استفاده از ماسک هیدرودرم
نوشته شده توسط : ismaeil sahab

استفاده از ماسک، راهی لذت بخش و تسکین دهنده برای التیام پوست است. با وجود انواع گوناگونی از ماسک ها، ماسک ورقه ای بخاطر استفاده اسان، بین مردم محبوبیت خاصی دارد. این ماسک ها، از پارچه ای شبیه به حالت صورت درست شده و قسمت های قرار گرفتن چشم و بینی و دهان را بریده اند و به مایعی مغذی و یا اسانسی اغشته نموده اند.
استفاده از ماسک، راهی لذت بخش و تسکین دهنده برای التیام پوست است. با وجود انواع گوناگونی از ماسک ها، ماسک ورقه ای بخاطر استفاده اسان، بین مردم محبوبیت خاصی دارد. این ماسک ها، از پارچه ای شبیه به حالت صورت درست شده و قسمت های قرار گرفتن چشم و بینی و دهان را بریده اند و به مایعی مغذی و یا اسانسی اغشته نموده اند.

 

این پارچه مثل مانعی، از خارج شدن ماده های مغذی جلوگیری نموده و سبب تأثير حداکثری خرید محصولات هیدرودرم از الانزا  ماسک می شود. درصورتی که مایل به استفاده از این نوع ماسک هستید، باید نوع پوست خویش را معلوم کنید و بر اساس آن ماسک را انتخاب نموده و بر اساس راهنمايي های زیر از آن استفاده کنید.

 

ماسک ورقه ای چیست؟

محتويات ماسک های ورقه ای بیشتر مثل محتويات سرم هاست تا ماسک های معمولی. این ورقه ها از جنس پنبه و یا شبه پنبه ساخته شده اند که اغشته به ماده های سرم مانند می باشد. این ماسک ها شبیه ماسک های ديگر چرب و روغنی نیستند و احتیاج به تمیز کاری ندارند و ترکیب آنها تمیز و شیری است بیشتر مثل ژل مایع رقیق.

 

ماسک های ورقه ای از قبل به شکلی طراحی شده و برش خورده اند که تمام پستی بلندي ها و خطوط صورت را می پوشانند، روی چشم و بینی و دهان باز می ماند.

 

ماسک ورقه ای ,ماسک ورقه ای چیست
انواع ماسک های ورقه ای

 

انواع ماسک های ورقه ای برای انواع پوست

 

ماسکی با ترکیبات طبیعی انتخاب کنید

بهتر است که برای انتخاب ماسک، به ترکیباتش هم توجه کنید. ماده های طبیعی برای هر نوع پوستی بهترند و تاثیرگذاری بیشتری دارند. ماسکی را انتخاب کنید که کلمه “ارگانیک” بر روی آن حک شده و عصاره های کیوی و یا آلوئه ورا دارد.

 

از ماسک هایی که رنگ های مصنوعی، پارابن یا روغن های معدنی دارند، استفاده نکنید؛ برای این که به پوست اسیب می رسانند.

 

آلوئه ورا خواص پاک سازی و مرطوب کنندگی دارد که جای زخم را التیام می بخشد، اکنه را کاهش داده و از پیری جلوگیری می کند. کیوی هم پوست را صاف و سفت می کند.

 

رفع اکنه ها با ماسک عصاره ی حلزون

ماسک عصاره حلزون برای افرادی که اکنه دارند، بسیار مطلوب است؛ چرا‌که پوست را آبرسانی می کند و درمانی برای پوست اسیب دیده می باشد. چنانچه جایی از پوست تان باز شده، ماسک های ورقه ای ژلی تاثیرگذارتر از ماسک های ورقه ای پنبه ای معمولی، برای رفع مشکل هستند. افرادی که پوست معمولی دارند بهترین انتخاب میتواند ماسک عصاره ی حلزون باشد.

 

از ماسک آب رسان طبیعی برای پوست مختلط استفاده کنید

اگر روی بینی و پیشانی تان چرب است ولی ديگر نقاط صورت تان خشک است، از ماسکی آب رسان و پاک کننده استفاده کنید. بهتر است که این ماسک، از ماده های طبیعی مانند خزه ی دریایی تشکیل شده باشد که هم زمان به سم زدایی و مرطوب کنندگی پوست، کمک می کند.

 

ماسک ژلی شفاف برای تسکین پوست

این نوع ماسک، با مرطوب کردن مناطق ملتهب پوست، سبب تسکین آن می شود. بعد از استفاده از آن هم، پوست را به خوبی نرم و مرطوب می کند. افرادی که اگزما را تجربه نموده اند میتوانند این ماسک را برای کاهش درد و برطرف نمودن آن استفاده کنند.

 

برای پوست های چرب، از ماسک ماست استفاده کنید

این گونه از ماسک ها، منافذ باز را کاهش داده و تولید چربی پوست را کنترل می کنند. بعلاوه، ماست مثل لایه بردار عمل نموده و به خوبی منفذها را تمیز می کند.

 

پوست خشک را با مرطوب کردن، التیام می بخشد

مرطوب کننده ها، سبب آبرسانی به منفذها شده و خطوط پوست را کاهش می دهند. از ماسک ورقه ای که مرطوب کننده هایی مانند هیالورونیک اسید، بوتیلین گلیکول و گلیسیرین استفاده کنید تا از پوسته پوسته شدن پوستتان خلاص شوید.

 

ماسک ورقه ای ,ماسک ورقه ای چیست
فایده های ماسک های ورقه ای

 

فایده های ماسک های ورقه ای چیست؟

ممکن است از افراد دیگر اثرات گوناگون این ماسک ها را شنیده باشید. ولی در واقع ماسک های ورقه ای چین و چروک های سطحی پوست را که در اثر خشکی به وجود آمده اند از بین می برند، التهابات را از بین می برند، پوست های خسته راتازه می کنند و به پوست درخشندگی می دهند.

 

چنانچه این ماسک ها را بصورت هفتگی استفاده کنید پوست را مرطوب و برّاق می کند. شاید استفاده روزانه آنها بهتر باشد ولی به دلیل گران بودن نمی توان این کار را انجام داد. یکی از نکات منفی این ماسک ها این است که جوشها را از بین نمی برد و چربی پوست را کم نمی کند. برای پوست های جوش دار بهتر است از ماسک های مطلوب پوست های چرب استفاده کرد مانند ماسک خاک رس.

 

البته با ترکیب ماسک ها نتیجه بهتری می گیرید. مثلا برای اینکه میزان رطوبت رسانی این ماسک ها را بالا ببرید میتوانید پیش از استفاده نخست صورت را لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست از بین بروند و جذب رطوبت بیشتر شود. یا این که نخست ماسک رس بزنید و بعد از آن ماسک ورقه ای. یکی ديگر از فواید این ماسک ها راحت بودن استفاده آنها در زمان سفر است. هم زیاد جا گیر نیستند و هم این که نیازی به تمیز کاری ندارند حتی میتوانید بعد از استفاده صورت خود را نشوئید.

 

ماسک های ورقه ای چطور بیشترین تأثير را می گذارند؟

 

برای این که بهترین نتیجه را بگیرید، موردهای زیر را رعایت کنید:

قبل از هر چیز صورت خویش را بشویید. استفاده از ماسک های حاوی سرم روی پوست کثیف اشتباه ترین کار است. در صورت کثیف بودن پوست صورت، هیچ فایده ای از ماسک نمی برید.

 

هیچ وقت ماسک را بیش از ۲۰ دقیقه روی صورت خود نگذارید. این کار به پوست اسیب می رساند. همیشه پیش از استفاده از ماسک، دستور العمل روی آنرا بخوانید. حتی گاهی لازم است بر اساس دستورالعمل، کم تر از ۲۰ دقیقه ماسک را از روی صورت خود بردارید.
پیشنهاد ویژه
فروشگاه تخصصی لوازم زناشوییراهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشوییبستنی نوت الانزا ژلاتو,دسر آماده,سفارش بستنیلذت متفاوت تری از خوردن بستنی تجربه کنفروشگاه تخصصی لوازم زناشوییژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

 

هیچ وقت پس از بر داشتن ماسک، صورت خود را نشویید. با سرم باقی مانده از ماسک به آرامی صورت خود را ماساژ دهید تا سرم کاملاً جذب پوستتان شود. در پایان میتوانید کرم مرطوب کننده (moisturising cream) هم استفاده کنید.

 

چنانچه در زمان روشنی روز از ماسک استفاده می کنید، پس از پایان کار ضد افتاب بزنید.

 

عارضه های استفاده از ماسک ورقه ای چیست؟

هدف از استفاده از ماسک های ورقه ای تغذیه کردن و آبرسانی به پوست است نه پاک سازی یا لایه برداری. بنابراین این ماسک ها نمی توانند تاثیری را که ماسک های لایه بردار و پاک سازی کننده( مانند ماسک خاک رس و … که خمیری هستند و باید شسته شوند) دارند روی پوست اعمال کنند و نباید جایگزین آنها شوند.

 

همچنین ، در بعضی از انواع ماسک های ارزان و بی کیفیت، از سرم هایی استفاده می شود که خيلي زود تبخیر میشوند و رطوبت را از لایه های عمیق پوست جذب می کنند. لازم نیست حتماً از ماسک های گرانبها استفاده کنید ولی سعی کنید فریب ارزانی را هم نخورید و به پوستتان اسیب نزنید.

 

از آنجایی که ماسک ورقه ای سطح پوست را می پوشاند میتواند سبب افزایش دمای آن شود. این اتفاق برای افرادی که دچار اکنه هستند چندان خوب نیست زیرا افزایش دمای پوست تعداد باکتری ها را در سطح آن افزایش می دهد و سبب پیدایش اکنه می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، ماسک های خود را در یخچال مراقبت کنید.

 

بعضی ترکیبات موجود در ماسک ها مانند روغن نارگیل و تخم مرغ نیز امکان دارد سبب بسته شدن روزنه های پوستی شود پس پیش از خرید ماسک حتماً به ترکیبات داخل آن توجه کنید. چند وقتی پیش شایعاتی در خصوص بهداشتی نبودن ماسک های ورقه ای مطرح گردید ولی این ماسک ها در صورتی که از برند معتبری باشند در شرایط کاملاً بهداشتی تهیه میشوند و شما بدون نگرانی میتوانید از آنها استفاده کنید.

 

ماسک ورقه ای ,ماسک ورقه ای چیست
عوارض ماسک ورقه ای

 

استفاده از ماسک ورقه ای

 

1- گذاشتن ماسک بر روی صورت

ماسک را از بسته خارج نموده و بطور کامل بازش کنید. بعد آنرا روی صورت گذاشته و دقت داشته باشید که قسمت های بریده شده ی چشم و بینی و دهان بر روی ماسک، بدرستی بر روی صورت قرار گیرند. چند ثانیه ماسک را بر روی پوست فشار دهید تا به خوبی به پوست بچسبد و کاملاً با پوست در تماس باشد.

 

2- ماسک را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت بگذارید

برای آگاهی از مدت زمان استفاده از ماسک، اطلاعات روی بسته را مطالعه کنید. مدت زمان استفاده از بیشتر ماسک ها 15 تا 20 دقیقه است. موسیقی دلخواه تان را بگذارید و دراز بکشید تا جادوی ماسک کار خود را بکند.

 

ممکن است که درصورتی که ماسک را مدت بیشتری برروی پوست بگذارید، خشک شده و رطوبت پوست را بگیرد. بهتر است که ساعت زنگ بگذارید تا بیش از زمان لازم، ماسک بر روی صورت نماند.

 

3- برداشتن ماسک

پس از این که زمان استفاده از ماسک تمام شد ، آنرا از قسمت چانه بلند کنید و به طرف بالا بکشید تا بطور کلی از پوست جدا شود.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/cuticle/sheet8-mask-used.html





:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: