درمان خانگی آفتاب سوختگی
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

آفتاب سوختگی به شرایط پوستی مربوط می‌شود که به طور مستقیم در معرض آفتاب قرار گرفته باشد. تابش نور و اشعه ماورابنفش موجود در نور خورشید باعث آسیب به سلول‌های پوست می‌شود و می‌‍تواند انواع مشکلات پوستی را ایجاد کند که برخی از این آسیب‌ها بسیار جدی هستند.

 اگر شما در معرض آفتاب قرار گرفته باشید اما پوست شما نسوخته باشد، اما باید بدانید که در معرض تابش خورشید بودن هنوز هم می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و سرخ شدن پوست‌تان واقعا می‌تواند نشانه‌ای از آسیب خورشید باشد، به رغم ظاهر سالمی که ممکن است به شما بدهد.

 

 

https://elanza.com/category/face-washer-cleansers

علت آفتاب سوختگی چیست؟

 

علت اصلی آفتاب سوختگی؛ قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب بدون هیچ محافظتی برای مدت زمان طو لانی است. ما برای تامین ویتامین D بدنمان نیاز داریم که در معرض نور آفتاب قرار بگیریم اما آنچه که باید بدان توجه کرد این است که بودن بیش از حد در نور آفتاب جذب اشعه ماورابنفش نور خورشید را به همراه دارد که باعث خسارت DNA سلولی پوست می‌شود و می‌تواند رنگ‌دانه، چین و چروک، خشکی، آفتاب سوختگی، بافت چرمی و حتی سرطان پوست را ایجاد کند.

 

 

 

درمان خانگی آفتاب سوختگی

 

 

 

۱. برای "درمان آفتاب سوختگی صورت" از کمپرس استفاده کنید.

 

پس از سوختگی، پوست ملتهب می‌شود. آن را با هر یک از کمپرس‌های موارد زیر خنک کنید.

 

 به آب سرد یا آب شیر چند تکه‌ یخ اضافه کنید. پارچه ای را در مایع فرو ببرید و روی سوختگی بکشید. هر چند دقیقه یک بار با پارچه‌ای دیگر تکرار کنید. چندیدن بار در روز هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تکرار کنید.

 

 

 

استات آلومینیوم. توماس گوسل، می‌گوید اگر خارش شدید است، مخلوطی از آب و پودر استات آلومینیوم را امتحان کنید. پودر استات آلومینیوم از پوست در برابر خشکی بیش از حد و یا خارش محافظت می‌کند.

 

 

 

نارون کوهی. فردریک هابرمن می‌گوید، پارچه‌ای را با عصاره‌ی نارون کوهی مرطوب کنید. این داروی گس باورنکردنی به عنوان مسکن و ضد التهاب شناخته شده است. اغلب برای تسکین موقت اعمال می‌شود. برای التهابات خفیف‌تر، تکه‌ایی پنبه‌ی کتان را در مایع فرو برید و به‌آرامی روی آنها بکشید.

 

 

 

نکته هوشمندانه: در حین کمپرس همچنین می‌توانید در مقابل پنکه نشسته و بیشتر خنک شوید.

 

 

 

درمان آفتاب سوختگی صورت,درمان آفتاب سوختگی,رفع آفتاب سوختگی

درمان آفتاب سوختگی صورت

 

 

 

۲. برای درمان آفتاب سوختگی از این مواد غذایی استفاده کنید.

 

مواد خام موجود در آشپزخانه نیز می‌توانند در آبرسانی به بدن مؤثر باشند. مثلا تانیک اسید موجود در چای سیاه برای درمان آفتاب سوختگی پلک‌ها مفید است. برای تسکین درد پلک‌ها، می‌توانید دو عدد چای کیسه‌ای را در آب سرد بخوابانید و سپس آنها را روی پلک‌هایتان بگذارید. با این کار التهاب و درد کم می‌شود. موارد زیر نیز در درمان آفتاب سوختگی مفیدند:

 

 

 

شیر: پارچه‌ی تمیزی را در کاسه‌ای محتوی ۱ فنجان شیر، ۴ فنجان آب و چند قطعه یخ بخوابانید. سپس هر ۲ تا ۴ ساعت، پارچه را به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. پروتئین، چربی و pH شیر، خاصیت ضدالتهابی دارند.

 

 

 

نشاسته‌ی ذرت: نشاسته‌ی ذرت را با آب ترکیب کنید تا خمیری ضدالتهاب به‌دست بیاید. آن را مستقیما روی پوست بگذارید تا درد ناحیه‌ی آفتاب‌سوخته کمتر شود.

 

 

 

ماست: این ماده نیز مانند شیر دارای پروتئین‌ها و چربی‌هایی است که برای درمان التهاب و درد، مفیدند. برای آرام کردن درد، نواحی سوختگی را با لایه‌ای از ماست بپوشانید. بعد از مدتی آن را بشویید و به‌آرامی با دستمال خشک کنید.

 

 

 

کاهو: فکرش را می‌کردید که پیش‌غذای موردعلاقه‌تان در درمان آفتاب سوختگی مؤثر باشد؟ ابتدا برگ‌های کاهو را در آب بجوشانید سپس آنها را از آب بیرون بیاورید و در یخچال بگذارید. پس از چند ساعت با این کاهوهای نرم‌شده، گلوله‌هایی درست کنید و آنها را روی ناحیه‌ی آفتاب‌سوخته قرار بدهید.

 

 

 

۳. درمان آفتاب سوختگی دستها با آلوئه ورا :

 

استفاده از محصولات دارای گیاه آلوئه ورا برای رفع علائم اولیه آفتاب سوختگی مانند درد و سوزش بسیار مفید است همچنین آلوئه ورا در تسکین و خنک کردن پوست بسیارموثر است .

 

 

 

۴. این قوانین را به خاطر بسپارید.

 

اگر خاطرات آفتاب سوختگی برایتان دردناک است، با نکات نورمن لوین، خاطراتتان را تجدید کنید.

 

 

 

کرم ضد آفتاب را حدود ۳۰ دقیقه پیش از آنکه خانه را ترک کنید روی پوستتان بزنید، حتی اگر هوا ابری باشد. ( اشعه‌های مضر می‌توند از پوشش ابری نفوذ کند.) فراموش نکنید که از لب‌، دستان و گوش‌هایتان و پشت گردنتان محافظت می‌کند. بعد از شنا کردن و یا تعریق شدید دوباره ضد آفتاب بزنید.

 

 

 

کرم ضد آفتاب با قدرت محافظتی بین ۱۵ تا ۳۰ را انتخاب کنید. کرم‌های ضد آفتاب با قدرت ۱۵ تا ۹۴٪ از اشعه‌های مضر خورشید و آن‌هایی که قدرت محافظتی ۳۰ دارند تا ۹۷٪ از پوست محافظت می‌کنند. همچنین به مواد تشکیل دهنده‌ی کرم ضد آفتاب مانند اکسید زینک، تیتانیوم دی‌اکسید و یا آووبنزن نیز دقت کنید. این مواد اشعه‌های فرابنفش A و B را مسدود می‌کنند.

 

 

 

بین ساعت ۱۰ صبح تا ۳ عصر ، هنگامی که نور خورشید بسیار قدرتمند است، از پوست مراقبت بیشتری نمائید.

 

 

 

هنگامی که شنا نمی‌کنید لباس‌های محافظتی به تن کنید. کلاه، پارچه‌ها با بافت درهم تنیده و آستین بلند کمک می‌کند تا اشعه‌های خورشید در پوست نفوذ نکنند.

 

 

 

آفتاب سوختگی پوست بدن

پیشنهاد ویژه

 آرایش و زیبایی, لوازم آرایشی%12 تخفیف خرید عطر و ادکلن اورجینالخدمات حقوقی و ثبت ,وکالتمشاوره حقوقی دعاوی کارگر و کارفرمابستنی ژلاتو,دسر آماده,سفارش بستنیفقط یکبار امتحان کنی،بستنی دیگه‌ای نمیخوری

 

درمان خانگی آفتاب سوختگی

 

 

 

۵. برای "رفع آفتاب سوختگی" پوست را مرطوب کنید.

 

بعد از شستن و آب کشیدن بدن، از لوسیون‌ها و روغن‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. در غیر این صورت پوست بدن‌تان خشک‌تر می‌شود و بیشتر اذیت می‌شوید. یادتان باشد که مرطوب‌کننده را داخل یخچال نگهداری کنید تا در هنگام استفاده، خاصیت تسکین‌دهندگی آن بیشتر بشود.

 

 

 

نکته هوشمندانه: برای خاصیت درمانی بیشتر مرطوب کننده را در فریزر سرد کنید.

 

 

 

۶. در هنگام خرید، محصولات مراقبت از پوست را درست انتخاب کنید.

 

تمام داروخانه‌ها را برای یافتن این شفا دهنده‌های کلیدی زیر و رو کنید.

 

 

 

تسکین با هیدروکورتیزون: دکتر باسلر می‌گوید، سوزش و التهاب پوست با کرم موضعی، اسپری و یا پماد شامل ۱٪ هیدروکورتیزون مانند کورتید یا کورتیزون۱۰ تسکین می‌یابد.

 

 

 

تسکین با آلوئه‌ورا: دکتر باسلر می‌گوید: ما آماده‌ایم تا مدارک پزشکی بیشتری دال بر بهبود زخم با آلوئه ورا مشاهده نمائیم. برگ آن را قطع کنید و آب آن را بگیرید. اما او اخطار می‌دهد که ابتدا در قسمت کوچکی امتحان کنید تا مطمئن شوید به آلوئه‌ورا حساسیت ندارید.

 

 

 

محافظت دربرابر عفونت: به گفته‌ی دکتر اسکرایبر، اگر هرگونه عفونتی دارید یا نگرانید که عفونتی بوجود آید، از پماد ضد باکتریایی که بدون نسخه قابل دریافتند، مانند پلیسپورین یا نئوسپورین استفاده کنید.

 

 

 

بی‌حسی با داروی بیهوشی: به‌گفته‌ی دکتر گوسل، اگر سوختگی خفیفی دارید، یک داروی بی‌حسی بدون نسخه می‌تواند درد و خارش را تسکین دهد. آنهایی که حاوی بنزوکائین، بنزیل الکل، لیدوکائین یا دیفنهیدرامین هیدروکلورید هستند را بیابید. اسپری‌ها سریع‌تر از کرم‌ها و پمادها عمل می‌کند، اما هرگز آن‌ها را مستقیما روی صورت اسپری نکنید. به جای اسپری کردن، آن را روی یک تکه گاز پانسمان یا پد پنبه‌ای بپاشید و آن را روی صورتتان بمالید تا از تماس با چشمتان جلوگیری کنید.

 

 

 

۷. استفاده از کمپرس یخ برای درمان آفتاب سوختگی

 

استفاده از کمپرس یخ روش متداولی است که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند. یخ و آب را در ظرفی بریزید. پارچه‌ای را در آن بخوابانید و سپس روی پوست‌تان بگذارید تا التهاب و درد کاهش یابد. این کار را چند مرتبه در روز به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تکرار کنید. اگر خارش و درد امان‌تان را بریده است، با یک پزشک مشورت کنید و در صورت لزوم، داروهای مسکن تهیه کنید.

 

 

 

۸. بخورید و بیاشامید!

 

فواید نوشیدن آب را دست‌ِکم نگیرید. برای جبران اثرات خشکی پوست در اثر آفتاب سوختگی، باید مقدار زیادی آب بنوشید. شاید شما هم مانند بیشتر افراد به میزان آبی که در میوه‌هاست، توجه نمی‌کنید. میوه‌ها نیز میزان قابل‌توجهی آب دارند، بنابراین در درمان خشکی پوست بسیار مفیدند. یک برش از هندوانه حاوی بیش از یک فنجان آب است. میوه‌هایی همچون طالبی و خربزه نیز به شما کمک شایانی می‌کنند. هرکدام از این میوه‌ها سرشار از آب هستند. قدرت پنهان میوه‌ها برای درمان آفتاب سوختگی را از یاد نبرید.

 

 

 

۹. برای افتاب سوختگی صورت چکار کنیم؟

 

هنگام آفتاب‌ سوختگی حتی خوابیدن هم سخت و آزاردهنده می‌شود. اما برای بازیابی توان بدنی و تسکین دردتان، باید بخوابید و استراحت کنید. می‌توانید روی ملافه‌ی رختخواب یا تشک بادی‌تان مقداری پودر بچه بپاشید. تشک بادی حرارت و گرمای کمی در خود حفظ می‌کند و همین موضوع باعث خوابی راحت‌تر می‌شود. اگر پاها و ران‌هایتان دچار آفتاب سوختگی شده است، باید پاها را از سطح قلب بالا ببرید تا به کاهش التهاب کمک بشود.

 

 

 

نکته هوشمندانه: اگر پاهایتان سوخته و متورم شده، پاهیتان را تا سطح قلبتان بلند کنید تا به توقف تورم کمک کنید.

 

 

 

درمان آفتاب سوختگی صورت,درمان آفتاب سوختگی,رفع آفتاب سوختگی

رفع آفتاب سوختگی

 

 https://elanza.com/category/comb

 

۱۰. مراقب تاول باشید.

 

تاول سوختگی را نترکانید چون ممکن است باعث عفونت شود یا جای آن باقی بماند. پس از چند روز تاول‌ها خود به خود فروکش خواهند کرد تا آن وقت سعی کنید مراقب پوست خود باشید.

 

 

 

۱۱. در مورد داروهایتان بپرسید.

 

آیا به نور حساس هستید. درمورد اینکه می‌خواهید عکس بگیرید، نمی‌پرسیم. پرسش درمورد داروهای مشخصی است که حساسیت به خورشید را افزایش می‌دهد که منجر به سوختگی مانند دراماتیت می‌شود. به‌گفته‌ی دکتر باستر، آنتی بیوتیک‌ها، آرام‌بخش‌ها و داروهای ضدقارچ می‌تواند، موجب واکنش شود. بنابراین می‌توانید از انواع خوراکی داروهای ضدبارداری، ادرارآور، دیابت و حتی ضدآفتاب‌های شامل PABA استفاده کنید. همیشه درمورد عوارض جانبی و پنهانی هر دارویی که استفاده می‌کنید از پزشکتان بپرسید. حتی گاهی غذاهای معمولی نیز می‌تواند اثر بدی داشته باشد. او می‌گوید: دو زن جوان را می‌شناسم که تلاش می‌کردند موهایشان را با آب لیموترش براق کنند. آن‌ها نمی‌دانستند که آب لیمو ترش چقدر می‌تواند به نور حساس باشد و تا هنگامی که آماس های پوستی وحشتناکی در هر جایی از روی صورت و دست‌هایشان که آبلیمو روی آن ریخت دیدند، متوجه این امر نشده بودند.

 

 

 

۱۲. عاقل باشید.

 

اشتباه مشابه را دوبار تکرار نکنید. دکتر اسکرایبر می‌گوید که، بعد از اینکه سوخته‌اید، ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا پوستتان به حالت طبیعی باز گردد. وقتی آفتاب سوخته می‌شوید و لایه رویی پوستتان کنده می‌شود، پوست جدید بیشتر از همیشه حساس است. به این معنا که اگر مراقب نباشید خیلی سریع‌تر از گذشته می‌سوزید. نسبت به قرار گرفتن در معرض نور خورشید حساس باشید و از خودتان با کرم ضد آفتاب، کلاه و لباس مراقبت کنید.

 

 

 

نکته هوشمندانه: باز هم می‌توانید اشعه‌ی ماوراء بنفش را از پنجره دریافت کنید، بنابراین حتی وقتی که برنامه‌ای برای فعالیت در بیرون ندارید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

 

 https://elanza.com/category/hair-clippers

 

درمان آفتاب سوختگی دریا

 

آفتاب سوختگی در کنار دریا یکی از معایب آن می باشد که با هیچ روش دیگری قابل جبران نبوده و تنها با استفاده از راه های پیشگیری می توان از وقوع آن و تغییر رنگ پوست دست و صورت و بدن خود جلوگیری نمود.

 

 

 

پس از آفتاب سوختگی شدید معمولا پوست بدن حالت بسیار دردناک و ملتهبی به خود خواهد گرفت ، برای تسکین این نوع درد بهترین گزینه برای شما استفاده از حمام خواهد بود.

 

 

 

اما به یاد داشته باشید که حمام شما باید از نوع حمام با آب سرد باشد.

 

زیرا حمام آب گرم در کمترین زمان ممکن شدت آفتاب سوختگی را بیشتر می کند.

 

پس در ابتدا برای تسکین پوست خود حمام بروید .

 

پس از آن به آرامی با نرم ترین حوله ای که در منزل دارید ، پوست خود را خشک نمایید.

 

از کرم های سوختگی برای درمان آفتاب سوختگی در کنار دریا بهره ببرید.

 

این کرم ها خاصیتی تسکین دهنده دارند و علاوه بر آن اثرات التهابی همانند قرمزی را از بین خواهند برد.

 

 

 

از دیگر روش های تسکین درد ناشی از آفتاب سوختگی در کنار دریا می توان به قرار گرفتن در آب جوش شیرین اشاره کرد.

 

 

 

معمولا روش های تسکین دهنده باید در مدت طولانی بر روی پوست شما قرار گیرند تا با سرعت بیشتری به عمل بپردازند. پس صبور باشید و درمان را تا چند هفته ادامه دهید.

 

 

 

نکات پایانی 

 

- برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از ساعت 10 صبح تا 4 بعد ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

 

- از عینک آفتابی و پوشش مناسب استفاده کنید.

 

- هنگامی‌که بیرون می‌روید از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

 

- برخی از سوختگی‌ها شدیدتر از آن هستند که با محصولات معمولی داروخانه درمان شوند.  سوختگی شدید می‌تواند شما را خیلی اذیت کند. اگر از تهوع، لرز، تب، ضعف و سستی، تاول بزرگ، ضعف عمومی، رنگ پریدگی یا خارش شدید رنج می‌برید با پزشکتان مشورت کنید. آگاه باشید اگر به نظر می‌رسد که سوختگی‌اتان در حال گسترش است، شاید دچار عفونت شده باشید.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/cuticle/remedies5-sunburn-body.html

 

lkfu

آفتاب سوختگی به شرایط پوستی مربوط می‌شود که به طور مستقیم در معرض آفتاب قرار گرفته باشد. تابش نور و اشعه ماورابنفش موجود در نور خورشید باعث آسیب به سلول‌های پوست می‌شود و می‌‍تواند انواع مشکلات پوستی را ایجاد کند که برخی از این آسیب‌ها بسیار جدی هستند. اگر شما در معرض آفتاب قرار گرفته باشید اما پوست شما نسوخته باشد، اما باید بدانید که در معرض تابش خورشید بودن هنوز هم می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و سرخ شدن پوست‌تان واقعا می‌تواند نشانه‌ای از آسیب خورشید باشد، به رغم ظاهر سالمی که ممکن است به شما بدهد.
 
علت آفتاب سوختگی چیست؟
علت اصلی آفتاب سوختگی؛ قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب بدون هیچ محافظتی برای مدت زمان طو لانی است. ما برای تامین ویتامین D بدنمان نیاز داریم که در معرض نور آفتاب قرار بگیریم اما آنچه که باید بدان توجه کرد این است که بودن بیش از حد در نور آفتاب جذب اشعه ماورابنفش نور خورشید را به همراه دارد که باعث خسارت DNA سلولی پوست می‌شود و می‌تواند رنگ‌دانه، چین و چروک، خشکی، آفتاب سوختگی، بافت چرمی و حتی سرطان پوست را ایجاد کند.
 
درمان خانگی آفتاب سوختگی
 
۱. برای "درمان آفتاب سوختگی صورت" از کمپرس استفاده کنید.
پس از سوختگی، پوست ملتهب می‌شود. آن را با هر یک از کمپرس‌های موارد زیر خنک کنید.
 به آب سرد یا آب شیر چند تکه‌ یخ اضافه کنید. پارچه ای را در مایع فرو ببرید و روی سوختگی بکشید. هر چند دقیقه یک بار با پارچه‌ای دیگر تکرار کنید. چندیدن بار در روز هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تکرار کنید.
 
استات آلومینیوم. توماس گوسل، می‌گوید اگر خارش شدید است، مخلوطی از آب و پودر استات آلومینیوم را امتحان کنید. پودر استات آلومینیوم از پوست در برابر خشکی بیش از حد و یا خارش محافظت می‌کند.
 
نارون کوهی. فردریک هابرمن می‌گوید، پارچه‌ای را با عصاره‌ی نارون کوهی مرطوب کنید. این داروی گس باورنکردنی به عنوان مسکن و ضد التهاب شناخته شده است. اغلب برای تسکین موقت اعمال می‌شود. برای التهابات خفیف‌تر، تکه‌ایی پنبه‌ی کتان را در مایع فرو برید و به‌آرامی روی آنها بکشید.
 
نکته هوشمندانه: در حین کمپرس همچنین می‌توانید در مقابل پنکه نشسته و بیشتر خنک شوید.
 
درمان آفتاب سوختگی صورت,درمان آفتاب سوختگی,رفع آفتاب سوختگیدرمان آفتاب سوختگی صورت
 
۲. برای درمان آفتاب سوختگی از این مواد غذایی استفاده کنید.
مواد خام موجود در آشپزخانه نیز می‌توانند در آبرسانی به بدن مؤثر باشند. مثلا تانیک اسید موجود در چای سیاه برای درمان آفتاب سوختگی پلک‌ها مفید است. برای تسکین درد پلک‌ها، می‌توانید دو عدد چای کیسه‌ای را در آب سرد بخوابانید و سپس آنها را روی پلک‌هایتان بگذارید. با این کار التهاب و درد کم می‌شود. موارد زیر نیز در درمان آفتاب سوختگی مفیدند:
 
شیر: پارچه‌ی تمیزی را در کاسه‌ای محتوی ۱ فنجان شیر، ۴ فنجان آب و چند قطعه یخ بخوابانید. سپس هر ۲ تا ۴ ساعت، پارچه را به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. پروتئین، چربی و pH شیر، خاصیت ضدالتهابی دارند.
 
نشاسته‌ی ذرت: نشاسته‌ی ذرت را با آب ترکیب کنید تا خمیری ضدالتهاب به‌دست بیاید. آن را مستقیما روی پوست بگذارید تا درد ناحیه‌ی آفتاب‌سوخته کمتر شود.
 
ماست: این ماده نیز مانند شیر دارای پروتئین‌ها و چربی‌هایی است که برای درمان التهاب و درد، مفیدند. برای آرام کردن درد، نواحی سوختگی را با لایه‌ای از ماست بپوشانید. بعد از مدتی آن را بشویید و به‌آرامی با دستمال خشک کنید.
 
کاهو: فکرش را می‌کردید که پیش‌غذای موردعلاقه‌تان در درمان آفتاب سوختگی مؤثر باشد؟ ابتدا برگ‌های کاهو را در آب بجوشانید سپس آنها را از آب بیرون بیاورید و در یخچال بگذارید. پس از چند ساعت با این کاهوهای نرم‌شده، گلوله‌هایی درست کنید و آنها را روی ناحیه‌ی آفتاب‌سوخته قرار بدهید.
 
۳. درمان آفتاب سوختگی دستها با آلوئه ورا :
استفاده از محصولات دارای گیاه آلوئه ورا برای رفع علائم اولیه آفتاب سوختگی مانند درد و سوزش بسیار مفید است همچنین آلوئه ورا در تسکین و خنک کردن پوست بسیارموثر است .
 
۴. این قوانین را به خاطر بسپارید.
اگر خاطرات آفتاب سوختگی برایتان دردناک است، با نکات نورمن لوین، خاطراتتان را تجدید کنید.
 
کرم ضد آفتاب را حدود ۳۰ دقیقه پیش از آنکه خانه را ترک کنید روی پوستتان بزنید، حتی اگر هوا ابری باشد. ( اشعه‌های مضر می‌توند از پوشش ابری نفوذ کند.) فراموش نکنید که از لب‌، دستان و گوش‌هایتان و پشت گردنتان محافظت می‌کند. بعد از شنا کردن و یا تعریق شدید دوباره ضد آفتاب بزنید.
 
کرم ضد آفتاب با قدرت محافظتی بین ۱۵ تا ۳۰ را انتخاب کنید. کرم‌های ضد آفتاب با قدرت ۱۵ تا ۹۴٪ از اشعه‌های مضر خورشید و آن‌هایی که قدرت محافظتی ۳۰ دارند تا ۹۷٪ از پوست محافظت می‌کنند. همچنین به مواد تشکیل دهنده‌ی کرم ضد آفتاب مانند اکسید زینک، تیتانیوم دی‌اکسید و یا آووبنزن نیز دقت کنید. این مواد اشعه‌های فرابنفش A و B را مسدود می‌کنند.
 
بین ساعت ۱۰ صبح تا ۳ عصر ، هنگامی که نور خورشید بسیار قدرتمند است، از پوست مراقبت بیشتری نمائید.
 
هنگامی که شنا نمی‌کنید لباس‌های محافظتی به تن کنید. کلاه، پارچه‌ها با بافت درهم تنیده و آستین بلند کمک می‌کند تا اشعه‌های خورشید در پوست نفوذ نکنند.
 
آفتاب سوختگی پوست بدنپیشنهاد ویژه آرایش و زیبایی, لوازم آرایشی%12 تخفیف خرید عطر و ادکلن اورجینالخدمات حقوقی و ثبت ,وکالتمشاوره حقوقی دعاوی کارگر و کارفرمابستنی ژلاتو,دسر آماده,سفارش بستنیفقط یکبار امتحان کنی،بستنی دیگه‌ای نمیخوری
درمان خانگی آفتاب سوختگی
 
۵. برای "رفع آفتاب سوختگی" پوست را مرطوب کنید.
بعد از شستن و آب کشیدن بدن، از لوسیون‌ها و روغن‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. در غیر این صورت پوست بدن‌تان خشک‌تر می‌شود و بیشتر اذیت می‌شوید. یادتان باشد که مرطوب‌کننده را داخل یخچال نگهداری کنید تا در هنگام استفاده، خاصیت تسکین‌دهندگی آن بیشتر بشود.
 
نکته هوشمندانه: برای خاصیت درمانی بیشتر مرطوب کننده را در فریزر سرد کنید.
 
۶. در هنگام خرید، محصولات مراقبت از پوست را درست انتخاب کنید.
تمام داروخانه‌ها را برای یافتن این شفا دهنده‌های کلیدی زیر و رو کنید.
 
تسکین با هیدروکورتیزون: دکتر باسلر می‌گوید، سوزش و التهاب پوست با کرم موضعی، اسپری و یا پماد شامل ۱٪ هیدروکورتیزون مانند کورتید یا کورتیزون۱۰ تسکین می‌یابد.
 
تسکین با آلوئه‌ورا: دکتر باسلر می‌گوید: ما آماده‌ایم تا مدارک پزشکی بیشتری دال بر بهبود زخم با آلوئه ورا مشاهده نمائیم. برگ آن را قطع کنید و آب آن را بگیرید. اما او اخطار می‌دهد که ابتدا در قسمت کوچکی امتحان کنید تا مطمئن شوید به آلوئه‌ورا حساسیت ندارید.
 
محافظت دربرابر عفونت: به گفته‌ی دکتر اسکرایبر، اگر هرگونه عفونتی دارید یا نگرانید که عفونتی بوجود آید، از پماد ضد باکتریایی که بدون نسخه قابل دریافتند، مانند پلیسپورین یا نئوسپورین استفاده کنید.
 
بی‌حسی با داروی بیهوشی: به‌گفته‌ی دکتر گوسل، اگر سوختگی خفیفی دارید، یک داروی بی‌حسی بدون نسخه می‌تواند درد و خارش را تسکین دهد. آنهایی که حاوی بنزوکائین، بنزیل الکل، لیدوکائین یا دیفنهیدرامین هیدروکلورید هستند را بیابید. اسپری‌ها سریع‌تر از کرم‌ها و پمادها عمل می‌کند، اما هرگز آن‌ها را مستقیما روی صورت اسپری نکنید. به جای اسپری کردن، آن را روی یک تکه گاز پانسمان یا پد پنبه‌ای بپاشید و آن را روی صورتتان بمالید تا از تماس با چشمتان جلوگیری کنید.
 
۷. استفاده از کمپرس یخ برای درمان آفتاب سوختگی
استفاده از کمپرس یخ روش متداولی است که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند. یخ و آب را در ظرفی بریزید. پارچه‌ای را در آن بخوابانید و سپس روی پوست‌تان بگذارید تا التهاب و درد کاهش یابد. این کار را چند مرتبه در روز به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تکرار کنید. اگر خارش و درد امان‌تان را بریده است، با یک پزشک مشورت کنید و در صورت لزوم، داروهای مسکن تهیه کنید.
 
۸. بخورید و بیاشامید!
فواید نوشیدن آب را دست‌ِکم نگیرید. برای جبران اثرات خشکی پوست در اثر آفتاب سوختگی، باید مقدار زیادی آب بنوشید. شاید شما هم مانند بیشتر افراد به میزان آبی که در میوه‌هاست، توجه نمی‌کنید. میوه‌ها نیز میزان قابل‌توجهی آب دارند، بنابراین در درمان خشکی پوست بسیار مفیدند. یک برش از هندوانه حاوی بیش از یک فنجان آب است. میوه‌هایی همچون طالبی و خربزه نیز به شما کمک شایانی می‌کنند. هرکدام از این میوه‌ها سرشار از آب هستند. قدرت پنهان میوه‌ها برای درمان آفتاب سوختگی را از یاد نبرید.
 
۹. برای افتاب سوختگی صورت چکار کنیم؟
هنگام آفتاب‌ سوختگی حتی خوابیدن هم سخت و آزاردهنده می‌شود. اما برای بازیابی توان بدنی و تسکین دردتان، باید بخوابید و استراحت کنید. می‌توانید روی ملافه‌ی رختخواب یا تشک بادی‌تان مقداری پودر بچه بپاشید. تشک بادی حرارت و گرمای کمی در خود حفظ می‌کند و همین موضوع باعث خوابی راحت‌تر می‌شود. اگر پاها و ران‌هایتان دچار آفتاب سوختگی شده است، باید پاها را از سطح قلب بالا ببرید تا به کاهش التهاب کمک بشود.
 
نکته هوشمندانه: اگر پاهایتان سوخته و متورم شده، پاهیتان را تا سطح قلبتان بلند کنید تا به توقف تورم کمک کنید.
 
درمان آفتاب سوختگی صورت,درمان آفتاب سوختگی,رفع آفتاب سوختگیرفع آفتاب سوختگی
 
۱۰. مراقب تاول باشید.
تاول سوختگی را نترکانید چون ممکن است باعث عفونت شود یا جای آن باقی بماند. پس از چند روز تاول‌ها خود به خود فروکش خواهند کرد تا آن وقت سعی کنید مراقب پوست خود باشید.
 
۱۱. در مورد داروهایتان بپرسید.
آیا به نور حساس هستید. درمورد اینکه می‌خواهید عکس بگیرید، نمی‌پرسیم. پرسش درمورد داروهای مشخصی است که حساسیت به خورشید را افزایش می‌دهد که منجر به سوختگی مانند دراماتیت می‌شود. به‌گفته‌ی دکتر باستر، آنتی بیوتیک‌ها، آرام‌بخش‌ها و داروهای ضدقارچ می‌تواند، موجب واکنش شود. بنابراین می‌توانید از انواع خوراکی داروهای ضدبارداری، ادرارآور، دیابت و حتی ضدآفتاب‌های شامل PABA استفاده کنید. همیشه درمورد عوارض جانبی و پنهانی هر دارویی که استفاده می‌کنید از پزشکتان بپرسید. حتی گاهی غذاهای معمولی نیز می‌تواند اثر بدی داشته باشد. او می‌گوید: دو زن جوان را می‌شناسم که تلاش می‌کردند موهایشان را با آب لیموترش براق کنند. آن‌ها نمی‌دانستند که آب لیمو ترش چقدر می‌تواند به نور حساس باشد و تا هنگامی که آماس های پوستی وحشتناکی در هر جایی از روی صورت و دست‌هایشان که آبلیمو روی آن ریخت دیدند، متوجه این امر نشده بودند.
 
۱۲. عاقل باشید.
اشتباه مشابه را دوبار تکرار نکنید. دکتر اسکرایبر می‌گوید که، بعد از اینکه سوخته‌اید، ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا پوستتان به حالت طبیعی باز گردد. وقتی آفتاب سوخته می‌شوید و لایه رویی پوستتان کنده می‌شود، پوست جدید بیشتر از همیشه حساس است. به این معنا که اگر مراقب نباشید خیلی سریع‌تر از گذشته می‌سوزید. نسبت به قرار گرفتن در معرض نور خورشید حساس باشید و از خودتان با کرم ضد آفتاب، کلاه و لباس مراقبت کنید.
 
نکته هوشمندانه: باز هم می‌توانید اشعه‌ی ماوراء بنفش را از پنجره دریافت کنید، بنابراین حتی وقتی که برنامه‌ای برای فعالیت در بیرون ندارید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
 
درمان آفتاب سوختگی دریا
آفتاب سوختگی در کنار دریا یکی از معایب آن می باشد که با هیچ روش دیگری قابل جبران نبوده و تنها با استفاده از راه های پیشگیری می توان از وقوع آن و تغییر رنگ پوست دست و صورت و بدن خود جلوگیری نمود.
 
پس از آفتاب سوختگی شدید معمولا پوست بدن حالت بسیار دردناک و ملتهبی به خود خواهد گرفت ، برای تسکین این نوع درد بهترین گزینه برای شما استفاده از حمام خواهد بود.
 
اما به یاد داشته باشید که حمام شما باید از نوع حمام با آب سرد باشد.
زیرا حمام آب گرم در کمترین زمان ممکن شدت آفتاب سوختگی را بیشتر می کند.
پس در ابتدا برای تسکین پوست خود حمام بروید .
پس از آن به آرامی با نرم ترین حوله ای که در منزل دارید ، پوست خود را خشک نمایید.
از کرم های سوختگی برای درمان آفتاب سوختگی در کنار دریا بهره ببرید.
این کرم ها خاصیتی تسکین دهنده دارند و علاوه بر آن اثرات التهابی همانند قرمزی را از بین خواهند برد.
 
از دیگر روش های تسکین درد ناشی از آفتاب سوختگی در کنار دریا می توان به قرار گرفتن در آب جوش شیرین اشاره کرد.
 
معمولا روش های تسکین دهنده باید در مدت طولانی بر روی پوست شما قرار گیرند تا با سرعت بیشتری به عمل بپردازند. پس صبور باشید و درمان را تا چند هفته ادامه دهید.
 
نکات پایانی 
- برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از ساعت 10 صبح تا 4 بعد ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
- از عینک آفتابی و پوشش مناسب استفاده کنید.
- هنگامی‌که بیرون می‌روید از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
- برخی از سوختگی‌ها شدیدتر از آن هستند که با محصولات معمولی داروخانه درمان شوند.  سوختگی شدید می‌تواند شما را خیلی اذیت کند. اگر از تهوع، لرز، تب، ضعف و سستی، تاول بزرگ، ضعف عمومی، رنگ پریدگی یا خارش شدید رنج می‌برید با پزشکتان مشورت کنید. آگاه باشید اگر به نظر می‌رسد که سوختگی‌اتان در حال گسترش است، شاید دچار عفونت شده باشید.
 
گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته
 
 
رازهای زیبایی
چه افرادی زودتر برنزه می شوند؟رنگ عوض نکنیدآفتاب سوختگی و راههای پیشگیری و درمان آفتاب سوختگیدرمان های خانگی برای آفتاب سوختگیراه های درمان آفتاب سوختگی15 آسیب پوستی در اثر خورشیدمطالب پیشنهادی,وبگردیتنها روش رفع دائمی سفیدی مو!
بهترین محصولات ضدچروک و ضد آفتاب را امروز برای پوستی درخشان سفارش دهید
چه کسانی تضمینی در کنکور قبول میشوند؟ کلیک کنید
ایرانسل به دنبال نیرو است! کلیک کنید وفرم را پرکنید!
میدونستی ایرانسل به دنبال نیروعه! برای استخدام درایرانسل اینجا رزومه بدید
در بازار رایگان کارتون ببین و موبایل سامسونگ برنده‌شو!
کالا ها و خدمات منتخب
ارتودنسی,متخصص ارتودنسی,ارتودنسی نامرئیاصلاح طرح لبخند و زیبایی دندانلباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهبیشترین تنوع لباس کودک برای خرید ازتولیدیلباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهست راحتی دخترانه وپسرانه باتنوع طرح ورنگفروشگاه تخصصی لوازم زناشوییرسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولاتلباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهکفش های عروسکی دخترانه ترند امساللباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهکالکشن بهاره بچگانه/ارزان تر از همه جالیزر هموروئید و بواسیرلیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهرانمبلمان چستر,آینه کنسول,سرویس خوابانتخاب مبلمان متناسب با دکوراسیون منزلتانتازه های آرایش و زیبایی(سلامت پوست، سلامت مو، لوازم آرایشی، آرایش مو، آرایش صورت و...)سایر مطالب آرایشمیکروپیگمنتیشن, میکرو پیگمنتیشن, میکروپیگمنتیشن ابروهمه چیز در مورد میکروپیگمنتیشن و کاربردهای آنشیو صورت, نحوه شیو صورت خانم, مزایای شیو صورت خانمشیو صورت چیست؟ مزایا و معایب شیو صورت خانم هاپاک کردن ژلیش ناخن, پاک کردن ژلیش ناخن در خانه, روشهای پاک کردن ژلیش ناخنآموزش بهترین روش برای پاک کردن ژلیش ناخنآندولیفت چیست, لیزر آندولیفت, شیوه انجام اندولیفتآندولیفت چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟اس وی اف ژل,روش جوانسازی پوستاس وی اف ژل، جدیدترین روش جوانسازیابروی هایپر نچرال, ابروی نچرال, مدل برداشتن ابرو نچرالچگونه ابروی طبیعی و پر داشته باشیم؟لیزر پوست صورت, لیزر پوست, عوارض لیزر پوستمراقبت های پس از لیزر پوستروش تمیز کردن انواع برس مو ,نظافت برس مو , چگونه برس فلزی را تمیز کنیمبهترین روش برای تمیز کردن برس موفیشیال صورت در منزل, مراحل فیشیال صورت در خانه, فیشیال صورتچگونه پوست صورت خود را در خانه پاکسازی کنیم؟ (فیشیال صورت)آموزش بافت مو حصیری مجلسی, آموزش تصویری بافت مو حصیری, عکس مدل بافت مو حصیریآموزش تصویری بافت مو حصیریطراحی بیبی بومر ناخن, مراحل کاشت ناخن بیبی بومر, بیبی بومر با لاکبیبی بومر چیست؟ آموزش کاشت و لاک بیبی بومرجینکو بیلوبا, جینکو بیلوبا برای درمان ریزش موجینکوبیلوبا برای درمان ریزش موسایر مطالب آرایشبهترین دندانپزشک،لمینت,کامپوزیتمعاینه دندان کودکان *دندانپزشکی ستاره شرقمحوطه سازی,طراحی فضای باز,سورن باممحوطه سازی فضای سبز در حداقل فضای ممکنلباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهلباس های خاص کودک رواینجا باقیمت عالی بخرلباس دخترانه,لباس پسرانه,خرید لباس بچگانهسفارش ست نوزادی با متریال الیاف طبیعیاخباربازارفرهنگ و هنرسلامتگردشگریسرگرمیاسرار خانه داریدنیای مدآرایش و زیباییروانشناسیزناشوییآشپزی و تغذیهکودکان و والدینمذهبیکامپیوتر و اینترنتعلمیورزشمجله خودروآرایش و زیبایی( مروری بر گذشته )ماسکهای مخصوص پوستهای خشک,ماسکهای زیبایی مخصوص پوستهای خشک,درمان خشکی پوستماسکهای زیبایی مخصوص پوستهای خشککاشت ناخن,روش کاشت ناخن,کاشت قالب ناخنکدام روش کاشت ناخن بهتر است؟آرایش چشم با سایه صورتی, آرایش چشم صورتی, سایه صورتیآرایش چشم صورتیآرایش چشم دودی, آرایش چشم, آرایش چشم دودی زیباآرایش چشم دودیپلکسر چیست, پلکسر رفع افتادگی پلکپلکسرچیست مزایا و عوارض آن کدامند؟محکم شدن ناخن‌ها, تقویت ناخن, سلامت ناخن‌های دست و پاسفید و محکم شدن ناخن‌های دست و پاپاکسازی صورت, پاکسازی پوست در خانه, روش پاکسازی پوست صورتمراحل پاکسازی پوست صورتخط خنده,از بین بردن خط خنده,بهترین راه حل درمان خط خندهاز بین بردن خط خنده با درمان خانگیسایه چشم شاین و براق,سایه چشم شاین ,سایه چشم براقمدل های سایه چشم شاین و براقخشکی پوست ,رفع خشکی پوست,درمان سریع خشکی پوسترفع خشکی پوست در روزه‌دارانلیفت و لمینت ابرو چیست, لیفت و لمینت ابرو, همه چیز درباره لیفت و لمینت ابرولیفت و لمینت ابرو چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟آرایش با لباس صورتی کمرنگ ,آرایش با لباس صورتی ,آرایش صورت برای لباس صورتیچه آرایشی را با لباس صورتی کمرنگ ست کنیم؟ماسک زغالی,ماسک زغالی چیست,روش استفاده صحیح از ماسک زغالیماسک زغالی چیست و چه فوایدی دارد؟

 





:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: