کبودی لب نشانه چیست؟
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

کبودی لب نشانه چیست؟

اگر لب‌هایتان کبود شوند، نشان می دهد بدن شما دچار کمبود اکسیژن شده است.

وقتی در معرض سرمای شدید قرار می‌گیرید، بدن شما جریان خون را در سطح پوست کمتر کرده و برای حفظ گرما در اندام‌های حیاتی مثل قلب، مغز و کلیه‌ها، خون را به درون بدن هدایت می‌کند. این کار اکسیژن را در مویرگ‌های سطحی پوست کم کرده و رنگ پوست را در لب‌ها، آبی (کبود) نشان می‌‌‌دهد.

کبودی لب‌ها ممکن است نشانه کمبود ‌اکسیژن خون در اثر سیگار کشیدن یا استنشاق گازهای سمی باشد.

اگر لب‌هایتان کبود و پوستتان رنگ پریده است، ممکن است دچار کم‌خونی فقر آهن باشید. آهن جزئی حیاتی در هموگلوبین (ماده‌ای که رنگ قرمز به خون‌ می‌دهد) است. غیر از کمبودهای تغذیه‌ای، از دیگر عوامل کمبود آهن خون، قاعدگی خانم ها و زخم را می‌توان نام برد، یعنی هر چیزی که باعث کم شدن خون بدن شود.

در کودکان، کبودی لب‌ها و سرفه شدید ممکن است نشانه خروسک شدید باشد که بسیار شایع است.

لب‌هایی که ناگهان کبود شوند – همراه با تنگی نفس و تند شدن ضربان قلب – زنگ خطری برای بیماری قلبی یا شش‌ها (ریه ها) هستند. در این حالت احتمالا دچار ناراحتی شدید قلب شده‌اید، یا شش‌هایتان در اثر سینه پهلو، برونشیت، آسم یا آمفیزم، اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند.

وجود لخته خون در شش هم این حالت را ایجاد می‌کند و باید فورا به اورژانس مراجعه کرد.

اما اگر کبودی لب در اثر سرما باشد، برای رفع آن کارهای زیر را می‌توانید انجام دهید:
- حوله‌ای بزرگ یا پتویی را به سر تا پای خود بپیچید. هر چه بیشتر خود را گرم کنید، زودتر مرکز بدن گرم شده و خون به لب‌ها و انگشتان دست و پا برمی‌گردد.

- نوشیدن مایعات گرم هم به انبساط رگ‌های خونی و جریان بهتر خون کمک می‌کند. اما قهوه نخورید، کافئین موجود در قهوه رگ‌های خونی را تنگ‌تر می‌کند.
پیشنهاد ویژه
تیکبانبلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!افزایش قد,بهترین را افزایش قد,جراحی افزایش قدافزایش 8سانتی متری قد در4 ماهترک اعتیاد,مرکز ترک اعتیاد,درمان اعتیادکلینیک ترک اعتیاد در مناطق مختلف تهران

- ورزش کنید. حرکات ورزشی بدون توقف دست و پا، گردش خون را سریع‌تر کرده و اکسیژن بیشتری به بافت‌ها می‌رساند و به‌سرعت رنگ پوست و لب را بر‌می‌گرداند.

https://elanza.com/mag/category/care-health/

- سیگار نکشید. کشیدن سیگار، اکسیژن بدن را کم کرده و باعث تنگی رگ‌های خونی می‌شود.

چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- اگر لب‌هایتان ناگهان کبود شد و ضربان قلبتان بالا رفت، عرق کردید یا به سرفه افتادید و دچار تنگی نفس شدید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

- اگر لب‌ها و ناخن‌های کودکتان کبود شد و سرفه شدید، تب یا تنگی نفس داشت، فورا او را نزد پزشک ببرید.

رازهای آرایشی برای داشتن لبخند زیبا
داشتن لب ها و لبخند زیبا در زیبایی و جذابیت چهره تاثیر شگفت انگیزی دارد و این موضوع برای خانم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر شما لبخند زیبایی ندارید نگران نباشد در این بخش از دنیای مد نمناک شما را با رازهای آرایشی برای داشتن لبخند زیبا آشنا میکنیم . دندان های سفید، لب های برجسته و خوشرنگ جزو مواردی است که برای داشتن لبخند زیبا لازم دارید.

رازهای آرایشی

رازهای آرایشی برای زیبایی لبخند
کرم برنزه برای صورت

برای کانتورینگ صورت از کرم برنزه در قسمت های زیر استخوان گونه و پایین بینی استفاده کنید این کار باعث سفید تر دیده شدن دندان ها میشود.

رژلب قرمز

همه خانم ها رژلب قرمز دوست دارند و فرقی نمیکند پوست تان سفید باشد یا سبزه این رنگ رژلب برای همه مناسب است، رژلب قرمز تاثیر شگفت انگیزی در سفید دیده شدن دندان ها دارد و در نهایت جذابیت خاصی به لب ها میبخشد.

https://elanza.com/mag/

راز زیبایی لب

راز زیبایی لب و لبخند
برجسته کردن لب ها

داشتن لب هایی برجسته باعث زیباتر شدن لبخندتان هم میشود پس اگر لب های برجسته ای ندارید این مراحل را طی کنید:

خط لب بزنید
رژلب بزنید
برق لب بزنید
کانسیلر بزنید
آرایش لب

آرایش لب حرفه ای
وازلین برای دندان ها

شاید برایتان جالب باشد که وازلین خاصیت سفید کنندگی دندان ها را دارد، به دندان هایتان وازلین بزنید تا سفید و برای شوند اینطوری وقتی لبخند میزنید دندان هایتان مانند مروارید میدرخشند.

 عطرهای بازیگران معروف برخلاف انچه شاید برخی فکر کنند با حساسیت خاصی انتخاب نمی شود و اکثر آنها حتی تنوع طعم عطر هم ندارند و سالهاست از یک نوع عطر استفاده می کنند برخی هم با توجه به فصل و موقعیت عطر خود را تغییر می دهند.

خوش تیپها و همه چیز تمام ها عطر را بخشی از اکسوارهای مهم می دانند. حالا اگر شما در به اینکه به خودتان اهمیت می دهید و به زبان ساده زیاد به خودتان می رسید بد نیست بدانید ستاره های مشهور چه نوع عطری را انتخاب می کنند.

ریتا اورا

این ستاره ی هالیوودی Chanel Chance را عطر مورد علاقه اش معرفی می کند و با اصطلاح زبان خودش در مورد این عطر می گوید " برای بوی این عطر می میرم"

 ریتا اورا

آماندا سیفرید

این بازیگر مشهور هالیوود عطر Lucky Mag را سالهاست که استفاده می کند و از طرفداران پروپاقرص عطرهای خنک است.البته او همچنین می گوید:

من اخیرا به عطری که سالها قبل از آن استفاده می کردم، بولگاری گرین تی (Bvlgari Green Tea) علاقمند شدم.

آماندا سیفرید 

 

کورتنی کارداشیان:

کارداشیان جوان عطرمخصوص خود را طبق فصل انتخاب می کند و برای فصل پاییز و زمستان  Michael by Michael Kors و برای فصل بهار و تابستان Jivago 24K را بهترین عطر می داند .

کورتنی کارداشیان 

 

وانسا هادجن

وانسا هادجن در وب سایت اختصاصی خود در مورد عطر مورد علاقه اش نوشته:«آکوالینا پینک شوگر ( Aqualina Pink Sugar) بویی شیرین شبیه پشمک دارد

 وانسا هادجن

 

دیانا آگرون

دیانا آگرون در مورد استفاده از لوازم و اکسسوار آرایشی خود را یک میانه رو معرفی می کند اما عطر را نمی توان ندید بگیرد.دیانا عطر ملایم و خانمانه ی "Hanae Mori Magic Moon را عطر مورد علاقه اش معرفی می کند.

دیانا آگرون 

https://elanza.com/mag/category/mode-and-fashion/

 

هتر موریس

هتر موریس عطر Luv-a-licious Perfume Spray.  را بهترین عطر و اسپری برای سبک شخصیت پرانرژی خود می داند.

 هتر موریس

 

بلیک لیولی

بازیگر سریال دختران خبرچین در یک گفتگو با یک مجله ی استرالیایی  (Gossip Girl ) از عطر مورد علاقه خود این گونه می گوید: باربری بیت(Burberry The Beat) بویی خنک، شاداب و بسیار تاثیرگذار دارد.

 بلیک لیولی

 

اما استون

اما استون با لحنی متفاوت از عطر مورد علاقه اش می گوید. او عطر  Chanel Gardénia را عطر مورد علاقه اش معرفی می کند و جالب است بدانید که اما این عطر را به بالشتش می زند تا با بوی ملایم این عطر به خواب برود.

 اما استون

 

رونی مارا

رونی مارا می گوید زمانی که قرار است در یک میهمانی و یا بنامه ی ویژه شرکت کنم باید تمام لباس هایم سرتاپا بوی Carnival Wax in Black بدهد.

 رونی مارا

 

اشلی بنسون

این ستاره ی هالیوود در وب سایت شخصی اش می گوید:هر زنی یک Channel مورد علاقه به سبک خودش دارد و عطر مورد علاقه ی من  Coco Madamoiselle است

اشلی بنسون 

 

کیتی پری

کیتی پری همچنان از یکی از برندهای قدیمی استفاده می کند:«عطر تیری موگلر (Thierry Mugler) را دوست دارم چون به گروه سنی خاصی تعلق ندارد. من می توانم آن را هم حالا در سن 25 سالگی و هم 65 سالگی استفاده کنم. 

 

منبع:

https://namnak.com/%D8%B1%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%84%D8%A8.p19055





:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: