حلال‌هايي مانند تولوئن و بوتيل و مواد رنگي.


تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

واكنش‌هاي حساسيتي مانند درماتيت آلرژيك به وفور در اطراف ناخن يا نواحي‌اي كه با ناخن تماس داشته‌اند (مانند پلك‌ها، صورت، طرفين گردن و نواحي فوقاني سينه) ديده مي‌شود. اين درماتيت به صورت قرمزي، خارش، تورم و ضخيم‌شدگي و تيرگي پوست، خود را نشان مي‌دهد. معمولا با برداشتن پوليش ناخن، علايم فوق سريعا از بين مي‌روند ولي چرمي شدن پوست (ضخيم‌شدگي) و عفونت ثانويه محل ممكن است تداوم يابد. همچنين تغيير رنگ صفحه ناخن بعد از استفاده از پوليش‌ها معمولا به صورت زرد- پرتقالي خواهد بود كه به تدريج تيره‌تر خواهند شد.
پیشنهاد ویژه
لیزر هموروئید و بواسیرمیخوای از همیشه زیباتر باشی؟ارتودنسی,متخصص ارتودنسی,ارتودنسی نامرئیبا بهترین راهکارهای زیبایی دندان آشنا شویدلیزر هموروئید و بواسیرانواع جراحی زیبایی سینه

 

مهم‌ترين حلالي كه براي پاك كردن لاك ناخن به كار مي‌رود، استون است كه گاهي اوقات باعث خشكي زياد صفحه ناخن و التهاب پوست اطراف ناخن مي‌شود. توصيه مي‌‌کنم كه با در نظر گرفتن جوانب احتياط، ناخن را در محلول گرم حلال (استون)، غوطه‌ور كنيد. اين كار باعث جداشدن راحت‌تر پوليش ناخن و صدمه كمتر به صفحه ناخن‌ها مي‌شود. اگرچه اخيرا پدهاي مخصوصي براي پاك كردن ناخن در بازار موجود است اما آنها نيز حاوي استون هستند و استفاده از آنها بي‌ضرر نيست و بيشتر جنبه تبليغاتي دارند و خلاصه، مزيتي بر استون ندارند. اخيرا با اضافه كردن موادي مانند پروپيلن گليكول به استون، شدت خشك‌كنندگي آن را روي ناخن كاهش داده‌اند ولي همچنان پاك‌كننده اصلي پوليش ناخن، استون است.

با بی بی کرم و کاربرد آن آشنا شوید
BB مخفف “Beauty Balm” یا “Blemish Balm” است که در فارسی به آن «بالم زیبایی» یا «کرم زیبایی» هم می گویند که تلفیق لوازم آرایش و محصولات مراقبت از پوست است و علاوه بر زیبایی خاصیت محافظت کنندگی از پوست را دارد.

استفاده از این کرم شما را از کرم ضد آفتاب، پرایمر، کانسیلر و کرم پودر، بی نیاز می کند پس اگر می خواهید زمان آرایش کردن خود را به نصف برسانید، بعد از خواندن این بخش از دنیای مد نمناک و یادگیری روش استفاده از بی بی کرم، حتما آن را امتحان کنید.

https://elanza.com/category/cosmetics

بی بی کرم

بی بی کرم چیست؟
بی بی کرم مخفف بیوتی بالم است که اولین بار در کره مورد توجه قرار گرفت. بی بی کرم یک محصول آرایشی با فواید مراقبت از پوست است که از آن در برابر نور خورشید محافظت می کند، آن را آبرسانی کرده و براقیت پوست را تحت کنترل قرار می دهد.

بسته به فرمولاسیون بی بی کرمی که استفاده می کنید تمام این موارد روی پوست شما اجرا خواهد شد. بی بی کرم ها برای انواع پوست از جمله پوست های خشک و چرب به شکل متفاوت در دسترس قرار می گیرند.

از آنجایی که بی بی کرم ها یک محصول چند منظوره هستند، در نتیجه زمانی که آن ها را استفاده کنید قادر خواهید بود روتین زیبایی خود را ارتقاء ببخشید. سطح پوشش دهی طبیعی تری را نسبت به کرم پودر ایجاد می کنند و اساساً گزینه مناسبی برای افرادی است که می خواهند یک آرایش طبیعی داشته باشند.

فواید بی بی کرم

چرا باید از کرم بی بی استفاده کنیم؟
زیرا بی بی کرم ها دارای ترکیبات و توانایی های متعددی هستند و محصولات چند منظوره و عالی برای استفاده روزمره هستند.
به سادگی توسط پوست جذب می شوند.
برای پوست مفید هستند و میتوانند سلامتی پوست را تضمین کنند.
پوشش دهی متوسط و خوبی را برای پوستتان ایجاد می کنند.
خواص مرطوب کنندگی، ضد آفتابی و درمانی دارند.
در کنار داشتن آرایش پوست طبیعی و زیبا، سبب درخشش و شفافیت پوست شما می شود.
بی بی کرمها میتوانند یکی از محصولات عالی برای مسافرت هم باشند زیرا می توانند جایگزین چندین محصول مختلف باشند.
به شما کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن، پوستی سالم و زیبا داشته باشید.
مزایای بی بی کرم

چه زمانی از بی بی کرم استفاده کنیم؟
اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که هیچ زمانی برای استفاده از بی بی کرم، زمان بد محسوب نمی شود. این کرم ها را روز هایی استفاده کنید که می خواهید علاوه بر آرایش، چهره کاملاً طبیعی داشته باشید.

وقتی که برای بیرون رفتن هنگام صبح عجله دارید، بی بی کرم گزینه عالی محسوب می شود زیرا چند کاربرده است و در نتیجه دیگر مجبور به استفاده از پرایمر یا مرطوب کننده نیستید. به جای همه آن ها فقط همین یک محصول را استفاده می کنید.

البته باید دقت کنید که بی بی کرم شما ضد آفتاب هم داشته باشد که در غیر این صورت حتما باید زیر بی بی کرم از ضد آفتاب یا مرطوب کننده حاوی اس پی اف استفاده کنید.

مصرف بی بی کرم

چگونه از بی بی کرم استفاده کنیم؟
زمانی که صحبت از میکاپ های مایع مانند بی بی کرم می شود، حتماً به شما توصیه می کنیم که به جای انگشت از بیوتی بلندر ها استفاده کنید زیرا قطعاً یک میکاپ بی عیب و نقص تری را علاوه بر مراقبت بیشتر ایجاد می کند.

مقدار کمی از این بی بی کرم را روی محو کننده یا همان بلندر میکاپ بریزید و سپس با استفاده از آن، محصول را روی صورت تان محو کنید و همچنین می توانید از انگشت دست هم استفاده کنید؛ به شرطی که از قبل دستان تان را خوب شسته باشید.

نکته:اگر احساس کردید که بعد از بی بی کرم هنوز پوشش دهی مطلوب روی پوستتان ایجاد نشده، می توانید از مقداری کانسیلر هم استفاده کنید و ایرادات پوست را بپوشانید. البته نیاز به پوشش دهی بیشتر، یکی از علامت های این است که باید به جای بی بی کرم از سی سی کرم استفاده کنید.

استفاده بی بی کرم

هنگام خرید بی بی کرم به نکات زیر توجه کنید
به نوع پوست خود توجه نمایید:
در انتخاب بی بی کرم به نوع پوستتان توجه کنید.

بی بی کرم برای پوست نرمال و معمولی
اگر پوست نرمال و معمولی دارید، از بی بی کرم به اندازه یک نخود استفاده کرده و پوشش دهی خیلی خوبی برای پوست خودایجاد کنید. اگر قصد دارید پوشش دهی بیشتری را در پوستتان داشته باشید، میتوانید از بی بی کرم به عنوان پرایمر استفاده کنید.

بی بی کرم برای پوست چرب
اگر پوست چرب و روغنی دارید، از بی بی کرم هایی مخصوص پوست چرب که حاوی ترکیباتی هستند که باعث ایجاد تعادل در چربی پوست شده و با محدود کردن ظاهر منافذ پوستی، ظاهری صاف و بی عیب و نقص برای پوست ایجاد خواهند کرد، استفاده کنید.این کرم ها در طول روز، درخشش و چرب بودن صورت را به بهترین شکل ممکن کنترل خواهند کرد. کرم ضدجوش نوروا از سری BB کرم ها گزینه خوبی برای پوست های چرب است.

کاربرد بی بی کرم

بی بی کرم برای پوست خشک
اگر پوست خشک دارید به دنبال بی بی کرم تغذیه کننده پوست یا آبرسان بگردید (Nourishing And Hydrating) که دارای فرمول نرم کننده باشند.استفاده از یک بی بی کرم می تواند رطوبت مورد نیاز پوست شما را در زیر مواد آرایشی حفظ کند.

SPF کرم را بررسی کنید:
ی بی کرم یک کرم زیبایی چند منظوره است و اکثر بی بی کرم ها دارای SPF هستند. با استفاده از این کرم می توانید از کرم ضد آفتاب و لوازم آرایش به طور جداگانه استفاده نکنید.

این نوع کرم از پوست شما در برابر آفتاب محافظت و از عوارض خورشید جلوگیری می کند. اگر دارای پوست روشن هستید BB Cream SPF 30 به بالا انتخاب کنید. اگر دارای پوست تیره تر هستید از BB Cream SPF 15 استفاده کنید.

رنگ پوست خود را در نظر بگیرید:
بی بی کرم در رنگ های مختلف وجود دارد پس شما بی بی کرمی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ پوست شما باشد.

رنگ پوست و بی بی کرم

از بی بی کرم ها به جای چه کرم هایی استفاده می شود؟
آیا بی بی کرم را می توان به جای مرطوب کننده استفاده کرد؟
بی بی کرم ها حاوی ترکیبات سیلیکونی می باشند که پوست را نرم و مرطوب می کنند اما نمی توان آنها را جایگزین مرطوب کننده نمود زیرا آنها حاوی ترکیبات دیگری مانند پیگمنت یا رنگدانه و ضدآفتاب نیز هستند که پوست را خشک می کنند پیشنهاد می شود اگر زمان استفاده از بی بی کرم ها احساس می کنید پوست تان خشک است از مرطوب کننده زیر بی بی کرم استفاده کنید.

آیا بی بی کرم را می توان به جای ضدآفتاب استفاده کرد؟
بله می توان از این نوع کرم اگر مداوم در معرض اشعه آفتاب نیستید، به جای ضد آفتاب استفاده نمود اما اگر قرار است ساعات طولانی در معرض اشعه آفتاب باشید، بی بی کرم ها نمی توانند جانشین مناسبی برای ضدآفتاب ها شوند و باید از یک کرم ضدآفتاب با SPF بالاتر استفاده کنید.

آیا بی بی کرم را می توان به جای کرم پودر استفاده کرد؟
پوشانندگی بی بی کرم ها در حد کرم پودرهای تخصصی نیست و تنوع رنگی آن در حد کرم پودر نیست. اگر پوست خشک و خیلی غیریکنواختی دارید باید روی بی بی کرم از کرم پودراستفاده کنید اما اگر به دنبال یک محصول آرایشی هستید که پوستتان را مرطوب کند و پوشش دهی سبک یک کرم پودر را داشته باشد بی بی کرم همان محصولیست که به آن نیاز دارید.

بی بی کرم ها شاید به اندازه ای که می خواهید مثل کرم پودر، پوشش دهی نداشته باشد اما پوست شما را آبرسانی، روشن و مات می کنند و باعث می شوند که به هدف مراقبت از پوست خود دست پیدا کنید.

بی بی کرم به جای کرم پودر

استفاده از بی بی کرم برای چه کسانی مفید است؟
بی بی کرم ها برای افراد با پوست های نرمال تا چرب با رنگ پوست روشن تا متوسط که نه نیاز به مرطوب کننده های سنگین دارند و نه به دنبال محصولات درمان آکنه هستند، مناسب است.

برخی انواع بی بی کرم ها حاوی ترکیبات ضد چروک مانند پپتیدها و ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C و E و ویتامین A و مرطوب کننده مانند هیالورونیک اسید و گلیسیرین هستند. برخی دیگر از انواع بی بی کرم ها حاوی ترکیبات روشن کننده مانند عصاره شیرین بیان و آربوتین هستند.

بی بی کرم ها همه کاری انجام می دهند اما متاسفانه در هیچ یک از آن ها متخصص نیستند و شما نمی توانید از این کرم به تنهایی برای درمان مشکلات پوستی استفاده کنید. اگر پوست شما دارای لک و جای جوش است یا دچار تیرگی دور چشم هستید احتمالا بی بی کرم نمی تواند آنها را درمان کند و پوشانندگی مورد نظر شما را ایجاد کند.

کرم پودر بی بی کرم

تفاوت بی بی کرم ها با کرم های دیگر
تفاوت بی بی کرم با کرم مرطوب کننده رنگی
بی بی کرم تقریباً یک نسخه قویتر از مرطوب کننده های دارای رنگ هستند و چنانچه در بخش آرایش و زیبایی دنیای مد نمناک عنوان شده است این مرطوب کننده های رنگ دار مرطوب کننده هایی هستند که یک رنگ نسبتاً ملایمی را برای پوشش دهی روی صورت ایجاد می کنند اما بی بی کرم فراتر از آن ها عمل می کند و دارای فواید مراقبت از پوست نیز هست.

تفاوت بی بی کرم و کانسیلر
کانسیلر قدرت پوشانندگی بیشتری نسبت به بی بی کرم دارد.

تفاوت بی بی کرم و پرایمر
پرایمر کرم یا لوسیونی است که بعد از مرطوب کننده و قبل از کرم پودر پرایمر می زنند تا آرایش مدت طولانی تری روی پوست بماند. بی بی کرم را می توان جای پرایمر استفاده کرد.

 

منبع: https://www.beytoote.com/attire/service-attire/locke-aston-have-advantage.html



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

هنگام خرید لوازم آرایشی وسایلی را خریداری کنید که مهر استاندارد بر روی آن ها باشد.

پژوهشگران معتقدند بروز سردرد هزار و یک علت دارد اما نتایج مطالعات جدید نشان می دهد افرادی که به وضع ظاهر خود بیش از حد رسیدگی می کنند بیش تر دچار سردرد می شوند.

مصرف لوازم آرایشی، عطر، ادکلن و خوشبو کننده ها باعث افزایش سردرد و بی حوصلگی می شوند.
تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات


بررسی ها نشان می دهند استفاده ی بیش از حد از لوازم آرایشی وسایل زمینه ی بروز افسردگی را نیز فراهم می کند و باعث می شود تا فرد به هیجان های غیر عادی دچار شود، از این رو افراد نباید ساعت ها جلوی آینه بایستند و به اصطلاح خود را خوش تیپ کنید زیرا ایستادن طولانی مدت جلوی آینه سلامت را به خطر می اندازد.

پزشکان توصیه می کنند هنگام خرید لوازم آرایشی وسایلی را خریداری کنید که مهر استاندارد بر روی آن ها باشد تا سلامت افراد به خاطر خوش تیپی به خطر نیفتد.

 

آرایش چشم مخصوص چشمان ریز
حتی اگر چشم های کوچک و ریزی هم نداشته باشید، باز هم بهتر است ترفندهایی که چشم ها را بزرگ تر نشان می دهند را یاد بگیرید. اما اگر چشم ها به طور طبیعی ریز و کوچک باشند چه؟ در این صورت یادگیری این ترفندها بسیار ضروری است و حتما باید نکات معمول در آرایش چشم ها را بدانید.برای داشتن چشمانی بزرگ تر و درشت تر خیلی به آرایش های سنگین و خسته کننده و البته زمان بر نیازی نیست و می توانید با چند ترفند ساده آرایشی، چنین چشم های جذاب و زیبایی را برای خود ایجاد کنید.

بدون شک تاثیرگذارترین بخش هر صورتی چشم ها هستند. چشمان خسته ظاهر شما را بی روح نشان می دهند در حالی که چشمان درشت تمرکز را بر چشمان تان گذاشته و بر جذابیت تان می افزاید. اگر چشمان ریزی دارید، نگران نباشید زیرا با چند روش ساده می توانید آنها را درشت تر از قبل نشان دهید. در این مطلب شیوه این کار را به شما آموزش می دهیم.

آرایش چشم ریز

آرایش چشم ریز و پف کرده
بعد از انجام زیرسازی های معمول و همیشگی برای چشم ها، یک مداد سفید یا بژ مرغوب و با کیفیت انتخاب کنید. این مداد برای داخل پلک پایین استفاده می شود، بنابراین از هر نوعی استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب و التهاب در چشمانتان شود.
https://elanza.com/category/face-washer-cleansers
استفاده از این مداد برای پلک پایین به این خاطر است که تمام مرزبندی و رنگ های موجود در این ناحیه را خنثی کند و با این روش چشم ها بزرگ تر به نظر آیند. به هیچ وجه از خط چشم و سایه چشم تیره و مشکی در این ناحیه استفاده نکنید. زیرا به شدت چشمان شما را کوچک تر از چیزی که هست نشان می دهد.

سفید کردن زیر چشم
تقریبا همه ما زیر چشمان مان کمی تیره و گود افتاده است، به همین دلیل از کانسیلرها استفاده می کنیم. اما اگر رنگ کانسیلر روشن از رنگ پوست مان باشد، تمرکز از چشم هایمان به زیر آن رفته و در نتیجه چشمان مان کوچک تر نشان داده می شود. بنابراین اگر می خواهید که چشمانی درشت تر داشته باشید، از کانسیلری همرنگ پوست تان استفاده کنید.

فر نکردن مژه ها
اگر تنها چند ثانیه برای این کار وقت بگذارید و مژه هایتان را به کمک ریمل یا فر مژه حالت دهید، چشمانی درشت تر خواهید داشت.

سیاه نکردن داخل چشم
شاید شما هم مانند خیلی از خانم های دیگر مداد چشم را تنها برای خارج چشم هایتان استفاده می کنید اما آیا می دانید که اگر داخل پلک های بالایتان را هم سیاه کنید، چشمانی درشت تر خواهید داشت؟

آرایش چشم ریز
آرایش چشم ریز چگونه است؟
استفاده از سایه سیاه
هنگام زدن سایه چشم توجه داشته باشید سایه تیره، چشم را کوچک تر و سایه روشن، چشم را درشت تر نشان می دهد. به همین دلیل رنگ روشن سایه را روی کل پل، رنگ متوسط را روی پایین پلک و رنگ تیره را روی گوشه خارجی آن بکشید تا به نگاه تان عمق بخشد.

سیاه کردن داخل پلک های پایین
برعکس پلک های بالا، اگر پایین پلک هایتان را سیاه کنید، چشمان تان کوچک تر به نظر خواهد رسید. به جای آن مداد چشمی روشن را بردارید و بر پایین پلک های داخل چشم تان بکشید.



استفاده نکردن از سایه های رنگی
اگر دوست دارید که از سایه چشم استفاده کنید، از رنگ هایی استفاده کنید که توجه را به سمت چشمان تان بکشاند. برای پایین پلک هایتان از ساده روشن و برای بالای آن از رنگ های تیره استفاده کنید.

https://elanza.com/category/eyelash-extention

حالت ندادن به ابرو
ابروها را متناسب با چهره خود اصلاح کنید و با سایه و مداد آن را پر رنگ تر کنید. با مرتب کردن آنها و خالی کردن زیر ابروهایتان، چشم نمود بیشتری پیدا می کند. ترکیب چشم و ابرو دورنمای بهتری خواهد داشت و چشمهایتان را درشت تر نشان خواهد داد.

 

منبع: https://www.beytoote.com/attire/service-attire/toiletries3-headaches.html

 



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

اسم سرم را زیاد شنیده اید ، سرم های تقویت کننده ، مرطوب کننده ، ضد چروک و ... اما تفاوت سرم با کرم در چیست ؟ چه زمانی باید از هر کدام از آنها استفاده کنیم ؟

 

شما برای مراقبت از پوستتان محصولاتی را میخرید و مقالات زیادی در مورد آخرین الانزا و بهترین محصولات محافظ پوست میخوانید، حتما درباره سرم ها هم زیاد شنیده اید !! اما ... دقیقا سرم چیست؟ و از همه مهمتر، آیا شما باید از آن استفاده کنید؟

 

شیمیدانان متخصص لوازم آرایشی و بهداشتی و متخصصین پوست معتقدند که سرم از یک کرم مرطوب کننده ساده بسیار موثرتر میباشد البته این به نوع سرم و نحوه استفاده آن بستگی دارد :
مطالب پیشنهادی
مشاوره تلفنی تشخیص کرونا برای همه مردم ایران (۱۰۰٪ رایگان!)

موتور کولر موتوژن رو با تخفیف سفارش بده

 

سرم های غلیظ دارای مواد تشکیل دهنده فعالی هستند، به طوری که قادرند نسبت به کرم عمیقتر جذب پوست شوند , به همین دلیل این محصولات برای برطرف کردن مشکلات خاصی مانند قرمزی، آکنه و لکه های پوستی بسیار ایده آل میباشند , به عنوان مثال، مبتلایان به روزاسه میتوانند یک سرم حاوی ازوولن (azulene) را برای آرام شدن پوستشان امتحان کنند .

 

این سرم ها برای پوستهای چربی که با کرم های سنگین سازگار نیستند , بسیار مناسب میباشد . چون بیشتر این سرم ها با پایه آب هستند (یعنی ضد گرفتگی منافذ خواهند بود ) و این آنها را برای پوستهای چرب ایده آل می کند !!


تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

سرم پوست چیست ؟

برای پوستهای خشک و معمولی میتوان قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده , چندلایه از این سرم را استفاده کرد .
پیشنهاد ویژه
لباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهباکمتراز300تومان این ست 5تکه نوزادی روبخرخدمات زیبایی ، پوست و مو ,خدمات پوست مو زیباییلیزر موهای زائد با دستگاه متناسب نوع پوستشلف,نظم دهنده,استندآویز کیف داخل کمد

 

به عنوان مثال، ویتامین C سرمیست که برای روشن کردن لکه های قهوه ای بسیار مناسب است و به پوست درخشش و جوانی خاصی میبخشد ، اما ویتامین C به اندازه کافی در یک کرم وجود ندارد تا بتوانیم تاثیر آن را بر روی پوست خود ببینیم به همین دلیل بهتر است برای جبران آن از سرم استفاده کنیم .

 

درست است که سرمهای غلیظتر به نسبت گرانتر نیز میباشند اما از آنجا که در هربار مصرف شما فقط یکی دوقطره از آن را استفاده میکنید ( مصرف بیش از حد آن باعث چسبندگی میشود) مدت زمان زیادی طول میکشد تا این سرم تمام شود , پس از نظر هزینه نیز به صرفه میباشد .

 

بنابراین، برمیگردیم به سوال اصلی : آیا شما به سرم نیاز دارید ؟

من می گویم اگر شما میخواهید یک برنامه خوب برای مراقبت از پوست فعلی خود داشته باشید و پوستتان سالم و زیبا باشد حتما استفاده از این سرم ها را شروع کنید , قطعا ارزش این را دارد که یکی از آنها را امتحان کنید .

در یک هفته لک ها و جوش های صورت را درمان کنید
برای داشتن پوست صاف و زیبا اگر نقطه های قرمز و قهوه ای روی پوست خود را رفع کنید به نتیجه ی دلخواه و البته بهتری خواهید رسید پس روش های موثر و تایید شده درمان لک و جوش از روی پوست صورت را بشناسید ، یکی از محبوب ترین این روش ها در میان زنان دنیا ماسک گیاهی و خانگی است که دراین بخش از زیبایی پوست نمناک به شما معرفی خواهیم کرد.

1 Week Challenge That Removes All Dark Marks

درمان لک و جوش در 1 هفته
اگر از لک ها و جوش های صورت رنج می برید وقت آن رسیده که در یک هفته پوست خود را درمان کنید. یک هفته از سرم های طبیعی و ارزان برای از بین بردن لک ها و درخشندگی پوست استفاده کنیدو به جای استفاده از کرم های گران از راه های طبیعی و ارزان برای از بین بردن لک ها استفاده کنید این سرم پوست را تغذیه و مرطوب وپوست های آسیب دیده را درمان میکند.

موادمورد نیاز برای ماسک درمان لک و جوش
درمان لک و جوش

نسخه ارزان خانگی و طبیعی درمان لک و جوش پوست صورت
ژله آلوورا 3ق

کپسول ویتامین ایی 2عدد

2 قاشق گلاب

نصف قاشق گلیسیرین

نحوه آماده سازی نسخه درمان لک و جوش
داخل کاسه کوچکی 3 قاشق آلوورا را بریزید و به آن گلاب و گلیسیرین را اضافه کنید

با نوک انگشتان خوب مواد را ترکیب کنید تا سرم سفتی به دست بیاید

این سرم را به آرامی روی صورت بمالید و اجازه دهید ده دقیقه بماند و بعد صورت را با آب بشویید.

این نسخه طبیعی را به مدت یک هفته انجام دهید تا پوستی درخشان و بی عیب داشته باشید این ماسک سریعا لک های پوست را از بین میبرد .

https://elanza.com/category/eyebrow-stencils

آلوورا موجود در آن در درمان پوست های آسیب دیده و حفاظت پوست در قبال عفونت ها موثر است گلاب موجود در این سرم لک های تیره را محوو پوست را روشن می کند، گلیسیرین و ویتامین ای پوست را تغذیه و به جوان سازی آن کمک میکند.

منبع: بیتوته



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

پرطرفدارترین رنگ موی 2018 را می شناسید؟ فرقی نمی کند چه لباسی پوشیده اید فروشگاه اینترنتی یا در چه موقعیتی هستید؛ اولین ویژگی که در ظاهر شما جلب نظر میکند رنگ مو و مدلی است که برای موهایتان انتخاب کردهاید.


شما برای انتخاب رنگ موهایتان چه معیارهایی دارید؟ از آخرین باری که رنگ موهای خود را تغییر دادید چند وقت میگذرد؟
در این مطلب نگاهی داریم به رنگ موهایی که امسال مورد توجه بیشتری قرار خواهند گرفت و رنگ موی سال 2018 از میان آنها شناخته خواهد شد و این رنگها در سال جاری میلادی به نماد جذابیت تبدیل میشوند. رنگ موهایی که میتوانند گزینههای خوبی برای رنگ تازه موها در آستانه نوروز باشند:

https://elanza.com/category/nose-ear-hair-trimmer
خانواده قرمز همچنان در فهرست محبوبترین رنگ مو 2018، همراه با یک سورپرایز
در چند سال اخیر خانواده رنگ موهای قرمز مورد توجه ویژه استایلیستها، فعالان مد و فشن، هنرمندان و سلبریتیها قرار گرفتهاست و فعالیتهای برندهای مطرح آرایشی نشان میدهد رنگهای این خانواده همچنان درمیان محبوبترین فهرست رنگ موهای 2018 خواهد بود.


اما نکته جالب، ابراز علاقهمندی افراد با سنین مختلف به رنگ مسی و به ویژه مسی تیره در این خانواده از رنگ موهاست. رنگی گرم و باشکوه که گزینه خوبی برای نشان دادن وقار و در عین حال جسارت و جذابیت دخترانه است.


همچنین استفاده از آمبره مسی تیره به این صورت که ریشهها تیره و ساقه و نوک موها روشن باشند نیز از ترندهای جذاب امسال خواهد بود.

 

رنگ مو 2018،بهترین رنگ مو 2018،رنگ مو

از ویژگیهای خاص رنگ مسی، سازگاری و تناسب آن با پوستهای روشن و تیره است. این رنگ مو حتی کوچکترین تغییرات در مدل و اندازه موها را نیز کاملا چشمگیر و جذاب نشان خواهد داد و قطعا یکی از دلایل اصلی انتخاب این رنگ به عنوان رنگ مو در سال 2018 است.


بلوند همچنان میدرخشد!
رنگهای بلوند را میتوان همچنان در ردیف رنگ موهای محبوب در سال 2018 شناخت. داشتن موهایی درخشان و روشن، انتخابهای گستردهای برای لباس پوشیدن و استفاده از اکسسوری و جواهرات متنوع به وجود میآورد؛ اما فعالیتهای اشخاص و چهرههای تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی نشان میدهد که رنگهای " بلوند طبیعی" و " بلوند فوق العاده روشن" در کانون توجهات قرار خواهند گرفت و این بازگشتی به دوران مد کلاسیک و نمادهای فشن در دهه 70 میلادی محسوب میشود.


این رنگهای بلوند علاوه بر نمود طبیعی روی موها، درخشش و جذابیت چشمگیر و ظریفی را رقم میزنند.


ترکیب رنگ موی بلوند طبیعی با پوستهای سبزه و تیره، کنتراستی فانتزی و زیبا میسازد و با پوستهای روشن، بسته به استایل صورت و طرز پوشش، میتواند باعث بوجود آمدن ترکیبهای آرایشی گرم تا مات شود.


رنگ موی "بلوند فوق العاده روشن" که یادآور آرایش موی ستارههای قدیمی هالیوود است؛ نیز، گزینه مناسبی برای افرادی که دوست دارند همواره شیک و رازآلود به نظر برسند، محسوب میشود.


همچنین انتخاب انعکاسهای مختلف این خانواده از رنگ مو و استفاده از آنها با تاکتیکهای هایلایت، آمبره و بیبی لایت (Babylight) که نوعی هایلایت (Highlight) ظریف روی تکههای بسیار نازک موها است؛ انجام میشود نیز، گزینههای قابل توجهی به نظر میرسند.

رنگ مو 2018،بهترین رنگ مو 2018،رنگ مو

ساده مثل قهوه ای روشن
اگر تمایلی به رنگ موهای بلوند ندارید؛ رنگ قهوهای میتواند انتخاب مناسبی در سال 2018 برای شما باشد.

قهوه ای روشن نمودی جذاب برای خانمهای فعال در اجتماع به حساب میآید؛ رنگ مویی که به راحتی با استایلهای مختلف سازگار میشود و روی انواع پوست صورت به زیبایی مینشیند.

https://elanza.com/category/laser-hair-removal

پیشنهاد ویژه
آرایش و زیبایی, لوازم آرایشی خرید انواع مواد شوینده با قیمت مناسبلیزر هموروئید و بواسیرلاغری موضعی با لیزرلیزر هموروئید و بواسیردرمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

رنگ مو 2018،بهترین رنگ مو 2018،رنگ مو

بلوند بژ براق؛ انتخابی درخشان برای رنگ موی 2018
درخشش و گرمای رنگ بژ در ساقه و نوک تارهای مو، باعث میشود موها پرپشتتر به نظر برسد و به نوعی به موها بُعد خواهدداد.


ترکیب این رنگ با پوستهای روشن موجب جلوهای گرم و صمیمی از چهره خواهدشد و بر روی پوستهای سبزه، ظاهری جذاب و جسور رقم خواهدزد و احتمالا به همین دلیل برای انتخاب به عنوان رنگ موی سال 2018 شانس بالایی دارد.

 

رنگ مو 2018،بهترین رنگ مو 2018،رنگ مو

علاوه بر رنگ موهایی که درباره آنها صحبت کردیم؛ رنگهای ماهاگونی، شکلاتی و نسکافهای نیز در سال 2018 مورد توجه قرار خواهند گرفت. نکته جالب درباره رنگ موهای محبوب امسال سادگی و جلوه طبیعی آنهاست؛ موضوعی که باعث میشود بتوانیم این رنگها را حتی در خانه نیز برای موهای خود بسازیم.


کمپانیهای معتبر رنگ مو مانند گارنیه، کیتهای رنگ مویی را وارد بازار کردهاند و با عرضه یکجای "رنگ مو" ، "نرمکننده مخصوص" ، "اکسیدان مناسب" و حتی دستکش، رنگ کردن موها در خانه را به تجربهای آسان و البته لذتبخش تبدیل کرده اند.

منبع: https://www.beytoote.com/attire/hair-attire/hair1-color2018-best.html

 



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

آفتاب سوختگی به شرایط پوستی مربوط می‌شود که به طور مستقیم در معرض آفتاب قرار گرفته باشد. تابش نور و اشعه ماورابنفش موجود در نور خورشید باعث آسیب به سلول‌های پوست می‌شود و می‌‍تواند انواع مشکلات پوستی را ایجاد کند که برخی از این آسیب‌ها بسیار جدی هستند.

 اگر شما در معرض آفتاب قرار گرفته باشید اما پوست شما نسوخته باشد، اما باید بدانید که در معرض تابش خورشید بودن هنوز هم می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و سرخ شدن پوست‌تان واقعا می‌تواند نشانه‌ای از آسیب خورشید باشد، به رغم ظاهر سالمی که ممکن است به شما بدهد.

 

 

https://elanza.com/category/face-washer-cleansers

علت آفتاب سوختگی چیست؟

 

علت اصلی آفتاب سوختگی؛ قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب بدون هیچ محافظتی برای مدت زمان طو لانی است. ما برای تامین ویتامین D بدنمان نیاز داریم که در معرض نور آفتاب قرار بگیریم اما آنچه که باید بدان توجه کرد این است که بودن بیش از حد در نور آفتاب جذب اشعه ماورابنفش نور خورشید را به همراه دارد که باعث خسارت DNA سلولی پوست می‌شود و می‌تواند رنگ‌دانه، چین و چروک، خشکی، آفتاب سوختگی، بافت چرمی و حتی سرطان پوست را ایجاد کند.

 

 

 

درمان خانگی آفتاب سوختگی

 

 

 

۱. برای "درمان آفتاب سوختگی صورت" از کمپرس استفاده کنید.

 

پس از سوختگی، پوست ملتهب می‌شود. آن را با هر یک از کمپرس‌های موارد زیر خنک کنید.

 

 به آب سرد یا آب شیر چند تکه‌ یخ اضافه کنید. پارچه ای را در مایع فرو ببرید و روی سوختگی بکشید. هر چند دقیقه یک بار با پارچه‌ای دیگر تکرار کنید. چندیدن بار در روز هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تکرار کنید.

 

 

 

استات آلومینیوم. توماس گوسل، می‌گوید اگر خارش شدید است، مخلوطی از آب و پودر استات آلومینیوم را امتحان کنید. پودر استات آلومینیوم از پوست در برابر خشکی بیش از حد و یا خارش محافظت می‌کند.

 

 

 

نارون کوهی. فردریک هابرمن می‌گوید، پارچه‌ای را با عصاره‌ی نارون کوهی مرطوب کنید. این داروی گس باورنکردنی به عنوان مسکن و ضد التهاب شناخته شده است. اغلب برای تسکین موقت اعمال می‌شود. برای التهابات خفیف‌تر، تکه‌ایی پنبه‌ی کتان را در مایع فرو برید و به‌آرامی روی آنها بکشید.

 

 

 

نکته هوشمندانه: در حین کمپرس همچنین می‌توانید در مقابل پنکه نشسته و بیشتر خنک شوید.

 

 

 

درمان آفتاب سوختگی صورت,درمان آفتاب سوختگی,رفع آفتاب سوختگی

درمان آفتاب سوختگی صورت

 

 

 

۲. برای درمان آفتاب سوختگی از این مواد غذایی استفاده کنید.

 

مواد خام موجود در آشپزخانه نیز می‌توانند در آبرسانی به بدن مؤثر باشند. مثلا تانیک اسید موجود در چای سیاه برای درمان آفتاب سوختگی پلک‌ها مفید است. برای تسکین درد پلک‌ها، می‌توانید دو عدد چای کیسه‌ای را در آب سرد بخوابانید و سپس آنها را روی پلک‌هایتان بگذارید. با این کار التهاب و درد کم می‌شود. موارد زیر نیز در درمان آفتاب سوختگی مفیدند:

 

 

 

شیر: پارچه‌ی تمیزی را در کاسه‌ای محتوی ۱ فنجان شیر، ۴ فنجان آب و چند قطعه یخ بخوابانید. سپس هر ۲ تا ۴ ساعت، پارچه را به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. پروتئین، چربی و pH شیر، خاصیت ضدالتهابی دارند.

 

 

 

نشاسته‌ی ذرت: نشاسته‌ی ذرت را با آب ترکیب کنید تا خمیری ضدالتهاب به‌دست بیاید. آن را مستقیما روی پوست بگذارید تا درد ناحیه‌ی آفتاب‌سوخته کمتر شود.

 

 

 

ماست: این ماده نیز مانند شیر دارای پروتئین‌ها و چربی‌هایی است که برای درمان التهاب و درد، مفیدند. برای آرام کردن درد، نواحی سوختگی را با لایه‌ای از ماست بپوشانید. بعد از مدتی آن را بشویید و به‌آرامی با دستمال خشک کنید.

 

 

 

کاهو: فکرش را می‌کردید که پیش‌غذای موردعلاقه‌تان در درمان آفتاب سوختگی مؤثر باشد؟ ابتدا برگ‌های کاهو را در آب بجوشانید سپس آنها را از آب بیرون بیاورید و در یخچال بگذارید. پس از چند ساعت با این کاهوهای نرم‌شده، گلوله‌هایی درست کنید و آنها را روی ناحیه‌ی آفتاب‌سوخته قرار بدهید.

 

 

 

۳. درمان آفتاب سوختگی دستها با آلوئه ورا :

 

استفاده از محصولات دارای گیاه آلوئه ورا برای رفع علائم اولیه آفتاب سوختگی مانند درد و سوزش بسیار مفید است همچنین آلوئه ورا در تسکین و خنک کردن پوست بسیارموثر است .

 

 

 

۴. این قوانین را به خاطر بسپارید.

 

اگر خاطرات آفتاب سوختگی برایتان دردناک است، با نکات نورمن لوین، خاطراتتان را تجدید کنید.

 

 

 

کرم ضد آفتاب را حدود ۳۰ دقیقه پیش از آنکه خانه را ترک کنید روی پوستتان بزنید، حتی اگر هوا ابری باشد. ( اشعه‌های مضر می‌توند از پوشش ابری نفوذ کند.) فراموش نکنید که از لب‌، دستان و گوش‌هایتان و پشت گردنتان محافظت می‌کند. بعد از شنا کردن و یا تعریق شدید دوباره ضد آفتاب بزنید.

 

 

 

کرم ضد آفتاب با قدرت محافظتی بین ۱۵ تا ۳۰ را انتخاب کنید. کرم‌های ضد آفتاب با قدرت ۱۵ تا ۹۴٪ از اشعه‌های مضر خورشید و آن‌هایی که قدرت محافظتی ۳۰ دارند تا ۹۷٪ از پوست محافظت می‌کنند. همچنین به مواد تشکیل دهنده‌ی کرم ضد آفتاب مانند اکسید زینک، تیتانیوم دی‌اکسید و یا آووبنزن نیز دقت کنید. این مواد اشعه‌های فرابنفش A و B را مسدود می‌کنند.

 

 

 

بین ساعت ۱۰ صبح تا ۳ عصر ، هنگامی که نور خورشید بسیار قدرتمند است، از پوست مراقبت بیشتری نمائید.

 

 

 

هنگامی که شنا نمی‌کنید لباس‌های محافظتی به تن کنید. کلاه، پارچه‌ها با بافت درهم تنیده و آستین بلند کمک می‌کند تا اشعه‌های خورشید در پوست نفوذ نکنند.

 

 

 

آفتاب سوختگی پوست بدن

پیشنهاد ویژه

 آرایش و زیبایی, لوازم آرایشی%12 تخفیف خرید عطر و ادکلن اورجینالخدمات حقوقی و ثبت ,وکالتمشاوره حقوقی دعاوی کارگر و کارفرمابستنی ژلاتو,دسر آماده,سفارش بستنیفقط یکبار امتحان کنی،بستنی دیگه‌ای نمیخوری

 

درمان خانگی آفتاب سوختگی

 

 

 

۵. برای "رفع آفتاب سوختگی" پوست را مرطوب کنید.

 

بعد از شستن و آب کشیدن بدن، از لوسیون‌ها و روغن‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. در غیر این صورت پوست بدن‌تان خشک‌تر می‌شود و بیشتر اذیت می‌شوید. یادتان باشد که مرطوب‌کننده را داخل یخچال نگهداری کنید تا در هنگام استفاده، خاصیت تسکین‌دهندگی آن بیشتر بشود.

 

 

 

نکته هوشمندانه: برای خاصیت درمانی بیشتر مرطوب کننده را در فریزر سرد کنید.

 

 

 

۶. در هنگام خرید، محصولات مراقبت از پوست را درست انتخاب کنید.

 

تمام داروخانه‌ها را برای یافتن این شفا دهنده‌های کلیدی زیر و رو کنید.

 

 

 

تسکین با هیدروکورتیزون: دکتر باسلر می‌گوید، سوزش و التهاب پوست با کرم موضعی، اسپری و یا پماد شامل ۱٪ هیدروکورتیزون مانند کورتید یا کورتیزون۱۰ تسکین می‌یابد.

 

 

 

تسکین با آلوئه‌ورا: دکتر باسلر می‌گوید: ما آماده‌ایم تا مدارک پزشکی بیشتری دال بر بهبود زخم با آلوئه ورا مشاهده نمائیم. برگ آن را قطع کنید و آب آن را بگیرید. اما او اخطار می‌دهد که ابتدا در قسمت کوچکی امتحان کنید تا مطمئن شوید به آلوئه‌ورا حساسیت ندارید.

 

 

 

محافظت دربرابر عفونت: به گفته‌ی دکتر اسکرایبر، اگر هرگونه عفونتی دارید یا نگرانید که عفونتی بوجود آید، از پماد ضد باکتریایی که بدون نسخه قابل دریافتند، مانند پلیسپورین یا نئوسپورین استفاده کنید.

 

 

 

بی‌حسی با داروی بیهوشی: به‌گفته‌ی دکتر گوسل، اگر سوختگی خفیفی دارید، یک داروی بی‌حسی بدون نسخه می‌تواند درد و خارش را تسکین دهد. آنهایی که حاوی بنزوکائین، بنزیل الکل، لیدوکائین یا دیفنهیدرامین هیدروکلورید هستند را بیابید. اسپری‌ها سریع‌تر از کرم‌ها و پمادها عمل می‌کند، اما هرگز آن‌ها را مستقیما روی صورت اسپری نکنید. به جای اسپری کردن، آن را روی یک تکه گاز پانسمان یا پد پنبه‌ای بپاشید و آن را روی صورتتان بمالید تا از تماس با چشمتان جلوگیری کنید.

 

 

 

۷. استفاده از کمپرس یخ برای درمان آفتاب سوختگی

 

استفاده از کمپرس یخ روش متداولی است که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند. یخ و آب را در ظرفی بریزید. پارچه‌ای را در آن بخوابانید و سپس روی پوست‌تان بگذارید تا التهاب و درد کاهش یابد. این کار را چند مرتبه در روز به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تکرار کنید. اگر خارش و درد امان‌تان را بریده است، با یک پزشک مشورت کنید و در صورت لزوم، داروهای مسکن تهیه کنید.

 

 

 

۸. بخورید و بیاشامید!

 

فواید نوشیدن آب را دست‌ِکم نگیرید. برای جبران اثرات خشکی پوست در اثر آفتاب سوختگی، باید مقدار زیادی آب بنوشید. شاید شما هم مانند بیشتر افراد به میزان آبی که در میوه‌هاست، توجه نمی‌کنید. میوه‌ها نیز میزان قابل‌توجهی آب دارند، بنابراین در درمان خشکی پوست بسیار مفیدند. یک برش از هندوانه حاوی بیش از یک فنجان آب است. میوه‌هایی همچون طالبی و خربزه نیز به شما کمک شایانی می‌کنند. هرکدام از این میوه‌ها سرشار از آب هستند. قدرت پنهان میوه‌ها برای درمان آفتاب سوختگی را از یاد نبرید.

 

 

 

۹. برای افتاب سوختگی صورت چکار کنیم؟

 

هنگام آفتاب‌ سوختگی حتی خوابیدن هم سخت و آزاردهنده می‌شود. اما برای بازیابی توان بدنی و تسکین دردتان، باید بخوابید و استراحت کنید. می‌توانید روی ملافه‌ی رختخواب یا تشک بادی‌تان مقداری پودر بچه بپاشید. تشک بادی حرارت و گرمای کمی در خود حفظ می‌کند و همین موضوع باعث خوابی راحت‌تر می‌شود. اگر پاها و ران‌هایتان دچار آفتاب سوختگی شده است، باید پاها را از سطح قلب بالا ببرید تا به کاهش التهاب کمک بشود.

 

 

 

نکته هوشمندانه: اگر پاهایتان سوخته و متورم شده، پاهیتان را تا سطح قلبتان بلند کنید تا به توقف تورم کمک کنید.

 

 

 

درمان آفتاب سوختگی صورت,درمان آفتاب سوختگی,رفع آفتاب سوختگی

رفع آفتاب سوختگی

 

 https://elanza.com/category/comb

 

۱۰. مراقب تاول باشید.

 

تاول سوختگی را نترکانید چون ممکن است باعث عفونت شود یا جای آن باقی بماند. پس از چند روز تاول‌ها خود به خود فروکش خواهند کرد تا آن وقت سعی کنید مراقب پوست خود باشید.

 

 

 

۱۱. در مورد داروهایتان بپرسید.

 

آیا به نور حساس هستید. درمورد اینکه می‌خواهید عکس بگیرید، نمی‌پرسیم. پرسش درمورد داروهای مشخصی است که حساسیت به خورشید را افزایش می‌دهد که منجر به سوختگی مانند دراماتیت می‌شود. به‌گفته‌ی دکتر باستر، آنتی بیوتیک‌ها، آرام‌بخش‌ها و داروهای ضدقارچ می‌تواند، موجب واکنش شود. بنابراین می‌توانید از انواع خوراکی داروهای ضدبارداری، ادرارآور، دیابت و حتی ضدآفتاب‌های شامل PABA استفاده کنید. همیشه درمورد عوارض جانبی و پنهانی هر دارویی که استفاده می‌کنید از پزشکتان بپرسید. حتی گاهی غذاهای معمولی نیز می‌تواند اثر بدی داشته باشد. او می‌گوید: دو زن جوان را می‌شناسم که تلاش می‌کردند موهایشان را با آب لیموترش براق کنند. آن‌ها نمی‌دانستند که آب لیمو ترش چقدر می‌تواند به نور حساس باشد و تا هنگامی که آماس های پوستی وحشتناکی در هر جایی از روی صورت و دست‌هایشان که آبلیمو روی آن ریخت دیدند، متوجه این امر نشده بودند.

 

 

 

۱۲. عاقل باشید.

 

اشتباه مشابه را دوبار تکرار نکنید. دکتر اسکرایبر می‌گوید که، بعد از اینکه سوخته‌اید، ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا پوستتان به حالت طبیعی باز گردد. وقتی آفتاب سوخته می‌شوید و لایه رویی پوستتان کنده می‌شود، پوست جدید بیشتر از همیشه حساس است. به این معنا که اگر مراقب نباشید خیلی سریع‌تر از گذشته می‌سوزید. نسبت به قرار گرفتن در معرض نور خورشید حساس باشید و از خودتان با کرم ضد آفتاب، کلاه و لباس مراقبت کنید.

 

 

 

نکته هوشمندانه: باز هم می‌توانید اشعه‌ی ماوراء بنفش را از پنجره دریافت کنید، بنابراین حتی وقتی که برنامه‌ای برای فعالیت در بیرون ندارید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

 

 https://elanza.com/category/hair-clippers

 

درمان آفتاب سوختگی دریا

 

آفتاب سوختگی در کنار دریا یکی از معایب آن می باشد که با هیچ روش دیگری قابل جبران نبوده و تنها با استفاده از راه های پیشگیری می توان از وقوع آن و تغییر رنگ پوست دست و صورت و بدن خود جلوگیری نمود.

 

 

 

پس از آفتاب سوختگی شدید معمولا پوست بدن حالت بسیار دردناک و ملتهبی به خود خواهد گرفت ، برای تسکین این نوع درد بهترین گزینه برای شما استفاده از حمام خواهد بود.

 

 

 

اما به یاد داشته باشید که حمام شما باید از نوع حمام با آب سرد باشد.

 

زیرا حمام آب گرم در کمترین زمان ممکن شدت آفتاب سوختگی را بیشتر می کند.

 

پس در ابتدا برای تسکین پوست خود حمام بروید .

 

پس از آن به آرامی با نرم ترین حوله ای که در منزل دارید ، پوست خود را خشک نمایید.

 

از کرم های سوختگی برای درمان آفتاب سوختگی در کنار دریا بهره ببرید.

 

این کرم ها خاصیتی تسکین دهنده دارند و علاوه بر آن اثرات التهابی همانند قرمزی را از بین خواهند برد.

 

 

 

از دیگر روش های تسکین درد ناشی از آفتاب سوختگی در کنار دریا می توان به قرار گرفتن در آب جوش شیرین اشاره کرد.

 

 

 

معمولا روش های تسکین دهنده باید در مدت طولانی بر روی پوست شما قرار گیرند تا با سرعت بیشتری به عمل بپردازند. پس صبور باشید و درمان را تا چند هفته ادامه دهید.

 

 

 

نکات پایانی 

 

- برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از ساعت 10 صبح تا 4 بعد ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

 

- از عینک آفتابی و پوشش مناسب استفاده کنید.

 

- هنگامی‌که بیرون می‌روید از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

 

- برخی از سوختگی‌ها شدیدتر از آن هستند که با محصولات معمولی داروخانه درمان شوند.  سوختگی شدید می‌تواند شما را خیلی اذیت کند. اگر از تهوع، لرز، تب، ضعف و سستی، تاول بزرگ، ضعف عمومی، رنگ پریدگی یا خارش شدید رنج می‌برید با پزشکتان مشورت کنید. آگاه باشید اگر به نظر می‌رسد که سوختگی‌اتان در حال گسترش است، شاید دچار عفونت شده باشید.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/cuticle/remedies5-sunburn-body.html

 

lkfu

آفتاب سوختگی به شرایط پوستی مربوط می‌شود که به طور مستقیم در معرض آفتاب قرار گرفته باشد. تابش نور و اشعه ماورابنفش موجود در نور خورشید باعث آسیب به سلول‌های پوست می‌شود و می‌‍تواند انواع مشکلات پوستی را ایجاد کند که برخی از این آسیب‌ها بسیار جدی هستند. اگر شما در معرض آفتاب قرار گرفته باشید اما پوست شما نسوخته باشد، اما باید بدانید که در معرض تابش خورشید بودن هنوز هم می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و سرخ شدن پوست‌تان واقعا می‌تواند نشانه‌ای از آسیب خورشید باشد، به رغم ظاهر سالمی که ممکن است به شما بدهد.
 
علت آفتاب سوختگی چیست؟
علت اصلی آفتاب سوختگی؛ قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب بدون هیچ محافظتی برای مدت زمان طو لانی است. ما برای تامین ویتامین D بدنمان نیاز داریم که در معرض نور آفتاب قرار بگیریم اما آنچه که باید بدان توجه کرد این است که بودن بیش از حد در نور آفتاب جذب اشعه ماورابنفش نور خورشید را به همراه دارد که باعث خسارت DNA سلولی پوست می‌شود و می‌تواند رنگ‌دانه، چین و چروک، خشکی، آفتاب سوختگی، بافت چرمی و حتی سرطان پوست را ایجاد کند.
 
درمان خانگی آفتاب سوختگی
 
۱. برای "درمان آفتاب سوختگی صورت" از کمپرس استفاده کنید.
پس از سوختگی، پوست ملتهب می‌شود. آن را با هر یک از کمپرس‌های موارد زیر خنک کنید.
 به آب سرد یا آب شیر چند تکه‌ یخ اضافه کنید. پارچه ای را در مایع فرو ببرید و روی سوختگی بکشید. هر چند دقیقه یک بار با پارچه‌ای دیگر تکرار کنید. چندیدن بار در روز هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تکرار کنید.
 
استات آلومینیوم. توماس گوسل، می‌گوید اگر خارش شدید است، مخلوطی از آب و پودر استات آلومینیوم را امتحان کنید. پودر استات آلومینیوم از پوست در برابر خشکی بیش از حد و یا خارش محافظت می‌کند.
 
نارون کوهی. فردریک هابرمن می‌گوید، پارچه‌ای را با عصاره‌ی نارون کوهی مرطوب کنید. این داروی گس باورنکردنی به عنوان مسکن و ضد التهاب شناخته شده است. اغلب برای تسکین موقت اعمال می‌شود. برای التهابات خفیف‌تر، تکه‌ایی پنبه‌ی کتان را در مایع فرو برید و به‌آرامی روی آنها بکشید.
 
نکته هوشمندانه: در حین کمپرس همچنین می‌توانید در مقابل پنکه نشسته و بیشتر خنک شوید.
 
درمان آفتاب سوختگی صورت,درمان آفتاب سوختگی,رفع آفتاب سوختگیدرمان آفتاب سوختگی صورت
 
۲. برای درمان آفتاب سوختگی از این مواد غذایی استفاده کنید.
مواد خام موجود در آشپزخانه نیز می‌توانند در آبرسانی به بدن مؤثر باشند. مثلا تانیک اسید موجود در چای سیاه برای درمان آفتاب سوختگی پلک‌ها مفید است. برای تسکین درد پلک‌ها، می‌توانید دو عدد چای کیسه‌ای را در آب سرد بخوابانید و سپس آنها را روی پلک‌هایتان بگذارید. با این کار التهاب و درد کم می‌شود. موارد زیر نیز در درمان آفتاب سوختگی مفیدند:
 
شیر: پارچه‌ی تمیزی را در کاسه‌ای محتوی ۱ فنجان شیر، ۴ فنجان آب و چند قطعه یخ بخوابانید. سپس هر ۲ تا ۴ ساعت، پارچه را به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. پروتئین، چربی و pH شیر، خاصیت ضدالتهابی دارند.
 
نشاسته‌ی ذرت: نشاسته‌ی ذرت را با آب ترکیب کنید تا خمیری ضدالتهاب به‌دست بیاید. آن را مستقیما روی پوست بگذارید تا درد ناحیه‌ی آفتاب‌سوخته کمتر شود.
 
ماست: این ماده نیز مانند شیر دارای پروتئین‌ها و چربی‌هایی است که برای درمان التهاب و درد، مفیدند. برای آرام کردن درد، نواحی سوختگی را با لایه‌ای از ماست بپوشانید. بعد از مدتی آن را بشویید و به‌آرامی با دستمال خشک کنید.
 
کاهو: فکرش را می‌کردید که پیش‌غذای موردعلاقه‌تان در درمان آفتاب سوختگی مؤثر باشد؟ ابتدا برگ‌های کاهو را در آب بجوشانید سپس آنها را از آب بیرون بیاورید و در یخچال بگذارید. پس از چند ساعت با این کاهوهای نرم‌شده، گلوله‌هایی درست کنید و آنها را روی ناحیه‌ی آفتاب‌سوخته قرار بدهید.
 
۳. درمان آفتاب سوختگی دستها با آلوئه ورا :
استفاده از محصولات دارای گیاه آلوئه ورا برای رفع علائم اولیه آفتاب سوختگی مانند درد و سوزش بسیار مفید است همچنین آلوئه ورا در تسکین و خنک کردن پوست بسیارموثر است .
 
۴. این قوانین را به خاطر بسپارید.
اگر خاطرات آفتاب سوختگی برایتان دردناک است، با نکات نورمن لوین، خاطراتتان را تجدید کنید.
 
کرم ضد آفتاب را حدود ۳۰ دقیقه پیش از آنکه خانه را ترک کنید روی پوستتان بزنید، حتی اگر هوا ابری باشد. ( اشعه‌های مضر می‌توند از پوشش ابری نفوذ کند.) فراموش نکنید که از لب‌، دستان و گوش‌هایتان و پشت گردنتان محافظت می‌کند. بعد از شنا کردن و یا تعریق شدید دوباره ضد آفتاب بزنید.
 
کرم ضد آفتاب با قدرت محافظتی بین ۱۵ تا ۳۰ را انتخاب کنید. کرم‌های ضد آفتاب با قدرت ۱۵ تا ۹۴٪ از اشعه‌های مضر خورشید و آن‌هایی که قدرت محافظتی ۳۰ دارند تا ۹۷٪ از پوست محافظت می‌کنند. همچنین به مواد تشکیل دهنده‌ی کرم ضد آفتاب مانند اکسید زینک، تیتانیوم دی‌اکسید و یا آووبنزن نیز دقت کنید. این مواد اشعه‌های فرابنفش A و B را مسدود می‌کنند.
 
بین ساعت ۱۰ صبح تا ۳ عصر ، هنگامی که نور خورشید بسیار قدرتمند است، از پوست مراقبت بیشتری نمائید.
 
هنگامی که شنا نمی‌کنید لباس‌های محافظتی به تن کنید. کلاه، پارچه‌ها با بافت درهم تنیده و آستین بلند کمک می‌کند تا اشعه‌های خورشید در پوست نفوذ نکنند.
 
آفتاب سوختگی پوست بدنپیشنهاد ویژه آرایش و زیبایی, لوازم آرایشی%12 تخفیف خرید عطر و ادکلن اورجینالخدمات حقوقی و ثبت ,وکالتمشاوره حقوقی دعاوی کارگر و کارفرمابستنی ژلاتو,دسر آماده,سفارش بستنیفقط یکبار امتحان کنی،بستنی دیگه‌ای نمیخوری
درمان خانگی آفتاب سوختگی
 
۵. برای "رفع آفتاب سوختگی" پوست را مرطوب کنید.
بعد از شستن و آب کشیدن بدن، از لوسیون‌ها و روغن‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. در غیر این صورت پوست بدن‌تان خشک‌تر می‌شود و بیشتر اذیت می‌شوید. یادتان باشد که مرطوب‌کننده را داخل یخچال نگهداری کنید تا در هنگام استفاده، خاصیت تسکین‌دهندگی آن بیشتر بشود.
 
نکته هوشمندانه: برای خاصیت درمانی بیشتر مرطوب کننده را در فریزر سرد کنید.
 
۶. در هنگام خرید، محصولات مراقبت از پوست را درست انتخاب کنید.
تمام داروخانه‌ها را برای یافتن این شفا دهنده‌های کلیدی زیر و رو کنید.
 
تسکین با هیدروکورتیزون: دکتر باسلر می‌گوید، سوزش و التهاب پوست با کرم موضعی، اسپری و یا پماد شامل ۱٪ هیدروکورتیزون مانند کورتید یا کورتیزون۱۰ تسکین می‌یابد.
 
تسکین با آلوئه‌ورا: دکتر باسلر می‌گوید: ما آماده‌ایم تا مدارک پزشکی بیشتری دال بر بهبود زخم با آلوئه ورا مشاهده نمائیم. برگ آن را قطع کنید و آب آن را بگیرید. اما او اخطار می‌دهد که ابتدا در قسمت کوچکی امتحان کنید تا مطمئن شوید به آلوئه‌ورا حساسیت ندارید.
 
محافظت دربرابر عفونت: به گفته‌ی دکتر اسکرایبر، اگر هرگونه عفونتی دارید یا نگرانید که عفونتی بوجود آید، از پماد ضد باکتریایی که بدون نسخه قابل دریافتند، مانند پلیسپورین یا نئوسپورین استفاده کنید.
 
بی‌حسی با داروی بیهوشی: به‌گفته‌ی دکتر گوسل، اگر سوختگی خفیفی دارید، یک داروی بی‌حسی بدون نسخه می‌تواند درد و خارش را تسکین دهد. آنهایی که حاوی بنزوکائین، بنزیل الکل، لیدوکائین یا دیفنهیدرامین هیدروکلورید هستند را بیابید. اسپری‌ها سریع‌تر از کرم‌ها و پمادها عمل می‌کند، اما هرگز آن‌ها را مستقیما روی صورت اسپری نکنید. به جای اسپری کردن، آن را روی یک تکه گاز پانسمان یا پد پنبه‌ای بپاشید و آن را روی صورتتان بمالید تا از تماس با چشمتان جلوگیری کنید.
 
۷. استفاده از کمپرس یخ برای درمان آفتاب سوختگی
استفاده از کمپرس یخ روش متداولی است که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند. یخ و آب را در ظرفی بریزید. پارچه‌ای را در آن بخوابانید و سپس روی پوست‌تان بگذارید تا التهاب و درد کاهش یابد. این کار را چند مرتبه در روز به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تکرار کنید. اگر خارش و درد امان‌تان را بریده است، با یک پزشک مشورت کنید و در صورت لزوم، داروهای مسکن تهیه کنید.
 
۸. بخورید و بیاشامید!
فواید نوشیدن آب را دست‌ِکم نگیرید. برای جبران اثرات خشکی پوست در اثر آفتاب سوختگی، باید مقدار زیادی آب بنوشید. شاید شما هم مانند بیشتر افراد به میزان آبی که در میوه‌هاست، توجه نمی‌کنید. میوه‌ها نیز میزان قابل‌توجهی آب دارند، بنابراین در درمان خشکی پوست بسیار مفیدند. یک برش از هندوانه حاوی بیش از یک فنجان آب است. میوه‌هایی همچون طالبی و خربزه نیز به شما کمک شایانی می‌کنند. هرکدام از این میوه‌ها سرشار از آب هستند. قدرت پنهان میوه‌ها برای درمان آفتاب سوختگی را از یاد نبرید.
 
۹. برای افتاب سوختگی صورت چکار کنیم؟
هنگام آفتاب‌ سوختگی حتی خوابیدن هم سخت و آزاردهنده می‌شود. اما برای بازیابی توان بدنی و تسکین دردتان، باید بخوابید و استراحت کنید. می‌توانید روی ملافه‌ی رختخواب یا تشک بادی‌تان مقداری پودر بچه بپاشید. تشک بادی حرارت و گرمای کمی در خود حفظ می‌کند و همین موضوع باعث خوابی راحت‌تر می‌شود. اگر پاها و ران‌هایتان دچار آفتاب سوختگی شده است، باید پاها را از سطح قلب بالا ببرید تا به کاهش التهاب کمک بشود.
 
نکته هوشمندانه: اگر پاهایتان سوخته و متورم شده، پاهیتان را تا سطح قلبتان بلند کنید تا به توقف تورم کمک کنید.
 
درمان آفتاب سوختگی صورت,درمان آفتاب سوختگی,رفع آفتاب سوختگیرفع آفتاب سوختگی
 
۱۰. مراقب تاول باشید.
تاول سوختگی را نترکانید چون ممکن است باعث عفونت شود یا جای آن باقی بماند. پس از چند روز تاول‌ها خود به خود فروکش خواهند کرد تا آن وقت سعی کنید مراقب پوست خود باشید.
 
۱۱. در مورد داروهایتان بپرسید.
آیا به نور حساس هستید. درمورد اینکه می‌خواهید عکس بگیرید، نمی‌پرسیم. پرسش درمورد داروهای مشخصی است که حساسیت به خورشید را افزایش می‌دهد که منجر به سوختگی مانند دراماتیت می‌شود. به‌گفته‌ی دکتر باستر، آنتی بیوتیک‌ها، آرام‌بخش‌ها و داروهای ضدقارچ می‌تواند، موجب واکنش شود. بنابراین می‌توانید از انواع خوراکی داروهای ضدبارداری، ادرارآور، دیابت و حتی ضدآفتاب‌های شامل PABA استفاده کنید. همیشه درمورد عوارض جانبی و پنهانی هر دارویی که استفاده می‌کنید از پزشکتان بپرسید. حتی گاهی غذاهای معمولی نیز می‌تواند اثر بدی داشته باشد. او می‌گوید: دو زن جوان را می‌شناسم که تلاش می‌کردند موهایشان را با آب لیموترش براق کنند. آن‌ها نمی‌دانستند که آب لیمو ترش چقدر می‌تواند به نور حساس باشد و تا هنگامی که آماس های پوستی وحشتناکی در هر جایی از روی صورت و دست‌هایشان که آبلیمو روی آن ریخت دیدند، متوجه این امر نشده بودند.
 
۱۲. عاقل باشید.
اشتباه مشابه را دوبار تکرار نکنید. دکتر اسکرایبر می‌گوید که، بعد از اینکه سوخته‌اید، ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا پوستتان به حالت طبیعی باز گردد. وقتی آفتاب سوخته می‌شوید و لایه رویی پوستتان کنده می‌شود، پوست جدید بیشتر از همیشه حساس است. به این معنا که اگر مراقب نباشید خیلی سریع‌تر از گذشته می‌سوزید. نسبت به قرار گرفتن در معرض نور خورشید حساس باشید و از خودتان با کرم ضد آفتاب، کلاه و لباس مراقبت کنید.
 
نکته هوشمندانه: باز هم می‌توانید اشعه‌ی ماوراء بنفش را از پنجره دریافت کنید، بنابراین حتی وقتی که برنامه‌ای برای فعالیت در بیرون ندارید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
 
درمان آفتاب سوختگی دریا
آفتاب سوختگی در کنار دریا یکی از معایب آن می باشد که با هیچ روش دیگری قابل جبران نبوده و تنها با استفاده از راه های پیشگیری می توان از وقوع آن و تغییر رنگ پوست دست و صورت و بدن خود جلوگیری نمود.
 
پس از آفتاب سوختگی شدید معمولا پوست بدن حالت بسیار دردناک و ملتهبی به خود خواهد گرفت ، برای تسکین این نوع درد بهترین گزینه برای شما استفاده از حمام خواهد بود.
 
اما به یاد داشته باشید که حمام شما باید از نوع حمام با آب سرد باشد.
زیرا حمام آب گرم در کمترین زمان ممکن شدت آفتاب سوختگی را بیشتر می کند.
پس در ابتدا برای تسکین پوست خود حمام بروید .
پس از آن به آرامی با نرم ترین حوله ای که در منزل دارید ، پوست خود را خشک نمایید.
از کرم های سوختگی برای درمان آفتاب سوختگی در کنار دریا بهره ببرید.
این کرم ها خاصیتی تسکین دهنده دارند و علاوه بر آن اثرات التهابی همانند قرمزی را از بین خواهند برد.
 
از دیگر روش های تسکین درد ناشی از آفتاب سوختگی در کنار دریا می توان به قرار گرفتن در آب جوش شیرین اشاره کرد.
 
معمولا روش های تسکین دهنده باید در مدت طولانی بر روی پوست شما قرار گیرند تا با سرعت بیشتری به عمل بپردازند. پس صبور باشید و درمان را تا چند هفته ادامه دهید.
 
نکات پایانی 
- برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از ساعت 10 صبح تا 4 بعد ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
- از عینک آفتابی و پوشش مناسب استفاده کنید.
- هنگامی‌که بیرون می‌روید از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
- برخی از سوختگی‌ها شدیدتر از آن هستند که با محصولات معمولی داروخانه درمان شوند.  سوختگی شدید می‌تواند شما را خیلی اذیت کند. اگر از تهوع، لرز، تب، ضعف و سستی، تاول بزرگ، ضعف عمومی، رنگ پریدگی یا خارش شدید رنج می‌برید با پزشکتان مشورت کنید. آگاه باشید اگر به نظر می‌رسد که سوختگی‌اتان در حال گسترش است، شاید دچار عفونت شده باشید.
 
گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته
 
 
رازهای زیبایی
چه افرادی زودتر برنزه می شوند؟رنگ عوض نکنیدآفتاب سوختگی و راههای پیشگیری و درمان آفتاب سوختگیدرمان های خانگی برای آفتاب سوختگیراه های درمان آفتاب سوختگی15 آسیب پوستی در اثر خورشیدمطالب پیشنهادی,وبگردیتنها روش رفع دائمی سفیدی مو!
بهترین محصولات ضدچروک و ضد آفتاب را امروز برای پوستی درخشان سفارش دهید
چه کسانی تضمینی در کنکور قبول میشوند؟ کلیک کنید
ایرانسل به دنبال نیرو است! کلیک کنید وفرم را پرکنید!
میدونستی ایرانسل به دنبال نیروعه! برای استخدام درایرانسل اینجا رزومه بدید
در بازار رایگان کارتون ببین و موبایل سامسونگ برنده‌شو!
کالا ها و خدمات منتخب
ارتودنسی,متخصص ارتودنسی,ارتودنسی نامرئیاصلاح طرح لبخند و زیبایی دندانلباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهبیشترین تنوع لباس کودک برای خرید ازتولیدیلباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهست راحتی دخترانه وپسرانه باتنوع طرح ورنگفروشگاه تخصصی لوازم زناشوییرسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولاتلباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهکفش های عروسکی دخترانه ترند امساللباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهکالکشن بهاره بچگانه/ارزان تر از همه جالیزر هموروئید و بواسیرلیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهرانمبلمان چستر,آینه کنسول,سرویس خوابانتخاب مبلمان متناسب با دکوراسیون منزلتانتازه های آرایش و زیبایی(سلامت پوست، سلامت مو، لوازم آرایشی، آرایش مو، آرایش صورت و...)سایر مطالب آرایشمیکروپیگمنتیشن, میکرو پیگمنتیشن, میکروپیگمنتیشن ابروهمه چیز در مورد میکروپیگمنتیشن و کاربردهای آنشیو صورت, نحوه شیو صورت خانم, مزایای شیو صورت خانمشیو صورت چیست؟ مزایا و معایب شیو صورت خانم هاپاک کردن ژلیش ناخن, پاک کردن ژلیش ناخن در خانه, روشهای پاک کردن ژلیش ناخنآموزش بهترین روش برای پاک کردن ژلیش ناخنآندولیفت چیست, لیزر آندولیفت, شیوه انجام اندولیفتآندولیفت چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟اس وی اف ژل,روش جوانسازی پوستاس وی اف ژل، جدیدترین روش جوانسازیابروی هایپر نچرال, ابروی نچرال, مدل برداشتن ابرو نچرالچگونه ابروی طبیعی و پر داشته باشیم؟لیزر پوست صورت, لیزر پوست, عوارض لیزر پوستمراقبت های پس از لیزر پوستروش تمیز کردن انواع برس مو ,نظافت برس مو , چگونه برس فلزی را تمیز کنیمبهترین روش برای تمیز کردن برس موفیشیال صورت در منزل, مراحل فیشیال صورت در خانه, فیشیال صورتچگونه پوست صورت خود را در خانه پاکسازی کنیم؟ (فیشیال صورت)آموزش بافت مو حصیری مجلسی, آموزش تصویری بافت مو حصیری, عکس مدل بافت مو حصیریآموزش تصویری بافت مو حصیریطراحی بیبی بومر ناخن, مراحل کاشت ناخن بیبی بومر, بیبی بومر با لاکبیبی بومر چیست؟ آموزش کاشت و لاک بیبی بومرجینکو بیلوبا, جینکو بیلوبا برای درمان ریزش موجینکوبیلوبا برای درمان ریزش موسایر مطالب آرایشبهترین دندانپزشک،لمینت,کامپوزیتمعاینه دندان کودکان *دندانپزشکی ستاره شرقمحوطه سازی,طراحی فضای باز,سورن باممحوطه سازی فضای سبز در حداقل فضای ممکنلباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهلباس های خاص کودک رواینجا باقیمت عالی بخرلباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهسفارش ست نوزادی با متریال الیاف طبیعیاخباربازارفرهنگ و هنرسلامتگردشگریسرگرمیاسرار خانه داریدنیای مدآرایش و زیباییروانشناسیزناشوییآشپزی و تغذیهکودکان و والدینمذهبیکامپیوتر و اینترنتعلمیورزشمجله خودروآرایش و زیبایی( مروری بر گذشته )ماسکهای مخصوص پوستهای خشک,ماسکهای زیبایی مخصوص پوستهای خشک,درمان خشکی پوستماسکهای زیبایی مخصوص پوستهای خشککاشت ناخن,روش کاشت ناخن,کاشت قالب ناخنکدام روش کاشت ناخن بهتر است؟آرایش چشم با سایه صورتی, آرایش چشم صورتی, سایه صورتیآرایش چشم صورتیآرایش چشم دودی, آرایش چشم, آرایش چشم دودی زیباآرایش چشم دودیپلکسر چیست, پلکسر رفع افتادگی پلکپلکسرچیست مزایا و عوارض آن کدامند؟محکم شدن ناخن‌ها, تقویت ناخن, سلامت ناخن‌های دست و پاسفید و محکم شدن ناخن‌های دست و پاپاکسازی صورت, پاکسازی پوست در خانه, روش پاکسازی پوست صورتمراحل پاکسازی پوست صورتخط خنده,از بین بردن خط خنده,بهترین راه حل درمان خط خندهاز بین بردن خط خنده با درمان خانگیسایه چشم شاین و براق,سایه چشم شاین ,سایه چشم براقمدل های سایه چشم شاین و براقخشکی پوست ,رفع خشکی پوست,درمان سریع خشکی پوسترفع خشکی پوست در روزه‌دارانلیفت و لمینت ابرو چیست, لیفت و لمینت ابرو, همه چیز درباره لیفت و لمینت ابرولیفت و لمینت ابرو چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟آرایش با لباس صورتی کمرنگ ,آرایش با لباس صورتی ,آرایش صورت برای لباس صورتیچه آرایشی را با لباس صورتی کمرنگ ست کنیم؟ماسک زغالی,ماسک زغالی چیست,روش استفاده صحیح از ماسک زغالیماسک زغالی چیست و چه فوایدی دارد؟

 



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

کبد زندگی ما را حفظ می کند. کبد دومین ارگان بزرگ بدن بعد از پوست محسوب می شود. کبد بی وقفه و به طور خستگی ناپذیر برای سلامت نگه داشتن بدن کار می کند و وظایف خود را به خوبی انجام می دهد. هرچیزی که می خورید یا می نوشید، باید از فیلتر کبد عبور کنند. عبور از فیلتر فروشگاه اینترنتی . کبد باعث می شود که سم های موجود در غذا از بین برود، قند خون تنظیم شود و سپس قند اضافی به شکل گلیکوژن ذخیره شود، کربوهیدرات و پروتئین اضافه نیز برای ستفاده های بعدی ذخیره گردد و همچنین یک مایع طلایی در کبد تولید می شود که به آن صفرا می گویند و باعث شکستن چربی ها می گردد.

در نتیجه مقدار مورد نیاز چربی را جذب می کند و اضافات آن را از طریق مدفوع دفع می نماید. همچنین می تواند سلول های خونی و قدیمی آسیب دیده را بازسازی کند. کبد آهن ذخیره می کند و مولکول های مخصوص انعقاد خون را نیز تولید می نماید. 

 

مواد شیمیایی، غذاهای مضر، نوشابه ها، الکل، آلودگی ها و استرس مداوم مشکلات زیادی را برای بدن ما به وجود می آورد که ممکن است به کبد نیز آسیب بزنند. همه ما در طول روز در معرض بیش از 84 هزار ماده شیمیایی هستیم که برای بدن آسیب زا هستند.

 

هم چنین غذاهایی که می خوریم، تا حدی با ضرر و زیان همراه می باشند. چربی بالا ، قند و غذاهای فرآوری شده نیز بیشتر از همیشه در فروشگاه ها، رستوران ها و تبلیغات تلویزیون دیده می شوند که همگی باعث ایجاد سم در بدن می گردند و به کبد آسیب رسانده و آن ها را سم زدایی می کند. زمانی که تمامی مواد آسیب زا همراه با استرس وارد بدن شوند، فشار زیادی به کبد وارد می گردد و در نتیجه سطح بالای کورتیزول تولید شده که در عملکرد کبد نیز دخیل است و بیماری های کبد را به وجود می آورد که حدود 80 تا 100 میلیون مردم جهان را درگیر می کند. 

 

در نتیجه باید از کبد خود مراقبت کنید تا بتوانید زندگی سالمی برای خود تضمین کنید. باید کلسترول و متابولیسم هورمونی را برای سم زدایی تحت نظر بگیرید و سطح انرژی و عملکرد ذهنی خود را نیز بسنجید. 

 

خستگی

 

چگونه بفهمیم که کبد بیش از حد کار کرده است و نیاز به سم زدایی دارد ؟

علائم و نشانه های اولیه فشار کبدی و کار کردن بیش از حد کبد چه چیزهایی هستند ؟ آیا سیگنال های هشدار دهنده ای وجود دارد که بتوان از آن ها جلوگیری کرد ؟ در این قسمت از سلامت نمناک 7 علامت را به شما معرفی می کنیم که هشدار می دهد کبد شما نیاز به مراقبت بیشتری دارد. 

 

1. خستگی :

خستگی یکی از شکایت هایی است که افراد مختلف در طول زندگی دارند. خستگی باعث می شود که کبد شما تحت فشار قرار بگیرد. کبد گلوکز را به گلیکوژن تبدیل می کند. پس بدیهی است که می تواند در بدن ذخیره شود و در موارد مورد نیاز به گلوکز تبدیل شده و در بدن آزاد گردد و تولید انرژی می کند. کبد از طریق ذخیره سازی گلیکوژن و تولید گلوکز به تامین انرژی و مبارزه با خستگی کمک می کند. اگر کبد تحت فشار باشد و به پاکسازی نیاز داشته باشد، نمی تواند به خوبی قند خون را تنظیم کند. در نتیجه خستگی و میل زیاد به مواد شیرین به وجود خواهد آمد.

 

2. ناتعادلی هورمون ها و سندروم های پیش از قاعدگی

کبد بدن را از مواد شیمیایی و آلوده کننده ها سم زدایی می کند و همچنین هورمون های ما را نیز سم زدایی کرده که شامل استروژن بالا می باشد. پس جای تعجب نیست هنگامی که کبد در انجام دادن این وظیفه با مشکل همراه باشد، استروژن زیاد در بدن توانایی دفع را نداشته باشد. علائم استروژن بالا در خانم ها شامل سندروم پیش از قاعدگی، فیبروم سینه، تغییر حالات و روحیه، اضافه وزن، بهم ریختگی های قاعدگی و غیره است. 

 

3. نفخ شکم و گاز اضافه در بدن و یبوست

زمانی که مایع صفرا در بدن آهسته حرکت کند و یا ساکن بماند، وضعیت دل و روده فرد نیز به هم می ریزد و گاهی اوقات یبوست به وجود می آید. مواد سمی از باکتری پاتوژنیک نیز باعث انجام پروسه های سم زدایی در کبد می گردد و در نتیجه نا تعادلی در عملکرد کبد باعث تجمع گاز اضافی و احساس نفخ بعد از خوردن غذا خواهد شد.

https://elanza.com/category/face-brushes

نفخ شکم

 

4. سطح بالای فلزات سنگین

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین مثل فلزهای صنعتی کشاورزی و یا تکنولوژی می تواند برای کبد آسیب رسان باشد. نیروی سوخت زغال و پلاستیک، فلزات لوازم الکتریکی و غیره همگی برای کبد آسیب رسان هستند. فلزهای سنگین می توانند باعث آسیب به کبد شوند و بیماری های مختلفی را به وجود بیاورند . زمانی که سم زدایی کبد با مشکل روبه رو شود، فلزهای سنگین در بدن تجمع می کنند.

 

معمولاً سه نوع تست از جمله تست خون، تست ادرار و سنجش میزان سطح جیوه مو می تواند میزان تجمع فلزات را به خوبی نشان دهد. دیگر آزمایش ها نیز برای این پروسه انجام می گیرد. 

 

5. ادرار تیره و پوست زرد

 

زمانی که میزان زیادی از بیلی روبین در خون وجود داشته باشد، بیماری زردی به وجود می آید و رنگ پوست و ادرار زرد تیره خواهد شد و در نهایت باعث ایجاد مشکل در عملکرد کبد می شود. 

 

6. آلرژی و حساسیت به مواد شیمیایی 

زمانی که کبد تحت فشار باشد و به پاکسازی نیاز داشته باشد ، ممکن است که به مواد شیمیایی، بیشتر واکنش نشان دهد . مواد شیمیایی مثل گازوئیل ، کروسن ، گاز طبیعی ، حشره کش ها ، حلال ها ، مواد چسبنده ، چسب ها، انواع پارچه ها ، فرمالدهید ، مواد پاک کننده، داروها و غیره جزء این مواد شیمیایی هستند.

 

آلرژی های فصلی نیز در این شرایط بدتر می شود و در نتیجه حساسیت به مواد غذایی افزایش پیدا می کند. کبد مسئول شکستن هیستامین اضافه در بدن است و زمانی که آسیب ببیند و یا به پاکسازی نیاز داشته باشد، هیستامین زیادی در بدن تجمع پیدا می کند. افرادی که آسیب دیدگی کبد آن ها زیاد باشد، سطح هیستامین خون آن ها بیشتر از حالت طبیعی می شود. 

 

7. بد خوابی

سالانه تقریباً 60 میلیون نفر از مردم دچار اختلالات خواب می شوند . مشکلات خواب شامل دیر به خواب رفتن، زود بیدار شدن از خواب، پریدن از خواب، بی کیفیت و بیش از حد سبک بودن خواب و غیره می باشد. معمولاً برای بهبود این مسئله از داروهای خواب آور استفاده می کنند. راه کارهای ریلکسیشن نیز در این امر موثر خواهد بود اما یکی از ساده ترین راهکار ها بهبود عملکرد کبد است.

 

آشفتگی های خواب معمولاً در افرادی که دچار بیماری های مزمن کبد هستند، بیشتر دیده می شود زیرا متابولیسم ملاتونین در چنین افرادی با مشکل روبرو است. ملاتونین ، هورمون " ریتم شبانه روزی " است که بدن ما به طور طبیعی در تاریکی آن را تولید می کند و باعث می شود که خواب شبانه بهتری داشته باشیم. 

 

در صورت دارا بودن موارد زیر حتما باید کبد خود را پاکسازی کنید: 

 

 به طور منظم از قهوه ، الکل ، چربی مضر ، شکر ، طعم دهنده های مصنوعی، شیرین کننده ها و یا رنگ غذا استفاده می کنید.

 سیگاری هستید.

 در معرض مواد شیمیایی زیاد مثل محصولات پاک کننده ، عطر و ادکلن و پاک کننده های خشک قرار دارید.

 در شهرهای بزرگ و صنعتی زندگی می کنید.

سم زدایی کبد

 

راه هایی برای پاکسازی کبد در منزل

در این مورد و با موضوع پاکسازی کبددر خانه با روش های گیاهی و کاملا طبیعی پیش از این در بخش سلامت نمناک بسیار گفته ایم و در این مطلب هم مجدد به مواردی اشاره می کنیم که شامل:

 

1. افزایش مصرف پتاسیم

پتاسیم از جمله موادی است که به پاکسازی کبد کمک زیادی می کند. 

 

برخی از مواد غذایی حاوی پتاسیم عبارتند از: 

 

 اسفناج

 آووکادو

 سیب زمینی شیرین

 موز

 ماهی سالمون

 لوبیا سفید 

2. مصرف جگر

 

جگر مرغ و گاو هر دو حاوی مواد مغذی هستند که برای سلامت کبد مفید می باشند. اگر تحمل مصرف این خوراکی را ندارید، می توانید از مکمل های موجود در داروخانه ها استفاده کنید. 

 

3. تنقیه قهوه

قهوه به سلامت و تقویت کبد کمک می کند. دو قاشق غذاخوری پودر قهوه را با سه فنجان آب تسویه شده بجوشانید و بعد از خنک شدن در کیت تنقیه قرار دهید و استفاده کنید. • تنقیه به فروکردن آب یا هر نوع مایع دیگری به داخل روده بزرگ می گویند که برای پاک کردن روده از پلیدی و کثیفی و فساد انجام می شود.

 

پودر قهوه 

 

4. مصرف گیاه قاصدک

 

گیاه قاصدک را دم کنید و هر روز بعد از صبحانه بنوشید که در روند پاکسازی کبد بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

 

5. مصرف مکمل های مخصوص

 

از جمله مکمل هایی که باعث بهبود بافت کبد، تقویت دیواره های سلولی کبد و در نتیجه پاکسازی کبد می شود، می توان به زردچوبه ، قاصدک و خار مریم اشاره کرد. 

 

6. مصرف آب سبزیجات خام

 

نوشیدن آب سبزیجات مختلف گوارش را آسان می کند و جذب مواد مغذی را راحت تر خواهد کرد و در کل برای سلامت و پاکسازی کبد بسیار حائزاهمیت خواهد بود. 

 

7. مصرف یک حبه سیر خام

 

مصرف یک حبه سیر خام به صورت ناشتا برای دفع سموم و فلزات سنگین کبد بسیار موثر است. برای رفع بوی بد آن می توانید مقداری آب لیموترش میل کنید و یا آدامس بجوید.

لایه برداری و پاکسازی طبیعی پوست صورت با ماسک منافذ جو و چای سبز

همه ما از پاکسازی بدن شنیده ایم و اطلاعاتی در این زمینه داریم اما در رابطه با پاکسازی پوست چطور؟ پوست به دلیل اینکه خیلی در معرض آلودگی قرار دارد لایه برداری منظم ان به درخشندگی و سلامت پوست کمک میکند.

محصولات شیمیایی برای پاکسازی صورت در آرایشگاه ها و فروشگاه ها موجود است اما ما در این بخش از نمناک نسخه ی موثر از چای سبز و جو را برای پاکسازی صورت معرفی میکنیم که برای داشتن پوست صاف و زیبا حتما باید ان را امتحان کنید.

با جو برای منافذ پوست ماسک پاکسازی آماده کنید

ماسک منافذ پوست

ماسک لایه بردار جو برای پاکسازی منافذ پوست

مواد لازم:

یک فنجان چای سبز دم کرده

2 قاشق غذاخوری آرد جو

2 قاشق غذاخوری آگار

روش تهیه ماسک برای پاکسازی منافذ پوست:

به چای سبز دم کرده آرد جو را اضافه و خوب ترکیب کنید بعد پودر آگار را اضافه کنید، مواد را حرارت دهید تا شروع به جوشیدن کند البته دقایقی زمان می برد.

و قتی یک مقدار از دما افتاد که مطمئن شدید میتوانید روی پوست ماسک کنید این کار را انجام دهید فقط مواد خیلی سرد نشود که سفت شود این ماسک را روی پوست تمیز و حتی لب ها می توانید استفاده کنید ، بعد از دقیقه 20 دقیقه ماسک را از روی صورت بشویید.

ماسک پاکسازی پوست

ماسک برای پاکسازی منافذ پوست

فواید ماسک پاکسازی و لایه برداری منافذ پوست:

پوست را تغذیه و به جوانسازی و درخشندگی آن کمک می کند

از چین و چروک پوست جلوگیری می کند

پوست را سفت و محکم میکند

چای سبز به پوست درخشندگی می دهد و منافذ را پاک میکند

خارش وقرمزی پوست را از بین می برد و باعث نرمی پوست میشود

این ماسک گرم است و هنگامی که روی صورت ماسک می کنید منافذ پوست را باز می کند و وقتی خنک شد منافذ بسته می شود.

منبع:

https://namnak.com/%D9%BE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D8%A8%D8%AF.p63810



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

انواع مزوتراپی برای صورت؛ مزایا، روند درمان
مزوتراپی که از آن تحت عنوان جوان سازی پوست یاد می شود یک شیوه غیر جراحی است که برای درمان مشکلات پوستی مانند پیری مورد استفاده قرار می گیرد. در این شیوه از انواع مواد معدنی، آنزیم، ویتامین و هورمون هایی که مورد تائید سازمان غذا و دارو قرار دارد استفاده می شود. این ترکیبات از طريق یک سرنگ به درون لایه های عمیق پوست ارسال می شوند.
مزوتراپی صورت چیست؟
مزوتراپی صورت روشی است که در آن پزشک به منظور کشیدگی و جوانسازی خرید محصولات کالیستا از الانزا  پوست، از سوزن های بسیار ریز برای تزریق و رساندن آنزیم ها، هورمون ها و ویتامین ها به پوست شما استفاده می کند. این شیوه برای نخستین بار در فرانسه به وسیله دکتر میشل پیستور و برای کمک به کاهش درد ناشی از مشکلات پزشکی اختراع شد. با این حال، بعدا از آن برای جدا کردن چربی( اغلب بعنوان جایگزینی برای لیپوساکشن) استفاده شد.

 

مزوتراپی صورت ,مزوتراپی چاقی صورت ,انواع مزوتراپی صورت
انواع مزوتراپی صورت

 

انواع مزوتراپی
انواع مختلفی از این شیوه جوانسازی پوست وجود دارد که بسته به نوع مشکل شما، مثل کمبود کلاژن، طاسی و ریزش مو ، تجمع چربی و ... یکی از آن ها جهت درمان مورد استفاده قرار میگیرد.

 

بیشتر بخوانید: مزوتراپی مو

نمونه های کاربرد مزوتراپی پوست در زیبایی:
- کشیدن پوست صورت( لیفتینگ) و درمان افتادگی صورت

- رفع پف دور چشم و افتادگی پلک

- رفع تیرگ‍ی دور چشم

- درمان چاقی موضعی بدن، اندام و صورت

- درمان سلولیت و افتادگی پوست اندامها و صورت

- درمان ملاسما و لک بارداری یا لک صورت

- درمان ریزش مو و تقویت موها

- درمان استریا( ترک خوردن پوست بدنبال بارداری)

- درمان ریزش مو ( آلوپسی)

- رفع غبغب زیر چانه و گردن (بیشتر بخوانید: چگونه غبغب را آب کنیم؟)

 

مزوتراپی صورت ,مزوتراپی چاقی صورت ,انواع مزوتراپی صورت
کاربرد مزوتراپی در زیبایی

 

چه نواحی از بدن را میتوان با مزوتراپی درمان کرد؟
معمولاً مزوتراپی برای جوان سازی و بازسازی پوست برای بخش های مختلف بدن انجام می شود که بعضی از این قسمت ها عبارتند از:

- صورت

- پیشانی

- اطراف چشم ها

- گونه ها

- اطراف دهان

- چانه

- گردن و سینه

- دست ها

 

مزوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟
مزوتراپی نوعی روشی مراقبتی و جوانسازی است که تقریباً تمام اشخاص بالای ۲۵ سال میتوانند از آن استفاده کنند، با جبران هیالورونیک از دست رفته آب رسانی انجام می شود.

 

همینطور این شیوه برای افرادی که پوست خشکی دارند و یا افرادی که به واسطه دخانیات، سولاریوم، افتاب و… پوست خشک و افتاده دارند بسیار توصیه می شود( البته نه تمام افراد، برای تشخیص قطعی نخست باید از نزدیک معاینه شوید)

 

آیا انجام مزوتراپی صورت دردناک است؟
چنانچه از اشخاص مختلفی که تا کنون از این شیوه درمانی استفاده نموده اند در مورد تجربه مزوتراپی صورت سوال کنید، بی تردید جوابهای متنوعی خواهید گرفت چرا‌که درد از نظر هر کسی تعریف خاصی دارد!

 https://www.digikala.com/brand/callista/

معمولاً درد ناشی از انجام مزوتراپی پوست صورت به اندازه ای نیست که فرد نتواند آنرا تحمل کند! ولی چنانچه شما جزء آن دسته از افرادی هستید که نسبت به درد حساسیت زيادي دارید، می توانید پیش از انجام این کار از کرمهای بی حس کننده استفاده نمایید.

 

مزوتراپی صورت ,مزوتراپی چاقی صورت ,انواع مزوتراپی صورت
مزوتراپی و جوان‌سازی پوست

 

عارضه های جانبی و خطرات مزوتراپی
در مزوتراپی به دلیل اینکه دارو به صورت موضعی و دقیقاً در محل دچار مشکل تزریق می شود، عارضه های جانبی نادر و محدود هستند. بعضی عوارضی که تا کنون گزارش شده اند عبارت اند از:

 

- واکنش آلرژیک یا حساسیت به داروها و مواد تزریق شده به پوست – حساسیت ها امکان دارد بلافاصله یا پس از مدتی نمایان شوند. معمولاً خفیف بوده و نادر هستند.

 

- یکی از مواد استفاده شده در مزوتراپی به اسم لیستین گاهی سبب التهاب و ورم موضعی می شود.

 

- عفونت های پوستی- این عارضه بیشتر ناشی از خطای کادر درمانی و گاهی به علت عدم رعایت مراقبت های پس از درمان به وسیله بیمار است.

 

- ظاهر شدن لکه های تیره یا روشن در محل تزریقات


پیشنهاد ویژه
لباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهست راحتی دخترانه وپسرانه باتنوع طرح ورنگلیزر هموروئید و بواسیرلیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهرانمشاوره خانواده,مشاوره قبل از ازدواج,درمان افسردگیقبل از گرفتن پاسخ این سوالات ازدواج نکنید!

- کبودی و خون مردگی در محل تحت درمان

 

- ایجاد زخم، اسکار یا بدشکلی در محل تحت درمان

 

- التهاب بافت چربی زیرپوستی

 

- تقریبا همه ی این عوارض و خطرات نادر هستند الانزا  و تنها التهاب است که امکان دارد در بعضی از بیماران به شکل موقت ایجاد شود.

 

مزوتراپی صورت ,مزوتراپی چاقی صورت ,انواع مزوتراپی صورت
مزوتراپی صورت

 

مراقبتهای لازم جهت انجام مزوتراپی
1 هفته قبل و پس از انجام این روش جوانسازی پوست باید استفاده از داروهای ضد التهاب( NSAID) و آسپرین را متوقف کنید. چرا‌که مصرف این داروها منجر به کبودی و خونریزی محل درمان شده میشوند.

 

چه کسانی نباید از هیچ یک از انواع مزوتراپی استفاده کنند؟
در صورتی که در یکی از دسته های زیر قرار میگیرد، بهتر است که از انجام این روش درمان پرهیز کنید چرا‌که احتمال پیدایش عوارض گفته در شما بیشتر میشود:

 

- به یکی از انواع بیماریهای پوستی مبتلا هستید

- التهاب پوستی دارید

- دیابت دارید

- هموفیلی هستید

- باردار هستید

 

مزوتراپی صورت ,مزوتراپی چاقی صورت ,انواع مزوتراپی صورت
ماندگاری مزوتراپی صورت

 

ماندگاری نتایج مزوتراپی صورت چقدر است؟
از آنجایی که ماده ی تزریق شده، سریعا بر روی پوست تأثير می گذارد، نتایج مزوتراپی بعد از نخستین جلسه ی درمانی قابل مشاهده هستند. با این وجود، نتایج مزوتراپی موقتی هستند و برای حفظ نتایج، لازم است که مزوتراپی تکرار شود. معمولاً توصیه می شود که دو جلسه ی درمانی نخست طی یک ماه انجام شود و بعد از آن، جلسه درمانی سوم با فاصله زمانی سه ماهه باشد. بعد از آن، برای حفظ نتایج مزوتراپی کافیست این درمان را سالی یکبار تکرار کنید.

 

لاغر کردن و رفع چاقی صورت با شیوه مزوتراپی
مزوتراپی یک روش تزریق بدون جراحی با طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی است و جایگزینی کم تهاجمی و کم هزینه نسبت به دیگر شیوه هایی است که چاقی صورت را رفع می کند و برای بهبودی نیازی به ماهها دوری بیمار از کار نیست.

 

پیش از جلسه درمان چاقی صورت، فرد ارزیابی، اندازه گیری و عکس برداری می شود. کرم بی حسی برای مناطق مورد نیاز استفاده می شود. مناطق تحت درمان با یک ضد عفونی کننده تمیز می شود و آنگاه به ناحیه مورد نظر تزریق انجام می شود. بطور کلی برای کسب نتایج قابل قبول 3 تا 4 جلسه در فواصل 2 تا 4 هفته لازم است.

 

بعد از جلسه مزوتراپی قدری تورم، حساسیت به لمس، قرمزی و کبودی در مناطق تحت درمان دیده می شود. باید مقدار زيادي مایعات بنوشید و پس از درمان ناحیه را ماساژ دهید. مزوتراپی عملاً بدون درد است، نیاز به هیچ زمان بهبودی ندارد، نیاز به هیچ باندپیچی زیاد ندارد و بدون بی هوشی انجام می شود.

 

سم زدایی پوست را از کجا آغاز کنیم؟
سم زدایی پوست مثل سم زدایی سایر اعضای بدن ضروری و لازم است چرا که پوست علاوه بر جنبه زیبایی بخشی از سلامت بدن در بر می گیرد پس مراقبت اصولی از آن اهمیت ویژه ای دارد. در این بخش از نمناک قرار نیست ماسک و یا لوسیون خاصی برای پاکسازی پوست صورت و بدن معرفی کنیم بلکه مراحل پایه برای سم زدایی این عضو را خواهیم گفت.

5 مواد لازم برای سم زدایی پوست
آب
نوشیدن اب به مقدار کافی پوست را سم زدایی میکند،آب ابتدا سموم را ازدستگاه گوارش بیرون ریخته و روند کاهش موادشیمیایی را تسریع می بخشد
برای این منظور حداقل 6 لیوان روزانه آب بنوشید تا از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کنید.
سم زدایی پوست
اهمیت نوشیدن آب در سم زدایی پوست
نسخه ای خانگی برای سم زدایی پوست
1ق چ اب لیمو و نصف ق چ عسل را با آب صبحها ترکیب کرده و بنوشید تاپوست بهتری داشته باشید.
فیبر
همانطور که میدانید فیبر یکی ازمواد حیاتی برای هضم است و قارچها و عفونت را دفع می کند و در نتیجه آکنه و جوش ازبین میبرد؛ پیشنهاد ما مصرف روزانه 38گرم فیبر برای آقایان و25گرم برای خانم هاست . برای تامین فیبر کافی و مورد نیاز بدن لوبیا، میوه ، مغزها و سبزیجات منابع خوبی هستند.
محصولات بدون مواد شیمیایی
بسیاری ازلوازم ارایشی حاوی پارابن هستند که تخریب کننده زیبایی است ، حتی بسیاری ازداروها حاوی مواد شیمیایی هستند که برای پوست مناسب نیست پس تا حد ممکن از مصرف مواد شیمایی حاوی این ترکیب خودداری کنید.
پروبیوتیک
هضم خوب از فاکتورهای حیاتی درسلامت پوست است ، پروبیوتیک ها که اغلب جز باکتری های مفید بشمارمیرودبرای سلامت روده نیازند. ماست ، کفیر، شکلات تیره و کیمچی منبع غنی از پروبیوتیک است.
تعرق
استحمام بعد از یک ورزش بسیار در ریشه کن کردن سموم موثر است پس ورزش برای تعریق و استحمام صحیح و به موقع را برای سم زدایی پوست فراموش نکنید.
ماسکی فوق العاده و شگفت انگیز برای سم زدایی پوست صورت و بدن
سم زدایی پوست

روش های خانگی و گیاهی برای سم زدایی پوست
مواد لازم
نصف ق چ نمک دریا
نصف ق چ خاک سفید و سبز
روغن گیاهی
آب سیب
ذغال فعال
دستورالعمل
نمک و خاک را ترکیب مقداری به ان آب یا چای سبز اضافه تا خمیری درست شود و 3دقیقه خمیر را روی پوست بمالید بعد به آرامی با ولرم بشویید.
بخار
ظرفی را از آب گرم پر کنید و 2 یا 3 قطره روغن ترجیحا زیتون درآن بریزید و صورت را 10 دقیقه بخور دهید.
ماسک
3یا4 تکه ذغال با اق غ آب سیب ترکیب و 1 ق چ خاک سفید به آن اضافه وترکیب کنید و روی صورت بجز چشم ها بمالید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/cuticle/mesotherapy3-form.html



:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

 

ورزش های صورت برای بهبود پوست عبارت است از حرکاتی زنجیره ای و منقبض خرید محصولات زی فام از الانزا کننده و محرک برای تحت فشار گذاشتن و آزاد سازی عضلات صورت است که شکلی از بدنسازی ،اما برای صورت و گردن است.این نرمش ها علاوه بر افزایش حجم عضلات صورت ،باعث بالا کشیدن و به اصطلاح لیفتینگ ملایم پوست صورت هم میش وند.در واقع با این نرمش ها گردش خون زیر پوست بیشتر می شود و در نتیجه اکسیژن و مواد مغدی بیشتری به سلول های مختلف در همه قسمتهای صورت می رسد.

 

ورزش صورت چگونه عمل میکند؟

 

این ورزش ها که به فشیال اکسرسایز معروف هستند.با اکسیژن رسانی و تغذیه بهتر و بیشتر سلول های زیر پوست و تحریک عروق خونی نواحی مختلف صورت ،باعث تخریب سلول های آسیب دیده و ترمیم سلول های در معرض آسیب می شوند و روند سلول سازی را بهبود می بخشند ؛در نتیجه پوست حالتی تمیز تر و شفاف تر پیدا می کند.این نرمش ها پوست را قادر می سازند تا هنگام استفاده از مرطوب کننده ،آن را بهتر و بیشتر جذب کند و چروک ها با روند بسیار کند تری ظاهر شوند ؛یعنی به نوعی پیری پوست را به تعویق می اندازند.مهم ترین ویژگی آن ها هم این است که هر لحظه قابل اجرا و کاملا رایگان است.

 

ورزش برای پیشانی

 

پیشانی یکی از بارزترین محل های ایجاد چروک است که به راحتی دچار عارضه ی پیری پوست می شود.

با انجام تمزینات زیر به بهبود این ناحیه از صورت کمک زیادی می کنید و از تعداد چروک های سطحی آن می کاهید.

 

۱-به پشت روی تخت دراز بکشید ؛طوریکه سرتان از لبه ی تخت آویزان باشد.تا حد امکان ابروهایتان را بالا بکشید تا حلقه ی چشمانتان باز تر شود .دوباره به حالت اولیه برگردید.این تمرین را ۱۰بار تکرار کنید.

 

۲-صاف بنشینید.در حالیکه صورت خود را به جلو میکشید ،ابروهایتان را روی چشمانتان بفشارید و روی بینی تان تا حد امکان چین بیندازید .تا ۱۰ بشمارید و بعد ریلکس شوید.این تمرین را ۵بار تکرار کنید.

 

۳-تا آنجا که می توانید ،روی پیشانی تان چروک بیندازید و ابروهایتان را تا حدامکان به سمت هم فشار دهید.سپس آنها را تا آنجا که می شود ،از هم باز کنید ؛انگار دچار حیرت شده اید.این تمرین را ۵ بار تکرار کنید.

 

ورزش های مخصوص چانه

 

حتما می دانید که دو سمت چانه محل خوبی برای ذخیره چربی های مازاد بدن هستند که پس از مدتی به شکل غبغب با آویزان شدن دو سمت آرواره ها خود را نشان می دهد.روزانه میتوانید در دو نوبت این نرمش ها را برای بهبود ظاهر دو سمت چانه انجام دهید:

 

۱-صاف بنشینید.سرتان را عقب بکشید و نگاهتان به سقف باشد.در حالیکه لبهایتان کاملا بسته اند ،سعی حرکات هنگام جویدن را انجام دهید.در این حال حس می کنید عضلات گردن و اطراف گلویتان فعال و درگیر می شوند .این رنمش را ۲۰ بار تکرار کنید.

 

۲-طوری به شکل طاق باز روی تخت بخوابید که سرتان از ناحیه ی گردن از یک سمت تخت آویزان شود.به آرامی سرتان را بالا بیاورید و به سمت قفسه ی سینه تان نگه دارید.در همین حالت تا ۱۰ بشمارید،سرتان را به آرامی آزاد کنید و به سمت عقب و حالت اولیه اش برگردانید.این نرمش را ۵ بار انجام دهید.
پیشنهاد ویژه
خدمات زیبایی ، پوست و مو ,خدمات پوست مو زیباییدیگه از زرد بودن دندون هات خجالت نکشلباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهباکمتراز300تومان این ست 5تکه نوزادی روبخرعسل طبیعی,درمان سرطان,خرید عسلنجات از سرطان با معجزه عسل گیاهی

 

۳-صاف بنشینید و صورتتان را به سمت جلو ببرید.در حالیکه لب هایتان بسته است،سعی کنید دندانهایتان را از هم فاصله بدهید؛طوریکه آرواره هایتان به سمت بالا و پایین بروند.تا ۱۰ بشمارید و دوباره به حالت اول برگردید.این تمرین را ۵بار تکرار کنید.

 

۴-صاف بنشینید و سرتان را تا جایی که میتوانید به عقب خم کنید .در این حالت چند بار دهانتان را کاملا باز و بسته کنید تا کشیدگی ماهیچه های گردن و صورت خود را حس کنید.

 

ورزش برای گونه ها

 

افتادگی گونه ها و شل شدن چربی های زیر پوست این قسمت از بدن به همراه کاهش ویژگی الاستیکی پوست صورت باعث بروز چروک و ایجاد فرم سگینک میشود.انجام این تمرین ها به شما کمک می کند تا گونه هایتان دیرتر به این حالت طبیعی پیری برسند:

 

۱-با لب های بسته آرام لبخند بزنید؛سپس گونه هایتان را روی لثه ها و دندانهایتان منقبض کنید .تا ۱۰ بشمارید،دوباره آرام شوید و این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

 https://www.digikala.com/brand/citray/

۲-برای انجام این تمرین جلوی آیینه بنشینید و به چهره خود نگاه کنید.در حالیکه دهانتان بسته است،تا جایی که می توانید لبخند کشیده ای بزنید تا گوشه های لب تان باز و دندانهایتان نمایان شود.آنقدر عضلاتتان را منقبض کنید تا کشش عضلات را کاملا حس کنید .تا ۵ بشماریدو به حالت اول کمی صبر کنید و بعد ۱۰ بار این نرمش را تکرار کنید.

 

۳-در حالیکه لب هایتان بسته است ،پشت لب های بالاییتان باد بیندازید.در همان حالت تا ۱۰ بشمارید؛سپس این باد را به پشت لپ چپ و قسمت بالای آن هدایت کنید؛طوریکه لپتان باد کند.۱۰ ثانیه به همین حالت بمانید و این کار را با لپ راستتان نسز به همسن ترتیب تکرار کنید.بعد باد را به سمت پایین خود بفرستید و ۱۰ ثانیه صبر کنید .سپس باد را خارج کنید و کمی ریلکس شوید،این تمرین را ۵ بار تکرار کنید.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/cuticle/exercising2-facial-rejuvenation.html



:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

شما میتوانید انتخاب کنید که جوان بمانید یا پیر شوید, امروزه جوان ماندن خرید محصولات سی گل از الانزا دست خودتان است و 40 سالگی خیلی زود است برای پیر شدن. اگر نمیدانید چگونه در 40 سالگی زیبا و جوان بمانید راه هایی را به شما معرفی میکنیم که به این زودی پیر نشوید و زیبا بمانید پس با این بخش از دنیای مد نمناک همراه باشید.

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم؟
آرایش صورت مناسب سن

هر ده سال که از سن شما میگذرد باید تغییرات اساسی در سبک آرایش تان بوجود بیاورید زیرا پوست تان دچار تغییرات میشود پس شما باید آرایش مناسب پوست تان را پیدا کنید. آرایش صورت در 40 سالگی باید ساده باشد زیرا شما دیگر یک دختر بیست ساله نیستید سعی کنید به رنگ های ملایم آرایش کنید. کرم پودری که زیاد با رنگ پوست تان تفاوت نداشته باشد را انتخاب کنید, کمی ریمل بزنید و با یک رژلب ملایم آرایش تان را تکمیل کنید.

کرم شب بزنید

کرم شب خاصیت ضد پیری دارد و پوست را بازسازی میکند به همین دلیل فرایند پیری را به تاخیر می اندازد پس کرم شب فراموش نشود.

زیبایی در 40 سالگی

خداحافظی با موهای زائد

موهای زائد را به روش اپیلاسیون از بین ببرید, از آنجایی که با افزایش سن موهای زائد بیشتر میشود شما باید به طور منظم هر چند وقت یکبار موهای زائد را اپیلاسیون کنید تا جوانی را در خود زنده کنید.

رنگ موی مناسب

در 40 سالگی حتما موهای سفید بین موهای خانم ها دیده میشود برای جوان و زیبا ماندن باید موهای سفید را بپوشانید پس بهترین راه رنگ کردن موها است, رنگ موهای بلوند مناسب شما نیستند سعی کنید رنگ مویی انتخاب کنید که به رنگ موهای خودتان نزدیک باشد.

استفاده از کرم های ضد چروک

یکی از رازهای برخی از زنان در چهل سالگی استفاده از کرم های ضد چروک است . کرم های ضد چروک پوستتان را به خوبی تغذیه می کند پس لوسیون ها و کرم های ضد چروک موجود در بازار را انتخاب کنید و از آن استفاده نمایید . دقت نمایید که نیازی نیست گران ترین آن ها را انتخاب کنید زیرا گران تر بودن این کرم ها ربطی به موثر تر بودن آن ها ندارد.

استفاده روزانه از ضد آفتاب

برای حفاظت از پوست تان و پیشگیری از لکه های سیاه، چین و چروک و پیری زودرس هر روز از کرم ضد آفتاب با SPF50استفاده نمایید زیرا اثر خورشید بر پوست بعد از 40 سالگی نمایان تر می شود .

در روزهای زمستان نیز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید . مقدار این کرم باید به اندازه باشد و هر چند ساعت یکبار تمدید شود. اشعه های آفتاب حتی در روزهای ابری و بارانی هم به پوست شما آسیب می رسانند و موجب پیری زود می شوند.

استفاده از تونر

تونرها از مهمترین محصولات مراقبت از پوست هستند . استفاده از تونربه دلیل ترکیبات موجود در آن موجب استحکام پوست شده و از پیر شدن پوست جلوگیری می کند . اگر تا بحال از تونر استفاده نکرده اید برای جوان تر شدن پوستتان از تونر غافل نشوید . با این حال امروزه یکی محسوب می شود. تونر به دلیل ترکیباتی که دارد.

جوان ماندن در چهل سالگی

مراقبت های پوست بعد از چهل سالگی
لایه برداری منظم پوست

برای از بین رفتن لایه شاخی پوست و منافذ باز پوست پوستتان را مرتب لایه برداری نمایید . لایه برداری درمانی است که کمک می کند از بین برود وو ضم سم زدایی پوست نفوذ محصولات مراقبتی به پوست را بهبود دهد.

استفاده از کرم های مرطوب کننده

راز جوان ماندن زنان و مردان فرانسوی استفاده مداوم از کرم مرطوب کننده است . برای جوان ماندن شما نیز روزانه صورت، گردن و دست هایتان را با کرم مرطوب کننده ، مرطوب و چرب نمایید.

پوشیدن لباس های مناسب اندام و نو

اگر می خواهید جوان تر از سن تان دیده شوید به نوع لباس پوشیدن خود دقت کنید و لباس هایی را به تن کنید که مد روز و متناسب اندامتان باشد . لباس های فیت تنتان شما را جذاب ترو جوان تر نشان می دهد.

لباس های قدیمی و از مد افتاده را دور بریزید و لباس های نو و شادتر را جایگزین اش کنید.

لبخند بیشتر

برای اینکه جوان بمانید باید استرس و ناراحتی را از خود دور کنید پس قسمتی از زمانتان را به کارهای مورد علاقه خود اختصاص دهید و با دوستان تان بگذرانید تا لبخند همیشه مهمان لبانتان شود.

https://elanza.com/brand/face-doux

ماساژ صورت و بدن

راز خانم های چهل ساله ای که جوان مانده اند ماساژ صورتشان است . آنها برای بهبود گردش خون و جلوگیری از تضعیف پوست و کاهش چروک زودرس پوست صورت خود را ماساژ می دهند.

ماساژ بدن یکی از راههای بسیار خوب رهایی از استرس است. زمانی که تمام استرس از شما دور می شود و آرام می شوید، جوان تر نیز به نظر می آیید.

ماساژ صورت

تغییر مدل مو

برای جوان به نظر رسیدن لازم است تغییری در مدل موهایتان ایجاد کنید . مدل مویی را انتخاب نمایید که مناسب فرم صورت تان باشد و شما را زیبا و جذاب نماید.

زدن لاک ناخن

برای داشتن ظاهری جوانتر ، دست و پای خود را لاک بزنید زیرا دست هایی که لاک دارند، بسیار جوان از دست های بدون لاک به چشم می آیند.

برداشتن ابرو پهن

ابرو ها با بالا رفتن سن باریک تر می شوند برای جوان تر به نظر رسیدن ، به ابروهایتان به کمک تتو، کاشت ابرو یا با یک مداد ابروفرم دلخواه را بدهید.

استفاده از رژ گونه

برای جوانتر به نظر رسیدن چهره تان از رژ گونه استفاده نمایید . چهره ای شاداب و جوان با زدن رژگونه صورتی برای خود بسازید اما از پودرهایی که چین و چروک صورت شما را تشدید می کنند، خودداری کنید.

استفاده از ماسک های صورت

برای جوانتر و شاداب تر به نظر رسیدن ، به پوست صورت تان رسیدگی کنید و هفته ای یک بار از مواد طبیعی و گیاهی ماسک خانگی درست کنید و ماسک را به صورت تان بزنید تا پوست تان شفاف و براق شود.

جوانی پوست صورت

رازهای جوان ماندن و زیبایی در 40 سالگی
کانتور کردن

برای جوانتر به نظر رسیدن می توانید با سایه های تیره و روشن مواد آرایشی روی صورت حجم و عمق ایجاد کنید و بخش هایی از صورت را برجسته تر و یا بخش های دیگر صورت را گودتر نمایید. روش های کانتور کردن برای فرم صورت هر کس متفاوت است.

استفاده از پاک کننده های ضدپیری

برای اینکه همیشه جوان بمانید ، هیچ گاه نگذارید آرایشتان برای ساعت های طولانی روی پوستتان بماند زیرا پوست صورت و روزنه های آن باید قابلیت تنفس داشته باشد تا جوان بماند. پس همیشه از پاک کننده هایی که خاصیت ضدپیری دارند ، استفاده کنید.

https://www.digikala.com/brand/sea-gull/

بلند کردن موها

موهای بلند شما را زیبا و جوانتر نشان می دهد پس موهای خود را کوتاه نکنید و مدل های چند لایه که سبک تر و حجیم تر به نظر می رسند را در چهل سالگی انتخاب نمایید.

سفید کردن دندان ها

برای جوانتر به نظر رسیدن دندان های خود را با مراجعه به متخصص زیبایی دندان نسبت به سفید کردن آن ها اقدام کنید.برای سفید ماندن دندان ها سیگار کشیدن را ترک کنید و بعد از هر بار نوشیدن چای یا قهوه دهان خود را با آب خالی بشویید تا دندان ها رنگ نگیرند.

کاشت ناخن

ناخن ها با تغییر سطح هورمون ها در بدن، شکننده می شوند. هر ماه یک بار برای انجام مانیکور و پدیکور مراجعه کنید و نسبت به کاشت ناخن اقدام کنید.

زیبایی ناخن ها

این نکات سلامتی موجب جوان ماندن شما می شود
مصرف ویتامین

برای مراقبت از پوست بعد از 40 سالگی و جلوگیری از پیر شدن ویتامین C و E به رژیم غذایی تان بیافزایید. ویتامین C دارای آنتی اکسیدان است و موجب کاهش رادیکال های آزاد می شود و در کلاژن سازی به بدن کمک کرده و باعث استحکام و انعطاف پذیری پوست می شود.ویتامین E نیز جریان خون را بهبود بخشیده و بافت ها را احیا می کند.

مصرف مکمل های ایزوفلاون

برای کاهش تاثیرات هورمونی از ایزوفلاون ها Isoflavones بویژه سویا استفاده نمایید . این هورمون های گیاهی اپیدرم پوست را هیدراته کرده و احیا می کنند.

نوشیدن مقدار زیادی آب

برای هیدراته شدن پوستتان و جلوگیری از پیری همیشه آب مصرف نمایید و پس از 40 سالگی بیشتر آب بنوشید.

محدود کردن مصرف سدیم

مصرف سدیم در روز باید 2300 میلی گرم یا 1 قاشق چای خوری باشد . مصرف زیاد سدیم در مواد غذایی، رطوبت پوست را از بین می برد بلکه موجب گودی زیر چشم می شود.

مدیتیشن

مدیتیشن ، استرس را از شما دور می کند ، استرس سبب بروز پیری زودرس می شود پس برای جلوگیری از پیری زود رس مدیتیشن انجام دهید.

مدیتیشن برای جوانی

مصرف پروتئین

اگر پوست، ناخن ها و موی شما آسیب دیده است، یکی از دلایل آن می تواند کمبود پروتئین باشد. داشتن رژیم غذایی سالم که تمام مواد مغذی را شامل چربی های سالم، غلات، پروتئین، میوه و سبزیجات دارد، شما را جوان تر و بانشاط تر نشان می دهد. اما اگر بدن تان با کمبود این مواد مواجه شود، تاثیری برعکس خواهد داشت، به خصوص روی موهایتان که عمدتا از پروتئین ساخته شده است.

انجام تمرینات ورزشی

ورزش منظم برای سلامتی شما ضروری است و باعث می شود که ظاهری جوان تر داشته باشید. کافی ست ورزش کردن را آغاز کنید تا طی چند ماه تاثیر فوق العاده آن را ببینید.

خواب کافی

برای جلوگیری از پیری زود رس تحت هیچ شرایطی از 8 ساعت خواب شب تان نگذرید. افرادی که کمبود خواب دارند ، نشانه های پیری در آنها به مراتب بیشتر از افرادی است که خواب کافی دارند.

محدود کردن مصرف قند

مصرف زیاد قند و شکر روی پوست صورت تاثیر زیادی گذاشته و موجب چین و چروک می شود پس مصرف مواد قندی را کاهش دهید .

سالم خوری

برای داشتن پوست زیبا، صاف و جوان در طول روز از مواد غذایی تازه و ارگانیک و سالم استفاده کنید و از خوردن غذاهای آماده و فست فود، چرب و شور و شیرین اجتناب نمایید.

منبع: https://namnak.com/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-40-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DA%AF%DB%8C.p69358



:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 | نظرات ()