سنگ‌هاي انگشتر چه خواصي دارند؟
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

انگشتر فيروزه نيشابور زيبا با عيار نقره 925
ياقوت سنگ قرآني است. در سوره الرحمن، حوريان بهشتي به ياقوت تشبيه شده‌اند. سنگ ياقوت در رنگ‌هاي سرخ، كبود، زرد و سفيد، بسيار زيبا و گران‌قيمت است كه اگر بر روي ركاب انگشتري قرار گيرد، بر قدر و قيمت انگشتر مي‌افزايد. از بين رفتن فقر و پريشاني، افزودن وقار و جلال براي صاحب آن از خصوصياتي است كه مي‌تواند باقوت را جزو گزينه‌هاي انتخاب نگين قرار دهد.
۸
انگشتر ياقوت زرد آفريقايي با مخراج كاري ياقوت سرخ و توپاز
حسين پورسلطاني از شهر مشهد
ياقوت زرد آفريقايي بسيار خوش رنگ و چشم نواز ، با مخارج سرخ رنگ از سنگ ياقوت و توپاز كه زيبايي آن را دوچندان كرده است
از نزديك ببينيدانگشتر ياقوت زرد آفريقايي با مخراج كاري ياقوت سرخ و توپاز
زمرد بعد از الماس در رتبه دوم گران‌ترين سنگ‌هاي قيمتي قرار گرفته است. شكنندگي زمرد باعث شده، تراش آن براي نگين انگشتر و ساير جواهرات بسيار مشكل باشد. زمرد از قديم به دفع و باطل‌كننده سحر و جادو مشهور است. صاحبش فقير نمي‌شود و چشم‌زخم را از او دور مي‌كند. زمرد در طيف رنگ سبز، جزو زيباترين سنگ‌ها و نگين‌هايي است كه ارزش و قيمت انگشتر را دوچندان مي‌كند.

زائران عتبات عاليات، هميشه گوشه‌چشمي به سوغات سفارش شده شهر نجف دارند. دُر گران‌بهايي كه با نام شهر نجف عجين شده و در روايات تماشاي آن با زيارت حضرت امير المؤمنين(ع) برابري مي‌كند. صاحبش از حيله و دسيسه شيطان به دور است.

دُرّ نجف مثل شيشه بي‌رنگ و شفاف است و البته بسيارشكننده. يكي از جالب‌ترين دانستني‌ها درباره اين نگين زيبا نحوه نگهداري درّ نجف است. دُر نجف را بايد هر ماه يك تا دو بار در آب روان شست شود و در مقابل نور خورشيد قرار داد تا خودش خشك شده و انرژي‌اش را از خورشيد به دست آورد.


انگشتر شرف الشمس

البته بايد توجه داشت كه حكاكي روي شرف الشمس كار هر كسي نيست و نبايد فريب تبليغات تجاري و بازاري را خورد.

كدام دست، كدام انگشتر؟
دستان خود را نگاه كنيد، انتخاب انگشتر براي هر دستي، فوت و فن خاص خودش را دارد. انگشتري كه قرار است زيبايي را براي شما به ارمغان بياورد، بايد با دقت و توجه كافي انتخاب شود. براي انتخاب يك انگشتر براي خودمان يا ديگران چه نكته‌هايي را بايد در نظر بگيريم:

قبل از هر چيز بايد طول و اندازه انگشت و دست خود را سبك سنگين كنيد. انگشتري كه انتخاب مي‌كنيد بايد مَفصل دست شما را آزاد بگذارد تا بتوانيد به راحتي آن را تكان دهيد.
اندازه دست‌تان هم به همان اندازه طول انگشت‌ها مهم است. تناسب انگشتر با دست به كوچكي و بزرگي آن مرتبط است. يك دست بزرگ، طبعاً انگشتري در حد و قواره خودش را مي‌طلبد و برعكس.
هر كس سليقه خاص خود را دارد اما نكته‌هايي كه از اينجا به بعد مي‌خوانيد، از منظر زيبايي شناسانه، شما را در انتخاب انگشتر مناسب راهنمايي مي‌كند:

اگر انگشتان بلند و كشيده داريد، سراغ انگشتري با نگين گرد برويد و نگين‌هاي لوزي يا اشكي را براي افرادي با انگشتان كوتاه كنار بگذاريد.
از قديم گفته‌اند كبوتر با كبوتر و الي آخر. با اين قاعده انگشترهاي بزرگ با تزيينات براي دست‌هاي بزرگ و انگشترهاي كوچك براي دست‌هاي كوچك مناسب‌تر هستند.
خريد انگشتر با همه‌ي نكات ريز و درشتي كه دارد اصلا سخت نيست، چون بازار اجتماعي با سلام كار شما را راحت كرده‌است. غرفه‌هاي فروش انگشترباسلام آنقدر تنوع دارند كه مي‌توانيد نگين موردنظرتان را به راحتي در آن پيدا كنيد.

https://www.ginzzaa.com/category/rings





:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: